همکاری «هیوندای» و «دایمگ»

هیوندای با عرضه قریب‌الوقوع رینگ‌های کربن هیبرید روی محصولات خود به کلوپ کوچک شرکت‌های ارائه‌کننده چنین رینگ‌هایی خواهد پیوست.

هیوندای با شرکت بریتانیایی دایمگ و هانکوک کره‌جنوبی روی نسخه پیش‌تولید رینگ مسابقه‌ای و ۲۱اینچی کربن-هیبرید کار کرده است. این رینگ که در فستیوال سرعت گوودوود نیز به نمایش درآمد، روی آیونیک ۵ N دیده می‌شود.

شرکت‌های سازنده رینگ‌های یادشده فعلا جزئیات چندانی را منتشر نکرده‌اند اما می‌گویند در تولید رینگ کربن-هیبرید از فیبرکربن و آلیاژی فورج‌کاری‌شده که احتمالا از نوع آلومینیوم است، استفاده می‌شود.

از نظر ظاهری نیز باید گفت رینگ کربن-هیبرید موردبحث شبیه رینگ SL-۱۰۲ دایمگ به نظر می‌رسد. زمانی که واژه فورج‌کاری‌شده به‌کار می‌رود، کلمه گران‌ نیز همراه آن خواهد بود. البته احتمال دارد رینگ‌های کربن-هیبرید هیوندای قیمت کمتری نسبت‌به رینگ‌های تمام‌کربنی عرضه‌شده روی خودروهایی همچون فوردموستانگ شلبی GT۵۰۰ یا شورولت کوروت Z۰۶ داشته باشند.

چنین رینگ‌هایی برای فورد موستانگ دارک‌هورس جدید نیز ارائه خواهند شد. البته رینگ‌های کربن-هیبرید مزیت‌هایی هم دارند. دایمگ می‌گوید یک رینگ کربن-هیبرید معمولی وزنی در حدود ۹کیلوگرم خواهد داشت درحالی‌که وزن رینگ‌های آلومینیومی فورج‌کاری‌شده و آلومینیومی معمولی به ۱۲ و ۱۵کیلوگرم می‌رسد.

به این ترتیب شاهد کاهش وزن ۴۰‌درصدی رینگ‌ها هستیم که برای خودروهای اسپرت اهمیت بالایی دارد. همچنین این رینگ‌ها استحکام بیشتری خواهند داشت. دایمگ می‌گوید تولید این رینگ‌ها آغاز همکاری با هیوندای است، رینگ‌هایی که در محصولات N پرفورمنس این خودروساز به‌کار خواهند رفت.

به احتمال زیاد در آینده نزدیک شاهد ارائه رینگ پیشرفته موردبحث روی آیونیک ۵ N خواهیم بود. همچنین دایمگ می‌گوید با دیگر خودروسازان همکاری خواهد داشت.

این شرکت هم‌اکنون رینگ‌هایی با ابعاد ۱۸ تا ۲۳اینچ را عرضه می‌کند و تا پایان سال جاری میلادی نیز رینگ‌های بزرگ‌تر تا ۲۵اینچ را در دسترس مشتریان قرار خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =