کد خبر: 245905
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

چگونه روغن‌سوزی خودرو را تشخیص دهیم؟

برای مالکان خودرو، به ویژه مالکان خودروهای قدیمی، روغن‌سوزی موتور خودرو یک اتفاق ناخوشایند است که در صورتی که برای تعویض به موقع روغن موتور اقدام نکنند دچار مشکلات زیادی می‌شوند. چرا که روغن سوزی ماشین نه تنها کارایی خودرو و شتاب و قدرت موتور خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ بلکه به محیط زیست صدمات جبران‌ناپذیری می‌زند.

به همین دلیل است که مالکان خودرو، چه قدیمی و چه جدید، با دیدن نشانه‌های روغن‌سوزی موتور خودرو، برای خرید انواع روغن موتور متناسب با خودروی خود اقدام می‌کنند. اما از کجا بفهمیم که زمان تعویض موتور چه وقتی است و نشانه‌های بروز این پدیده چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که یکی از اولین نشانه‌ها که از رسیدن زمان تعویض روغن موتور خبر می‌دهد، خروج دود غلیظ آبی رنگ از اگزوز خودرو است. کاهش قدرت و شتاب خودرو نیز از دیگر نشانه‌هایی است زنگ هشدار تعویض روغن موتور خودرو را به صدا در می‌آورد. گاه نیز پخش شدن بوی روغن سوخته یا یک بوی نامطبوع در خودرو می‌تواند نشانه بروز این اتفاق در موتور خودرو باشد. اما توصیه ما به شما این است که منتظر نشانه‌ها نمانید و با بررسی‌های دوره‌ای روغن موتور، علاج واقعه را قبل از وقوع کنید.

به عنوان مثال، سطح روغن موتور خودرو را اندازه‌گیری کنید. زیرا کاهش سطح روغن به صورت مداوم، می‌تواند نشانه این باشد که زمان تعویض روغن موتور فرا رسیده است. بررسی شمع‌ها نیز می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. زیرا شمع‌های روغنی نشانه این است که وضعیت روغن موتور خودروی شما مساعد نیست. این را هم در نظر داشته باشید که خرید روغن موتور بی‌کیفیت یا روغن موتوری از برندهای ناشناخته می‌تواند سلامت خودروی شما را به خطر اندازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =