ترمز‌هایی با کالیپر 6 پیستونی برای توقف یک هیولا

هنسی، سازنده هایپراسپرت مستقر در تگزاس و سازنده خودروهای با کارایی بالا، یک ارتقای ترمز ۶ پیستونی را برای هیولای خود یعنی ماموت۱۰۰۰ طراحی کرده است.

محصول تیونینگ‌شده هنسی، یک رم ۱۵۰۰ TRX ۶.۲ لیتری سوپرشارژ بهبودیافته با قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب‌بخار و ۹۶۹ پوند گشتاور است. ارتقای محور جلو شامل کالیپرهای عظیم ۶ پیستونی است که گشتاور ترمز را برای کاهش فواصل توقف افزایش می‌دهد.

همچنین این سیستم ترمز دارای لنت‌های بزرگی است که دمای ترمز را کاهش داده و عمر مفید را افزایش می‌دهند. خودرو رم TRX به‌صورت پیش‌فرض دارای روتورهای آهنی ۱۴.۹ اینچ در ۱.۲ اینچ (۳۷۸ میلی متر در ۳۰ میلی متر) و کالیپرهای پین اسلایدر ۲ پیستونی در محور جلو است.

با ارتقای ترمز هنسی، کالیپرهای سنگین ۶ پیستونی روی روتورهای آهنی جدید ۱۴.۸ در ۱.۶۵ اینچی (۳۷۶ میلی‌متر در ۴۲ میلی‌متر) قرار گرفته و جایگزین روتورهای استاندارد شده است.

روتورهای جدید همچنین ۳۷ درصد ضخیم‌تر از مدل استاندارد هستند و ۱۲ درصد ظرفیت حرارتی بیشتری برای ترمز بیشتری ارائه می‌دهند. سیستم ترمز چند پیستونی قدرتمندتر به‌طور قابل توجهی فواصل توقف را کوتاه می‌کند؛ درحالی که افزایش اندازه لنت تا هفت درصد گشتاور ترمز در دسترس را بیشتر می‌کند و نرخ کار لنت را تا هشت درصد کاهش می‌دهد.

جان هنسی، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت گفت: «ترمزهای کارخانه‌ای در RAM TRX برای کامیون ۷۰۰ اسب‌بخاری به‌خوبی کار می‌کنند؛ اما در خودرو تیونینگ‌شده MAMMOTH نیاز به‌ترمزهای ویژه‌تری بود.

این کیت ترمز بزرگ برای علاقه‌مندانی که می‌خواهند با ظرفیت ترمز اضافی در جاده وآفرود حرکت کنند، ضروری است. مطابق با ساختار ناهموار TRX MAMMOTH، کالیپرهای ترمز از آهن گرافیت کروی (آهن شکل‌پذیر) ساخته شده‌اند تا مقاومت بالایی در برابر ضربه و خوردگی ایجاد کنند. این ماده با روی مقاوم در برابر خوردگی آمیخته شده و سپس با رنگ اکریلیک اپوکسی قرمز روشن که با خط HENNESSEY تزئین شده، تولید شده است.

سایر مواد درجه یک به‌کاررفته در این محصول قدرتمند عبارت است از آلومینیوم شمش آهنگری و فولاد ضد زنگ. تمام پیستون‌ها دارای آب‌بند برف‌پاکن برای حذف کثیفی هستند و سیستم کاملا با سیستم‌های OE ABS و ESC سازگار است.

کیت ترمز هیولا MAMMOTH برای تمام خودروهای MAMMOTH ۱۰۰۰، صرف‌نظر از اندازه چرخ (۱۸ تا ۲۰ اینچ) مناسب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =