دیسک‌ های ترمز کربنی هواپیما

بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا توسط Future Market Insights منتشر شده است، پیش‌بینی می‌شود بازار دیسک ترمز کربنی هواپیما تا سال 2033 از 1.18 میلیارد دلار پیش‌بینی‌شده در سال جاری به‌بیش از 2.1 میلیارد دلار برسد.


بر اساس گزارش FMI، درچشم‌انداز بازار دیسک ترمز کربنی هواپیما (2023-2033) انتظار بر آن است که این صنعت نرخ رشد سالانه ترکیبی (CAGR) 5.9 درصد را در طول دوره چشم‌انداز تجربه کند.
سیاست‌های سختگیرانه دولت‌ها، عملکرد بالاتر، هزینه کمتر و ماندگاری طولانی‌تر برخی از عوامل اصلی در رشد این بازار هستند. علاوه‌بر این، وزن سبک‌تر دیسک‌های ترمز کربنی نیز مصرف سوخت را کاهش می‌دهد و اثرات زیست‌محیطی هر پرواز را محدود می‌کند.
درجات مختلف دیسک‌های ترمز کربنی مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند که می‌توان با توجه به‌مدل و نسل هواپیما از آن‌ها استفاده کرد. علاوه‌بر این، ویژگی پیشرفته این نوع دیسک ترمز نیز به‌تجربه کلی پرواز کمک می‌کند.
سفر هوایی بیشتر، عملکرد طولانی‌مدت، کیفیت پایدار و هزینه رقابتی کمتر با مزایای دیسک ترمز کربنی هواپیما مطابقت دارد.
انعطاف‌پذیری عملیاتی و امنیتی در این دیسک‌ها افزایش یافته و تعمیر و نگهداری کمتر و فاصله ترمز کوتاه‌تر از جمله ویژگی‌های دیگر این طیف از دیسک‌های ترمز است.
بازار ایالات‌متحده از نظر سهم بازار در آمریکای شمالی در بازار دیسک ترمز کربنی هواپیما پیشرو است. منطقه ایالات‌متحده در سال 2022 سهم بازار 27.2 درصدی را در اختیار داشت. رشد در این منطقه به‌افزایش تعداد ناوگان، سیاست‌های سختگیرانه دولت درمورد هوانوردی غیرنظامی و افزایش تعداد افرادی که پرواز را برای مسافرت انتخاب می‌کنند نسبت داده می‌شود. بازار آلمان از دیگر بازارهای پر رونق در منطقه اروپاست. این بازار در سال 2022 سهم بازار 7.2 درصدی را به‌خود اختصاص داد. این رشد به‌تلاش‌های دولت برای پروازهای سازگار با محیط‌زیست مرتبط بوده است. همچنین آلمان به‌عنوان قطب تولید هواپیما و قطعات آن شناخته می‌شود.
بازار دیسک ترمز کربنی هواپیمایی چین در دوره پیش‌بینی با CAGR 6.3 درصد رشد می‌کند. این رشد ناشی از مصرف بیشتر هواپیماهای نظامی همراه با پذیرش فناوری نیروی هوایی چین است. بنابر پیش‌بینی‌ها نرخ رشد بازار هند درعرصه هوایی بین سال‌های 2023 تا 2033 CAGR 7.1 درصد خواهد بود. نرخ رشد بالاتر متاثر از مصرف بیشتر، به‌روزرسانی‌های هوانوردی و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در هوانوردی غیرنظامی هند از طریق نهادهای دولتی و خصوصی است.
براساس نوع مواد، بخش کامپوزیت کربن پیشتاز بازار است؛ زیرا در سال 2022 سهمی معادل 65.5 درصد داشت.
براساس نوع هواپیما، بخش هوانوردی عمومی با داشتن سهم بازار 56.2 درصد در سال 2022 پیشتاز است. تمرکز فروشندگان کلیدی بر تولید ترمزهای دیسکی سبک‌تر، بادوام‌تر و موثرتر است. رقبای کلیدی برای افزایش زنجیره تامین و کانال توزیع خود با سایر شرکت‌ها ادغام شده و با هم همکاری می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =