احمد رسولی‌نژاد

سیداحمد رسولی‌نژاد *

مجلس از دولت تشکر می‌کند که لایحه دوفوریتی واردات خودرو کارکرده را تقدیم کرد تا مشکل بازار خودرو را حل کند اما چرا اقدامی برای عملیاتی کردن آن نمی‌کند؟ تا چه زمان باید در جاده‌ها قربانی بدهیم؟‌ دولت باید به این پرسش پاسخ بدهد و بگوید چرا در آستانه استیضاح فاطمی‌امین شتاب‌زده لایحه دوفوریتی برای واردات خودرو کارکرده را به مجلس تقدیم کرد؛ اما تا امروز اقدامی برای عملیاتی کردن آن‌ انجام‌ نداده است؟ آیا دولت پیش از تقدیم این لایحه به مجلس بررسی‌های همه‌جانبه را انجام نداده بود و نظر بانک‌مرکزی را در این باره نپرسید؟

بانک‌مرکزی در آن سال با واردات خودرو بدون انتقال ارز موافقت کرد. اما بانک مرکزی با اعمال نفوذ برخی افراد دیدگاه خود را در مجمع تشخیص مصلحت نظام تغییر داد. درحال‌حاضر بانک‌مرکزی باید به این‌ پرسش پاسخ بدهد اگر امروز مشکل ارز داریم چرا در این حجم‌ خودرو لوکس وارد کشور شده و می‌شود؟ این در حالی است که وزارت اقتصاد و بانک‌مرکزی همواره از تولیدکنندگان می‌پرسند برای تامین مواداولیه از کجا ارز تامین می‌کنند.

پلیس راهور اعلام‌ کرد برخی خودروهای داخلی عامل اصلی تصادفات در کشور هستند. مافیای خودرو داخلی و خارجی باید نسبت به جان‌هایی که در این چند سال از دست رفتند پاسخگو باشند.

باید سخنگوی دولت در زمینه واردات خودرو شفاف سخن بگوید. متاسفانه رئیس مجلس نظر مجمع را ابلاغ و در واقع مجمع برخلاف قانون اساسی اقدام به قانون‌گذاری کرد در حالی که طبق اصل ۵۷ قانون اساسی وظیفه قانون‌گذاری متوجه مجلس است اما مراکز مختلف اقدام‌ قانون‌گذاری می‌کنند. قانون‌گذاری را واگذار کرده یا اینکه باید این روند را متوقف کنیم.

متاسفانه افرادی که در برابر مردم پاسخگو نیستند و مردم آنها را نمی‌بینند، راهکارهایی را ارائه می‌دهند. اما خوشبختانه این نمایندگان مجلس هستند که رفتارهای غیرقانونی این افراد را می‌بینند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =