کد خبر: 246061
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

شاید در ذهنتان سفر به کشورهای خارجی را جز سفرهای گران قیمت تصور کنید و در بین گزینه های مسافرت خود قرار ندهید. در حقیقت تجربه یک سفر ارزان به خارج از کشور، بسیار هیجان انگیز است. در سال های اخیر با توجه به تفاوت نرخ ارز، همچنین هزینه های جانبی، سفرهای خارجی چندان اقتصادی به نظر نمی رسند. به هر حال آشنایی با فرهنگ و رسوم ملت های مختلف و بازدید از جاذبه های گردشگری کشورهای دیگر آرزوی هر مسافری خواهد بود. اگر تصمیم دارید با خرید بلیط هواپیما به یکی از کشورهای خارجی، سفری اقتصادی و ارزان داشته باشید، در ادامه متن همراه ما باشید تا شما را با ارزان ترین مقاصد سفرهای خارجی برای تعطیلات آشنا کنیم.

ارزان ترین مقصدهای خارجی برای تعطیلات

ترکیه، محبوب ترین مقصد خارجی سفر در بین ایرانیان

از پرطرفدارترین مقاصد سفرهای ارزان خارجی، کشور ترکیه است. آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی و به خصوص استانبول از شهرهای توریستی و محبوب این کشور هستند که هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از ایران خواهند بود.

در حقیقت می توانید با یک تیر دو نشان زده و با هزینه مقرون به صرفه بلیط هواپیما استانبول را تهیه کرده و همزمان به دو قاره آسیا و اروپا سفر کنید. علاوه بر آب و هوای مدیترانه ای، طبیعت زیبا و شگفت انگیز، مراکز خرید جذاب و رنگارنگ و انواع غذاهای ترکی لذیذ، عدم نیاز به اخذ ویزا نیز از دلایل سفر به ترکیه محسوب می شوند.

ارمنستان، سفر خارجی به همین نزدیکی

کشور کوچک ارمنستان به دلیل هم مرز بودن با ایران از گزینه های سفر ارزان و اقتصادی محسوب شده که علاوه بر سفر هوایی، امکان سفر زمینی با اتوبوس و قطار نیز به این کشور فراهم است. آب ‌و هوای معتدل و خنک و طبیعت شگفت انگیز ارمنستان در کنار جاذبه های گردشگری مختلف همچون دریاچه سوان، بناهای تاریخی و کلیساهای قرون وسطی، سفری خاطره انگیز و ارزان را به یک کشور خارجی برای شما رقم خواهد زد.

گرجستان، تجربه خاص و متفاوت از سفرهای خارجی

کشور گرجستان نیز در سال های اخیر به یکی از مقاصد محبوب گردشگری خارجی در بین ایرانیان تبدیل شده است. طبیعت سرسبز و آب و هوای بی نظیر این کشور چهار فصل، همچنین جاذبه های تاریخی همچون قلعه ناریکالا، پل صلح، قلعه خرتویسی، قلعه آنانوری و میدان آزادی از دلایل انتخاب گرجستان به عنوان مقصد سفر خارجی محسوب می شوند.

از طرفی به دلیل وجود اقامتگاه ها و هتل های متعدد اقتصادی و مقرون به صرفه در شهر تفلیس گرجستان، می توانید با هزینه بسیار کمی برای سفر خود برنامه ریزی کنید. همچنین گرجستان از جمله کشورهایی است که ایرانیان بدون ویزا می توانند به آن سفر کنند.

ارزان ترین مقصدهای خارجی برای تعطیلات

آذربایجان، سفر به سرزمین آتش

آذربایجان نیز از مقاصد ارزان سفرهای خارجی برای ایرانیان محسوب می شود. این کشور به ساختمان های مدرن و سر به فلک کشیده با شکل اروپایی، مجسمه های بزرگ در میدان های اصلی شهر و مراکز خرید لاکچری معروف است. به همین دلیل می توانید با یک هزینه ارزان به باکو آذربایجان سفر کرده و با قدم زدن در خیابان های آن حس یک سفر اروپایی را تجربه کنید. از طرفی برای سفر به آذربایجان نیز علاوه بر هواپیما، امکان انتخاب اتوبوس و ماشین شخصی برای صرفه جویی در هزینه ها وجود دارد.

هند، ارزان ترین سفر به کشور 72 ملت

یکی از کشورهای جذاب با آداب و رسوم عجیب و دیدنی، هند است. از ارزان ترین سفرهای خارجی برای ایرانیان را می توان سفر به هندوستان دانست. در حقیقت هزینه های جانبی سفر در این کشور بسیار کم است، به گونه ای که با ارزان ترین قیمت می توانید غذاهای خوشمزه ای را امتحان کنید. از طرفی برای محل اقامت نیز هتل ها و مسافرخانه های ارزان و با کیفیتی نیز پیدا می شوند.

به این نکته توجه داشته باشید که این امکان برای شما فراهم است تا با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی هند و پرداخت کمترین هزینه به راحتی در شهر گشت و گذار کرده و از تمامی جاذبه های گردشگری آن دیدن کنید. همچنین اگر کمی به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید، از معاشرت با مردم خونگرم هندوستان نیز لذت خواهید برد.

ارزان ترین مقصدهای خارجی برای تعطیلات

امارات، لاکچری و گاهی ارزان

سفر به دبی در امارات، شاید در نگاه اول سفری لاکچری و گران محسوب شود؛ اما تنوع بالای هتل ها و اقامتگاه ها، همچنین رستوران ها و مراکز تفریحی در این شهر باعث شده تا بتوانید سفری ارزان را برای خود برنامه ریزی کنید. در حقیقت امارات یکی از مدرن ترین کشورهای دنیا است که به دلیل نزدیکی با ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی برای ایرانیان یک مقصد سفر خارجی ارزان و مقرون به صرفه به شمار می رود.

رزرو بلیط پرواز از بهترین ایرلاین های خارجی در فلای تودی

در متن بالا تلاش کردیم، کشورهایی را به عنوان مقصد سفرهای خارجی به شما معرفی کنیم که نسبت به سایر مقاصد خارجی هزینه های کمتری داشته و مقرون به صرفه هستند. از طرفی می توانید با انتخاب هتل های با کیفیت و ارزان، همچنین استفاده از اتوبوس و مترو به جای تاکسی و سرو غذاهای سبک در هزینه های سفرهای خارجی خود بیشتر صرفه جویی کنید.

اگر با مطالعه این متن به فکر برنامه ریزی برای یک سفر خارجی ارزان افتاده اید، پس فرصت را از دست نداده و همین حالا از طریق فلای تودی ارزان ترین بلیط هواپیما را از بهترین ایرلاین های داخلی و خارجی تهیه کنید. آیا تا به حال تجربه سفر ارزان به خارج از کشور داشته اید؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =