کیا کارناوال

بسیاری از مینی‌ون‌های چندمنظوره نسبت به رقبای SUV خود دارای مصرف سوخت بهتر و ویژگی‌های ایمنی بیشتری هستند

برای سال‌های متمادی، مینی‌ون‌ها محبوب‌ترین وسایل‌نقلیه برای خانواده‌ها و افرادی بودند که می‌خواستند ظرفیت بار و مسافر زیادی در خودرویشان داشته باشند. مینی‌ون‌ها فضای کافی برای تقریبا هر مقدار تجهیزات یا چمدان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، درحالی‌که در مقایسه با ون‌های فول‌سایز، فریم‌های سبک‌تر و فرمان زیرک‌تری دارند. با این‌حال، خودروهای شاسی‌بلند از آن زمان به انتخاب بهتری تبدیل شده‌اند که باعث شده است بسیاری از خودروسازان گزینه‌های مینی‌ون خود را به نفع خودروهای شاسی‌بلند متوقف کنند. اما هنوز هم برخی سازندگان مینی‌ون‌های باکیفیت می‌سازند و تولید خود را به نفع افرادی که کمی فضا و ثبات بیشتری نیاز دارند، تغییر می‌دهند. بسیاری از جدیدترین خودروهای مینی‌ون نسبت‌به رقبای SUV(شاسی‌بلند) خود دارای مصرف سوخت بهتر و ویژگی‌های ایمنی بیشتری هستند. با درک این‌که چه مینی‌ون‌های هیبرید و کم‌مصرف جدیدی در بازار وجود دارد، می‌توانید انتخاب مناسبی برای خود و خانواده خود داشته باشید.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به سه مینی‌ون جدید و پرطرفداری که نسخه 2023 هستند و می‌توانند فضا و امکانات کافی را در اختیار خریداران قرار دهند.

«سیه‌نا»؛ برگ برنده تویوتا در بازار مینی‌ون‌ها

تویوتا یکی از خودروسازانی است که در مورد مینی‌ون‌ها از پتانسیل بزرگ خود دست برنداشته است. سیه‌نا که در سال 2023 عرضه شد، یک مینی‌ون هیبرید سبک است. Sienna که فقط به‌صورت هیبرید عرضه می‌شود، بیست‌وپنجمین سالگرد تولید خود را با ارائه نسخه 25ساله براساس تریم XSE جشن می‌گیرد.

سه MPV پرطرفدار که نسخه 2023 دارند

Sienna در سطوح سنتی LE، XLE، XSE، Woodland، Limited و Platinum موجود است. با این‌حال، یک چیز ثابت در تمام این نسخه‌ها، پیشرانه هیبرید کم‌مصرف است. موتور Sienna در تمام سطوح مختلف، یک موتور 2.5لیتری چهارسیلندر گازی است که به همراه دو موتور الکتریکی برای تولید 245اسب‌بخار نیرو کار می‌کند.

در فضای داخلی صندلی‌های جلو دارای یک کنسول میانی بلند هستند که کابین راننده را جدا می‌کند و فضای ذخیره‌سازی زیادی را ارائه می‌دهد. سیه‌نا 2023 دارای سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 9.0 اینچی تویوتا با امکان اتصال به Apple CarPlay و Android Auto و همچنین سازگاری با رابط Alexa آمازون برای کنترل نهایی است.

همچنین این خودرو دارای هفت پورت USB در سراسر کابین و اتصال برای Sirius XM و یک نقطه اتصال Wi-Fi به عنوان تجهیزات استاندارد است.

سه MPV پرطرفدار که نسخه 2023 دارند

تویوتا همچنین دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های ایمنی استاندارد است که شامل ویژگی‌های کمک‌راننده مانند ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ بین خطوط و هشدار خروج از خط است. سیه‌نا 2023 دارای کروز کنترل تطبیقی برای رانندگی راحت در بزرگراه برای مدت زمان طولانی است.

«پسیفیکا»؛ مینی‌ون 5 ستاره کرایسلر

کرایسلر مدت‌هاست که یکی از برجسته‌ترین تولیدکنندگان مینی‌ون در ایالات متحده است و مدل‌های آن همیشه به دلیل قابلیت اطمینان، مصرف سوخت و استایل کلاسیک ون خانوادگی شهرت داشته‌اند.

کرایسلر پاسیفیکا جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست و با مدل سال 2022، سبک خاص خود را در تورهای شهری و روستایی انتخاب کرده و آن را به دهه 2020 آورده‌ است.

سه MPV پرطرفدار که نسخه 2023 دارند

نسخه هیبرید از Pacifica 2023 دارای یک موتور 3.6 لیتری V6 است که با کمک دو موتور الکتریکی با استفاده از یک باتری لیتیوم یونی 16 کیلووات ساعتی، 260 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

زمان صفر تا 60 این پیشرانه 7.8ثانیه است که بیشتر از آن چیزی است که از یک مینی‌ون خانوادگی انتظار دارید.

سطوح تریم هیبرید Limited و Pinnacle دارای یک کنسول مرکزی بزرگ هستند که با هم ترکیب شده و فضایی مجزا برای راننده و سرنشین جلو ایجاد می‌کند. گزینه‌های سرگرمی اطلاعاتی در Pacifica همچنین آن را به یک انتخاب عالی برای سفرهای جاده‌ای طولانی تابستانی و رفت‌وآمد به محل کار و مدرسه تبدیل می‌کند.

با یک سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه نمایش لمسی بزرگ 10.1اینچی که نرم‌افزار کرایسلر Uconnect 5 را اجرا می‌کند، می‌توانید صفحه اصلی را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید که همچنین شامل Amazon Alexa، Apple CarPlay و Android Auto باشد.

ویژگی‌های ایمنی استاندارد Pacifica شامل نظارت بر نقاط کور با هشدار ترافیک متقابل عقب، کروزکنترل تطبیقی و هشدار خروج از خط است. NHTSA همچنین به این مینی‌ون پنج ستاره ایمنی داده است.

مینی‌ون «کیا کارناوال»؛ رقیب سرسخت ون‌ها

مینی‌ون کارناوال کیا، خودرویی است که شبیه هیچ محصول دیگری نیست. در نگاه اول، این خودرو بیشتر ظاهر SUV دارد، اما همه آن مینی‌ون است و راحتی، ایمنی و راحتی را دارد که از جدیدترین مدل‌های موجود در بازار انتظار دارید.

برای مدل سال 2023، کیا یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگ‌تر برای سطوح تریم بالاتر معرفی کرده و یک نیمکت به‌عنوان پیکربندی استاندارد صندلی جایگزین صندلی‌های کاپیتان ردیف دوم شده است. درحالی‌که کارناوال هنوز گزینه هیبرید ندارد، 3.5لیتری V6 آن 290اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند که آن را به یکی از قدرتمندترین مینی‌ون‌های موجود در بازار امروز تبدیل می‌کند.

سه MPV پرطرفدار که نسخه 2023 دارند

ظرفیت یدک‌کشی کارناوال 3500 پوند است که برای یدک‌کشی تریلرهای کمپینگ و وسایل نقلیه تفریحی کافی است. از آن‌جاکه دیفرانسیل جلو از طریق یک گیربکس استاندارد 8سرعته اتوماتیک هدایت می‌شود، دیگر مینی‌ون‌ها نمی‌توانند در مقابل آن ایستادگی کنند.

فضای داخلی کارناوال 2023 به اندازه نمای بیرونی منحصر به فرد و چشمگیر است. از ویژگی‌های اختیاری این مینی‌ون می‌توان به سانروف و نمایشگرهای دوگانه بزرگ‌تر اشاره کرد.

از ویژگی‌های فنی کارناوال 2023 می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی اشاره کرد. مانند سایر مینی‌ون‌ها، در صورت استفاده از تریم SX یا بالاتر، این خودرو نیز دارای یک سیستم سرگرمی اختیاری در صندلی‌های عقب برای کودکان است.

از نظر ایمنی، کارناوال دارای چراغ‌های جلوی خودکار، نظارت بر نقاط کور و دستیار حفظ خطوط است تا بتوانید بدون توجه به شرایط آب‌وهوایی یا رانندگی، روی جاده تمرکز کنید.

این خودرو همچنین به‌صورت استاندارد با ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده و کروزکنترل تطبیقی در دسترس است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =