مهران سالاریه

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: علی‌رغم اعلام قبلی تعدادی از تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت نسبت ثبت‌نام و ارایه عوارض اسقاط تا کنون اقدام نکرده‌اند.

به گزارش اخبار خودرو ، مهران سالاریه افزود: بر اساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو و اصلاحیه آن، یکی از ارکان شماره‌گذاری وسایط نقلیه تولیدی یا وارداتی نوشماره، دریافت مجوز از ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده است.

وی گفت: بر این اساس تمامی وسایط نقلیه نوشماره اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت برای دریافت مجوز شماره‌گذاری یا مشمول ارایه گواهی اسقاط و یا پرداخت عوارض مربوطه به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: متاسفانه علی‌رغم اعلام قبلی، هنوز تعدادی از تولیدکنندگان خودرو ‌و موتورسیکلت حتی نسبت به ایجاد صفحه خود در سامانه ستاد و ارایه عوارض اسقاط برابر قانون اقدام نکردند.

وی گفت: لذا برابر هماهنگی انجام شده با پلیس راهور فراجا شماره‌گذاری این دسته از تولیدکنندگان متوقف شده است.

سالاریه با بیان این که هیچ خودرویی نباید خارج از فرآیند ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده شماره‌گذاری شود خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان یا واردکنندگان انواع خودرو باید نسبت به ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی NNHK.ir اقدام و فرآیند مشخص شده را مطابق قانون برای دریافت مجوز شماره‌گذاری محصولاتشان طی کنند.

وی تاکید کرد: بدیهی است خودروسازانی که شماره‌گذاری آنها متوقف شده است پس از طی مراحل قانونی مربوطه و ارایه گواهی اسقاط یا پرداخت عوارض مربوطه وفق قانون مجددا می‌توانند خودروهای خود را شماره‌گذاری کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

آخرین اخبار