باتری‌ های لیتومی داکوتا

موتورسیکلت نیز مانند خودرو نیاز به‌باتری‌های قدرتمند دارد. اما به‌دلیل این‌که کاهش وزن موتوسیکلت از اهمیت زیادی برخوردار است، نقش باتری‌ها و وزن آن‌ها نمود بیشتری در توان این وسیله دارد.  از این حیث تولید نوعی باتری که در عین وزن کم بتواند قدرت بیشتری ایجاد کند برای موتورسواران از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

داکوتا، تولیدکننده باتری‌های لیتیومی برای موتورسیکلت‌ها به‌دنبال حل این مساله است. این شرکت در رالی Sturgis 2023 سه مدل باتری لیتیومی جدید را که برای پوشش نیاز انواع علاقه‌مندان به‌ورزش‌های قدرتی تنظیم شده است به‌نمایش می‌گذارد.

وقتی نوبت به‌ارتقای موتورسیکلت‌ها می‌رسد، به‌ویژه موتورسیکلت‌هایی که برای سواری اسپرت‌تر طراحی شده‌اند، کاهش وزن معمولا به‌اندازه افزایش قدرت موثر است. شاید به‌همین دلیل است که سیستم‌های اگزوز از نقطه‌نظر عملکرد چنین مزیتی را ارائه می‌کنند؛ زیرا وزن را کاهش می‌دهند و هم‌زمان قدرت را بهبود می‌بخشند و صدای تقویت‌شده، محصول جانبی این دو است.

همان‌طور که گفته شد، از دیگر بخش‌های موثر برای کاهش وزن باتری است. باتری‌های سرب‌اسیدی استاندارد بسته به‌نوع موتورسیکلت شما می‌توانند از پنج تا هشت کیلوگرم وزن داشته باشند.

علاوه‌بر این، این باتری‌ها معمولا درست زیر زین قرار می‌گیرند. این‌جاست که باتری‌های لیتیومی وارد عمل می‌شوند؛ زیرا درمقایسه با باتری‌های سرب‌اسید استاندارد، مزایای بسیار زیادی را ارائه می‌دهند. داکوتا لیتیوم، یکی از تامین‌کنندگان باتری لیتیومی درحال رشد در بازار ایالات‌متحده، طیف جدیدی از باتری‌های مخصوص موتورسیکلت را معرفی کرده است که در رالی Sturgis 2023 عرضه خواهد شد.

از جمله مزایای بی‌شمار باتری‌های لیتیومی موتورسیکلت کاهش وزن است. همان‌طور که قبلا ذکر شد، یک باتری استاندارد بسیار سنگین است و در بالای مرکز ثقل موتورسیکلت قرار دارد.

باتری‌های لیتیومی مانند باتری‌های لیتیوم داکوتا بسیار سبک‌تر هستند؛ گاهی وزنشان کمتر از نصف باتری استاندارد است و درنتیجه به‌طور موثر در مرکز ثقل وسیله‌نقلیه تاثیر مثبت می‌گذارند.

جدای از کاهش وزن، داکوتا لیتیوم ادعا می‌کند که باتری‌های آن می‌توانند پنج برابر بیشتر از باتری‌های معمولی موتورسیکلت دوام بیاورند و نیازی به‌تعویض باتری در هر فصل وجود نخواهد داشت.

علاوه‌بر این، این برند بیان می‌کند که طیف جدید باتری‌های آن از انرژی بیشتری برخوردارند و 10 برابر بیشتر استارت‌های موتور را در هر شارژ در برابر یک باتری استاندارد بسته‌بندی می‌کنند.

به‌طور خاص، داکوتا لیتیوم سه باتری لیتیومی جدید را برای علاقه‌مندان به‌ورزش‌های قدرتی در Sturgis به‌نمایش می‌گذارد. نخستین مورد، باتری موتورسیکلت جهانی 12 ولتی 15 آمپر ساعتی DL+ است.

این شرکت ادعا می‌کند این باتری می‌تواند تقریبا برای هر موتورسیکلت، ماشین برفی یا جت‌اسکی مناسب باشد. به‌لطف اندازه جهانی باتری‌ها و همچنین توانایی قرار دادن آن در هر موقعیتی در موتورسیکلت (حتی وارونه)، باتری لیتیومی را می‌توان تقریبا در تمام این وسایل نقلیه استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =