گیگاکارخانه جدید استلانتیس و سامسونگ

Stellantis و Samsung SDI اعلام کرده‌اند یادداشت تفاهمی برای ایجاد دومین کارخانه تولید باتری در ایالات‌متحده، تحت جوینت‌ونچر موجود StarPlus Energy امضا کرده‌اند.

صنعت باتری با سرعت بسیار در حال توسعه است. خودروسازان و باتری‌سازان بزرگ جوینت‌ونچری را برای گسترش گیگافکتوری‌ها ایجاد کرده‌اند و از سال ۲۰۲۵ شاهد تحول در میزان عرضه باتری خودرو و همچنین تغییرات محسوس در فناوری این باتری‌ها خواهیم بود. بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ برای ایجاد گیگافکتوری‌ها طی سال ۲۰۲۵ به‌بهره‌برداری خواهد رسید و طبق گزارش‌ها میزان تیراژ خودروهای برقی طی این سال حداقل ۴۰ درصد رشد خواهد داشت.

در ادامه این همکاری‌ها قرار است دو شرکت بزرگ استلانتیس و سامسونگ باز هم با یکدیگر همکاری داشته باشند. بر این اساس بخش دوم رشد تیراژ باتری‌ها به‌سال ۲۰۲۷ موکول خواهد شد و گیگاکارخانه‌های جدید طی سال ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ به‌بهره‌برداری خواهند رسید.

Stellantis و Samsung SDI برنامه‌های خود را برای ساخت دومین کارخانه بزرگ StarPlus Energy در ایالات‌متحده اعلام کردند. درکارخانه جدید تولید باتری با سرمایه‌گذاری مشترک و در اوایل سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است.

Stellantis و Samsung SDI اعلام کرده‌اند یادداشت تفاهمی برای ایجاد دومین کارخانه تولید باتری در ایالات‌متحده، تحت جوینت‌ونچر موجود StarPlus Energy امضا کرده‌اند.

این کارخانه با هدف شروع تولید در سال ۲۰۲۷، قصد دارد ظرفیت تولید اولیه سالانه ۳۴ گیگاوات-ساعت (GWh) داشته باشد.

این دو شرکت بزرگ در حال حاضر در حال ساخت کارخانه Gigafactory در کوکومو، ایندیانا هستند که انتظار می‌رود در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی شود.

گیگاکارخانه جدید، ششمین تاسیسات باتری برای پشتیبانی از طرح برقی‌سازی استلانتیس برای رسیدن به‌ترکیب ۱۰۰ درصدی فروش خودروهای سواری BEV در اروپا خواهد بود.

همچنین استلانتیس برنامه دارد طی این برنامه‌ریزی ۵۰ درصد از خودروهای سواری و کامیون‌های سبک BEV تا سال ۲۰۳۰ را در بازار ایالات‌متحده به‌فروش برساند. برای دستیابی به این اهداف فروش، شرکت تقریبا ۴۰۰ گیگاوات-ساعت ظرفیت باتری را تامین خواهد کرد.

استلانتیس در مسیر تبدیل شدن به‌یک شرکت کربن خالص صفر تا سال ۲۰۳۸ است.

کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس گفت: «این تاسیسات جدید به‌دستیابی به‌هدف تهاجمی ما برای ارائه حداقل ۲۵ وسیله‌نقلیه الکتریکی جدید برای بازار آمریکای شمالی تا پایان دهه کمک خواهد کرد. ما به‌اضافه کردن ظرفیت بیشتر در ایالات‌متحده به‌همراه شریک بزرگمان سامسونگ SDI ادامه می‌دهیم و گام‌های بعدی را برای رسیدن به‌تعهد بی‌طرفی کربن تا سال ۲۰۳۸ برمی‌داریم.»

یون هو چوی، رئیس و مدیرعامل سامسونگ SDI گفت: «با ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک با Stellantis در سال گذشته، ما زمینه‌ای مساعد را برای حضور خود در آمریکای‌شمالی فراهم کردیم. کارخانه دوم نفوذ ما را در بازار ایالات‌متحده تسریع می‌کند و به‌استلانتس کمک می‌کند با عرضه محصولاتی با بالاترین سطح ایمنی و کیفیت، انتقال ایالات‌متحده به‌عصر خودروهای الکتریکی را پیش ببرد.»

مکان تاسیسات جدید درحال حاضر در دست بررسی است و جزئیات بیشتر در آینده به‌اشتراک گذاشته خواهد شد. استلانتیس طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری بسیاری در حوزه فناوری خودروهای برقی و باتری‌ها انجام داده و قصد دارد این فناوری‌ها را طی دو سال آینده روی خودروهای جدید خود پیاده‌سازی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =