بورس

روز دوشنبه روند صعودی همچنان در بازار سرمایه ادامه داشت، به‌طوری‌که شاخص کل بورس تحت‌تاثیر خبر واگذاری کامل صنعت خودرو به بخش خصوصی توسط سخنگوی دولت یکپارچه سبزپوش شد و نمادهای لیدر این صنعت توانستد بازار سرمایه را از منفی احتمالی نجات دهند.

هرچند جزئیاتی از واگذاری منتشر نشده است اما بورس‌بازان به استقبال این خبر رفتند. بر این اساس، دیروز شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۱۰۹ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۵۱ هزار واحد صعود کرد.

شاخص‌کل با معیار هم‌وزن نیز با صعود 2.557 واحدی در رقم ۷۱۹ هزار و ۵۶۰ واحد ایستاد. در این بازار ۴۱۳ هزار معامله به ارزش ۵۴ هزار و ۷۲۷ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی‌صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت‌به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر بورس گذاشتند.

ازسوی‌دیگر دیروز شاخص فرابورس با صعود ۱۰۹ واحدی در رقم ۲۶هزار و ۶۵۰ واحد ایستاد و معامله‌گران این بازار ۲۹۶هزار دادوستد به ارزش ۲۳۵۹ میلیارد ریال انجام دادند و نمادهای سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، مجتمع جهان فولاد سیرجان و سنگ‌آهن گوهرزمین نسبت‌به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر فرابورس گذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =