فناوری‌های استفاده‌شده در مرکز تست ب‌ام‌و

از تمام چالش‌های جاده‌ای نسخه‌ای وجود دارد؛ از جمله یک بیضی با سرعت بالا، یک شهر کوچک، سطوح جاده‌ای بسیار متفاوت با علائم راهنمایی و رانندگی از سراسر جهان و مسیری برای قرار دادن خودران‌ها در سرعت تعیین‌شده

مردم شهر زیبای سوکولوف در جمهوری چک همسایه جدیدی خواهند داشت؛ قرار است ب‌ام‌و در جولای ۲۰۲۳ آن‌چه را که مدرن‌ترین میدان آزمایش خودرویی به‌شمار می‌رود، افتتاح کند و به‌همین دلیل اتوبلاگ پیش‌نمایشی اولیه از این محل و همچنین برخی فناوری‌های در حال آزمایش آن‌جا را منتشر کرده است.

آندریاس هب (Andreas Heb) مردی که مسئول میدان آزمایش سوکولوف است، اعلام کرد که این پروژه در سال ۲۰۱۴ آغاز شده است. مدیران ب‌ام‌و قبل از انتخاب این شهر ۲۵ هزار نفری که در فاصله چند قدمی مرز بین آلمان و جمهوری چک قرار دارد، بیش از ۸۵ مرکز پراکنده در سراسر اروپا را بررسی کرده و درنهایت جمهوری چک را انتخاب کردند.

نزدیکی سایت مورد اشاره به‌مونیخ به‌شدت بر تصمیم شرکت تاثیر گذاشته است؛ رانندگی از سوکولوف تا مقر ب‌ام‌و حدود سه ساعت و نیم طول می‌کشد؛ اگرچه که در یک روز بدون ترافیک موفق به‌رسیدن به‌اتوبان شوید، می‌توانید زمان زیادی را کاهش دهید.

واقعیت افزوده در مرکز تست میدانی

برای شروع ب‌ام‌و زمینی به‌مساحت ۱۵۰۰ هکتار را به‌خدمت گرفته و در آن مسیر آزمایشی به‌مسافت ۱۰۰ کیلومتر به اضافه امکانات مورد نیاز برای اجرای آن ساخته است. از تمام چالش‌های جاده‌ای نسخه‌ای وجود دارد؛ از جمله یک بیضی با سرعت بالا، یک شهر کوچک، سطوح جاده‌های بسیار متفاوت با علائم راهنمایی و رانندگی از سراسر جهان و مسیری برای قرار دادن خودران‌ها در سرعت تعیین‌شده.

این فقط بخش اول است و ب‌ام‌و در حال برنامه‌ریزی برای گسترش میدان آزمایشی‌اش در سال‌های آینده است.

این مرکز که رسما مرکز توسعه تحرک آینده نامیده می‌شود، به‌ب‌ام‌و کمک می‌کند برخی فناوری‌هایی را که در سال‌های آینده در محصولاتش به‌کار گرفته می‌شوند، از جمله مدل‌های مبتنی بر معماری Neue Klasse را توسعه دهند.

این اتفاق واقع‌گرایانه‌تر و نزدیک‌تر از چیزی است که به‌نظر می‌رسد. درعین حال از فناوری واقعیت ترکیبی M نیز استفاده می‌شود.

یکی از مهندسان ب‌ام‌و از تیم خبرنگاری خواست که در مسابقات M۴ شرکت و از مجموعه عینک واقعیت مجازی (VR) استفاده کنند.

استفاده از این عینک‌ها در میدان تست ب‌ام‌و سبب می‌شود اگرچه در پارکینگ بزرگ و خالی بدون مخروط یا خط‌کشی مخصوص خودرو قرار داشته باشید، اما به‌محض این‌که عینک را بگذاریم، خود را غرق در یک بازی ویدئویی ببینیم. مسیر Neo Bowser City را در ماریو کارت ۷ تصور کنید تا به‌ایده‌ای نزدیک به‌اتفاقی که در مرکز تست ب‌ام‌و رخ داد برسید.

در این‌جا مشاهدات یکی از خبرنگاران به‌رشته تحریر درآمده است. «تا خط شروع رانندگی می‌کنیم و منتظر می‌مانیم تا چراغ سبز شود و به‌سرعت به‌راه می‌افتیم. مسیر را از طریق چندین تونل و حداقل نیم دوجین پیچ، می‌پیمایم و درعین حال امتیازم را بهبود می‌بخشم. می‌توانستم صدای ۵۰۳ اسب‌بخار قدرت و توربوشارژ دوقلوی مستقیم شش را بشنوم و همچنین دسته‌ابزار M۴ را ببینم.

فرمان را زیر نظر داشته باشم و از پدل‌های تعویض دنده استفاده کنم و حرکت کوپه را در حین گذر از هر پیچ احساس کنم. حسی از رانندگی واقعی در محیطی که من در آن رانندگی کردم برایم شبیه‌سازی شد. البته ما به‌پارکینگ بزرگ و خالی برای بازی واقعی ماریو کارت دسترسی نداشتیم.

ب‌ام‌و توضیح داد که این فناوری رانندگان خصوصی را هدف قرار نمی‌دهد و در آینده نزدیک در فهرست گزینه‌های M۴ ظاهر نخواهد شد.

در عوض، به‌عنوان یک ابزار آموزشی قدرتمند درحال توسعه است که می‌تواند به‌کسی یاد دهد چگونه رانندگی کند و می‌تواند به‌کسی که قبلا گواهینامه رانندگی دارد، نحوه کار با یک ماشین قدرتمند را یاد دهد یا می‌تواند به‌کسی که عادت دارد با بیش از ۵۰۰ اسب زیر پدال گاز رانندگی کند، بیاموزد که چگونه راننده بهتری شود (یا این‌که چگونه دریفت کنیم). این شرایط بسیار واقعی‌تر از شبیه‌سازهاست و البته ایمن‌تر از مسابقه در اطراف یک مسیر واقعی است (یک پدال ترمز دوم در محل پای سرنشین وجود دارد).»

کار توسعه ادامه دارد؛ اما ب‌ام‌و به‌زودی این فناوری را در آکادمی رانندگی M خود در مایساچ «Maisach» نزدیک مونیخ عرضه خواهد کرد.

رقابت برای حذف نیروی انسانی

البته همه‌چیز در سوکولوف سرگرم‌کننده نیست. این برند همچنین از بسترهای آزمایشی برای تنظیم دقیق فناوری سطح ۳ خودران که قصد دارد در اواخر سال ۲۰۲۳ یا اوایل سال ۲۰۲۴ در آلمان عرضه کند، استفاده می‌کند. مهم این است که هر دو چشم از جاده دور باشند.

نکته مهم این‌جاست که نمی‌توانید بخوابید؛ سیستم نظارت راننده می‌داند که آیا در صندلی عقب هستید و چرت می‌زنید.

پارک خودرو از راه دور از دیگر ویژگی‌هایی که واقعی‌تر از آن چیزی به‌نظر می‌رسد که باید باشد. ایده ایجاد شبکه‌ای از مراکز تماس است که به‌اصطلاح مجهز به‌کنترل از راه دور خودرو هستند.

پس از رسیدن به‌مقصد، خودرو را در یک منطقه تعیین‌شده رها می‌کنید و یک اپراتور از راه دور با استفاده از شبیه‌ساز بازی‌های ویدئویی پیشرفته و سیستم دوربین دید فراگیر موجود ب‌ام‌و، آن را برای شما پارک می‌کند. سرعت ماشین زمانی که در این حالت حرکت می‌کند محدود است. درواقع با سرعتی که کمی بیشتر از خزیدن است، حرکت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =