وزیر صمت در حاشیه جلسه هیات دولت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایستگاه‌های شارژ تاکسی‌های برقی در هفته دولت افتتاح می شوند، گفت: این خودروها به خصوص در مدل تاکسی فوق‌العاده اقتصادی هستند.

علی ابادی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، ضمن بیان مطلب فوق گفت: سعی می‌کنیم در واردات خودرو به سمت خودروهای آینده حرکت کنیم نه خودروهای گذشته، از جمله همین اقدام که امروز انجام دادیم، تعدادی از خودروهایی که در اینجا می‌بینید وارداتی و برقی هستند که با فن‌آوری روز دنیا ساخت داخل خواهند شد.

وی با بیان اینکه ما وارد کننده خودرو نبوده و واردات خودرو را با هدف تنظیم بازار انجام می‌دهیم، اضافه کرد: آئین‌نامه‌های واردات خودرو تهیه و تقدیم دولت شده و با سیاستگذاری‌ ما و از طریق شرکت‌ها و موسسات مربوط، خودرو وارد می‌شود.

وزیر صمت در خصوص رونمایی و بازدید امروز رئیس جمهور از خودروهایی وارداتی در حیاط هیات دولت، هم اینگونه توضیح داد: اوایل امسال آقای رئیسی رئیس جمهور در بازدید از مپنا دستوراتی مبنی بر تحول در حمل و نقل برقی صادر کرد، مقدمات این تحول امروز فراهم شده و کلید خورد و در آستانه ورود به یک دوره جدید در حمل و نقل شهری و بین شهری هستیم.

وی با بیان اینکه این موضوع صرفا به تاکسی محدود نمی‌شود، تاکید کرد: اگر چه امروز موضوع تاکسی‌ها را مطرح کردیم، ولی به زودی در زمینه اتوبوس، موتورسیکلت و خودروهای عمومی رونمایی‌هایی خواهیم داشت و این اقدامات ابتدا برای شهر تهران به‌عنوان پایتخت کشور برنامه‌ریزی شده است.

علی‌آبادی از افتتاح ۷۰ ایستگاه شارژ خودروهای برقی در هفته دولت خبر داد که هم اکنون متخصصان امر در حال نصب این ایستگاه‌ها هستند و اضافه کرد: امروز از یک نمونه موتورسیکلت رونمایی شد و انواع مختلف آن با سیاستگذاری وزارت صمت به‌زودی توسط شرکت سازنده به بازار عرضه خواهد شد، همچنین خودروسازان داخلی خودروی برقی را عرضه خواهند کرد.

وی به مزایای خودروهای برقی اشاره کرد و افزود: این خودروها به خصوص در نوع تاکسی فوق‌العاده اقتصادی هستند، به‌عنوان نمونه یک تاکسی معمولی سالانه ۹ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین مصرف می‌کند، با این حجم بنزین وقتی در شهر سوزانده می‌شود، علاوه بر آلودگی هوا و انتشار گرما و برهم زدن منحنی ترمودینامیکی دما با پدیده وارونگی مواجه می‌شویم. لذا در رونمایی امروز، تاکسی و خودروهای برقی را به عنوان نماد خودروهای آینده معرفی کردیم.

وزیر صمت در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص قیمت این خودروها، یادآور شد: برای این خودروها به‌دلیل مزیت صرفه‌جویی سوخت و محاسن محیط زیستی تعرفه‌های مخفف خواهیم داشت و قیمت این خودروها تقریبا با قیمت درب کارخانه در دنیا متناسب خواهد بود.

وی ادامه داد: شورای رقابت نهادی مستقل است و زیر نظر وزارت صمت نیست، ما رویکردمان را به شورای رقابت منتقل کردیم و امیدواریم در تفاهم با هم شرایط مناسبی را برای مردم فراهم کنیم.

علی‌آبادی همچنین به پیگیری مشکلات تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور برای رفع چالش تولیدکنندگان وقت اختصاص می‌دهند و دستگاه‌ها موظف به اقدام هستند همچنین رفع چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان در دولت پیگیری می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    شما کشور رو به‌خاطر بی‌برقی تعطیل می‌کنی بعد می‌گی خودروی برقی وارد کنید!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

آخرین اخبار