KMC X۵

یکی از این محصولات در تعامل با کمپانی SWM ارائه شده و دیگری حاصل همکاری شریک چندین‌ساله کرمان‌موتور یعنی کمپانی JAC است

شرکت کرمان‌موتور در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد که با سابقه‌ترین نمایشگاه خودرو ایران محسوب می‌شود، با دو محصول کاملا جدید حضور پیدا کرده است؛ یکی از این محصولات در تعامل با کمپانی SWM ارائه شده که در ایران برندی شناخته‌شده است و دیگری نیز با همکاری شریک خوش‌نام و چندین‌ساله کرمان‌موتور یعنی کمپانی JAC معرفی شده و عرضه خواهد شد.

SWM زیر چتر KMC

خودرو اسپرت KMC A۵ که کرمان‌موتور قصد عرضه آن را دارد، در چین با نام SWM G۰۱F عرضه می‌شود. قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر است که ۱۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس این خودرو نسبت به‌نسخه قبلی آن تغییر کرده و جعبه‌دنده شش‌سرعته جای خود را به‌یک گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه داده است.

A۵ و X۵؛ رونمایی از دو محصول KMC در یک رویداد

ترمزهای خودرو A۵ در جلو و عقب از نوع دیسکی هستند. سیستم تعلیق این خودرو نیز در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب میله پیچشی است. رینگ‌های خودرو نیز از نوع ۱۸ اینچی آلیاژی هستند.

خودرو A۵ دارای ۴۶۷۰ میلی‌متر طول، ۱۸۵۵ میلی‌متر عرض، ۱۷۴۰ میلی‌متر ارتفاع و ۲۷۵۰ میلی‌متر فاصله محوری است. وزن خالص این خودرو ۱۵۵۰ کیلوگرم و وزن ناخالص آن ۱۹۲۵ کیلوگرم است.

A۵ و X۵؛ رونمایی از دو محصول KMC در یک رویداد


A۵ و X۵؛ رونمایی از دو محصول KMC در یک رویداد

امکانات رفاهی و ایمنی KMC A۵

خودرو KMC A۵ به‌شش کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده‌ای)، سیستم ترمز ABS+EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل کشش، ترمز پارک برقی EPB، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، کروزکنترل، سانروف پانوراما به‌همراه پرده برقی، سیستم تهویه‌مطبوع الکتریکی، گرمکن و سردکن صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت، آینه‌های جانبی تاشونده اتوماتیک همراه با گرمکن، چراغ‌های جلو LED، سنسور نور روز، سنسور باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم چندرسانه‌ای به‌همراه نمایشگر ۱۰ اینچی به‌همراه بلوتوث و USB و... مجهز است.

پایان انتظار برای رونمایی از KMC X۵

در یک سال اخیر خبرهایی درخصوص احتمال عرضه محصول KMC X۵ در ایران منتشر شده بود؛ خودرویی که یک فیس‌لیفت تمام‌عیار از محصول محبوب جک S۵ محسوب می‌شود. KMC X۵ محصولی از گروه JAC MOTORS است که نخستین‌بار در نمایشگاه خودرو پکن سال ۲۰۲۲ رونمایی شد.

A۵ و X۵؛ رونمایی از دو محصول KMC در یک رویداد

کرمان‌موتور قصد دارد کی‌ام‌سی X۵ را با همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر TGDI (توربوشارژ تزریق مستقیم سوختی) عرضه کند که هم‌اکنون جک S۵ و کی‌ام‌سی K۷ نیز به‌آن مجهز هستند. اما این موتور در X۵ کمی قوی‌تر است و ۱۷۲ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی موتور هم توسط همان گیربکس شش‌سرعته دوکلاچه انجام می‌شود.

طراحی بدنه و کابین جذاب و پرابهت

همان‌طور که اشاره شد، کی‌ام‌سی ایکس ۵ یک فیس‌لیفت تمام‌عیار از جک S۵ است که چهره قبلی این خودرو را به‌ویژه در قسمت جلو و کابین به‌کلی تغییر داده است. در دماغه خودرو شاهد یک جلوپنجره بسیار بزرگ با چراغ‌های T شکل هستیم که نمایی مدرن و تهاجمی به‌قسمت جلو X۵ داده است.

چراغ‌های عقب نیز طرحی به‌هم پیوسته دارند و سپر عقب نیز به‌نحوی بازطراحی شده که جای پلاک از روی درِ صندوق به‌این‌جا نقل مکان کرده است.

A۵ و X۵؛ رونمایی از دو محصول KMC در یک رویداد

لازم به‌ذکر است در این فیس‌لیفت، ابعاد خودرو نیز تا حدودی دستخوش تغییر شده و طول خودرو با ۹۵ میلی‌متر افزایش به ۴,۵۰۵ میلی‌متر و عرض آن با ۵۰ میلی‌متر افزایش به ۱,۸۵۰ میلی‌متر رسیده است. اما جایی که برخلاف نمای جانبی و عقب، تغییرات این خودرو به اوج خود می‌رسد، کابین و داشبورد آن است؛ در این قسمت شاهد یک نمایشگر لمسی بزرگ ۱۲.۸ اینچی در بالای داشبورد، صفحه‌آمپر دیجیتالی ۷ اینچی، غربیلک‌فرمان چهارپره، کنسول مرکزی جدید با شیفتر الکترونیکی گیربکس و طرح افقی داشبورد هستیم که فضای بسیار مدرن‌تری را ایجاد کرده‌ است.

A۵ و X۵؛ رونمایی از دو محصول KMC در یک رویداد

امکانات رفاهی و ایمنی KMC X۵

محصول جدید X۵ کرمان‌موتور دارای امکانات و تجهیزاتی همچون نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی اطلاعات و سرگرمی، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، سنسور دنده‌عقب و سیستم پایش باد تایرها، سانروف پانورامیک، صفحه‌آمپر دیجیتالی ۷ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی با ۱۱ بلندگو، شش ایربگ، کروزکنترل، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری، سیستم پایش نقاط کور، تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سنسور نور و باران، درِ صندوق برقی با سنسور پایی، نورپردازی داخلی و... است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین صفایی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    1 1
    این لکن پاره های چینی نه تنها به لحاظ کیفیت حرفی برای گفتن ندارند بلکه از نظر شکل ظاهری هم بسیار زشت و بی ریخت هستند .
    • امیر IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      0 0
      😳😳😳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

آخرین اخبار