رنجروور برقی

تقاضا برای خودروهای برقی به‌طور چشمگیری در حال افزایش است. پیش‌بینی‌های بلومبرگ NEF اکنون حاکی از آن است که فروش سالانه آن‌ها تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰.۶ میلیون‌دستگاه خواهد رسید که بیش از سه برابر سال ۲۰۲۱ و تقریبا ۱۰ برابر بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.

به‌منظور تضمین کشش تجاری بیشتر و به‌دست آوردن مزیت رقابتی نسبت به‌رقبای خود، سازندگان خودرو به‌دنبال افزایش کارایی پیشرانه مدل‌های خود هستند. این بدان معنی است که ممکن است مسافت‌های طولانی‌تری بین شارژها طی شود و زمان شارژ کوتاه‌تر شود (که هر دو منجر به‌راحتی بیشتر برای رانندگان خودروهای برقی می‌شود).

برای دستیابی به‌چنین راندمان بالاتری، سازندگان خودروهای برقی اکنون درحال طراحی دستگاه‌های سوئیچ قدرت باندگپ گسترده (قابلیت عملکرد در سرعت‌های بالاتر) و افزایش ولتاژ پیشرانه از ۴۰۰ ولت به ۸۰۰ ولت (برای به‌حداقل رساندن تلفات برق مربوطه) هستند. داشتن اجزای اتصال بهتر ساخته شده و رابط بین بسته باتری خودرو، اینورتر و موتور کششی نیز کمک قابل توجهی به‌چنین اهداف بازدهی خواهد داشت.

مساله دیگری که تاثیر عمده‌ای بر طراحی خودروهای برقی دارد، کاهش اندازه و وزن سیستم است. نسل بعدی خودروهای برقی با چگالی توان بالاتر دارای اینورترهای کوچک‌تر و سبک‌تر و شارژرهای داخلی خواهند بود. این به‌رقابتی شدن آن‌ها در هزینه بیشتر کمک می‌کند و دامنه‌ای را که آن‌ها قادر به‌پشتیبانی هستند گسترش می‌دهد.

سازندگان خودرو در حال ارتقای باس بار در خودروهای برقی برای جایگزینی سیم‌کشی سنتی هستند و با اجرای پیشرفته‌تر شینه‌ها، بهبود عملکرد الکتریکی قابل توجهی محقق خواهد شد.

درعین حال، این به‌این معنی است که فرآیندهای مونتاژ را می‌توان ساده‌تر کرد و در نتیجه بر میزان تولید افزود. درحالی که ابعاد کابل‌کشی تغییر می‌کند (به‌دلیل خمش)، شینه‌ها دارای ابعاد ثابت هستند. نتیجه این است که فرآیند مونتاژ به‌صورت خودکار بسیار آسان‌تر است.

به‌نظر می‌رسد با ساده‌تر شدن تولید خودروهای برقی و همچنین کاهش مصرف برخی قطعات در تولید این خودروها شاهد افزایش تیراژ و همچنین کاهش بیش از پیش قیمت در این خودروها باشیم. طی ماه‌های اخیر بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ خودروهای برقی قیمت تمام‌شده محصولاتشان را کاهش داده‌اند. بر اساس پیش‌بینی‌ها، قیمت خودروهای برقی طی ۵ سال آینده تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت و رفته‌رفته این خودروها جایگزین مدل‌های درون‌سوز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =