کد خبر: 246099
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

خرید و فروش پژو 206؛ نکات مهم برای خریداران و فروشندگان

با وجود گذشت سال‌ها از ورود ۲۰۶ به کشورمان، این خودرو همچنان توسط ایران خودرو تولید می‌شود و هر روز مدل‌ها و تیپ‌های جدیدی از آن نیز روانه بازار می‌شوند. به عنوان نمونه، ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما آخرین محصولی است که در این خانواده متولد شده و در خط تولید قرار گرفته است.

سواریِ دوست‌داشتنی، کیفیت مونتاژ خوب و موتور پربازده در مقایسه با دیگر رقبای داخلی، باعث شده تا ۲۰۶ همچنان یکی از پرفروش‌ترین اتومبیل‌ها در بازار خودروی ایران باشد. نمونه‌های دست دوم این ماشین نیز بازار خوبی دارند، اما چه به عنوان خریدار و چه به عنوان خریدار هنگام معامله ۲۰۶ کارکرده باید نکاتی را مدنظر قرار دهیم تا بعدا پشیمان نشویم. در ادامه بیشتر در رابطه با این نکات صحبت کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

به عنوان خریدار، مطمئن شوید که ماشین تصادفی نیست

ماشین پژو ۲۰۶ به علت شکل تخم مرغی که دارد، در بحث کشش و تعادل نمره ضعیفی می‌گیرد و بارها دیده شده که خودرو هنگام ورود به پیچ‌ها دررفته و چپ کند. جدای از این، ترمزهای کاسه‌ای پژو ۲۰۶ که متاسفانه در مدل‌های جدید آن به کار رفته، قدرت ترمزگیری ۲۰۶ را که همیشه زبانزد بود کم کرده و احتمال تصادف را افزایش می‌دهد.

عدم دید راننده به کاپوت نیز از دیگر دلایلی است که باعث می‌شود ۲۰۶ بسیار مستعد تصادف باشد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که قبل از خرید این ماشین، حتما و حتما از سلامت آن در یکی از مراکز تشخیص رنگ مطمئن شوید.

موتور پژو ۲۰۶ را به دقت بررسی نمایید

موتور پژو 206 را به دقت بررسی نمایید

مشخصات پژو ۲۰۶ تیپ ۵ عزیز که معرف حضور هست: موتور TU۵ با حجم ۱.۵ لیتر و توان تولید ۱۱۰ اسب بخار. ۲۰۶ تیپ ۲ البته پیشرانه ضعیف‌تری دارد و از موتوری با حجم ۱۳۶۰ سی سی و توان تولید ۷۵ اسب بخار بهره می‌برد. هر دو این موتورها همچنان از اکثر ماشین‌های داخلی بازده بهتری دارند، اما طبیعی است که در طول زمان مستهلک شده و در نتیجه به عنوان خریدار قبل از خرید باید آن‌ها را به شکلی دقیق چک کنید.

حتما با دستگاه دیاگ خطاهای خودرو را بررسی کنید. همچنین اگر کربن و روغن سوخته در موتور وجود داشت،‌ بدانید که این ماشین به احتمال زیاد در معرض خراب شدن یاتاقان قرار دارد. موضوعی که در نهایت می‌تواند کار را به تعمیر اساسی موتور خودرو بکشاند. در نهایت از سالم بودن دسته سیم‌ها و سوکت‌ها مطمئن شوید و بررسی کنید که یک وقت دستکاری نشده باشند.

جلوبندی پژو ۲۰۶ را خوب بررسی کنید

جلوبندی ۲۰۶ به طور کلی ضعیف است و این مسئله در مدل‌های جدید بیشتر هم به چشم می‌آید. انواع پژو ۲۰۶ قدیمی‌تر هم علی‌رغم اینکه جلوبندی بهتری دارند، اما چون به مرور زمان مستهلک شده‌اند، ممکن است در آینده دردسرساز شوند. بهترین کار این است که جلوبندی اتومبیل را نزد یک متخصص بررسی کنید. یک جلوبندی سالم در عبور از موانع و دست‌اندازها نباید بلرزد یا صدا دهد.

از سلامت گیبرکس خودرو مطمئن شوید

مقداری تاخیر در عملکرد گیربکس ۲۰۶ طبیعی است، اما اگر هنگام تعویض دنده ماشین تقه زد یا اینکه هنگام حرکت خودرو لرزید، احتمالا دیسک یا صفحه کلاچ مشکل دارد و حتی ممکن است گیربکس آسیب دیده باشد. اگر این آسیب‌دیدگی‌ها بیش از حد باشند، در طول زمان خرج زیادی روی دست خریدار می‌گذارند. به همین خاطر بهتر است در همان زمان خرید این مسائل را به کمک یک متخصص بررسی کنید.

۲۰۶ کاملا استهلاک پذیر است؛ این نکته را جدی بگیرید!

206 کاملا استهلاک پذیر است؛ این نکته را جدی بگیرید!

گذشته از جلوبندی ۲۰۶، این ماشین یکی از خودروهای پراستهلاک در رنج قیمتی اقتصادی است. حتی اگر ماشین لای پر قو هم نگه دارید، باز هم بعد از مدتی عیب می‌کند.

در این رابطه بخش‌های اکسل و جعبه فرمان و سیستم هیدرولیک حساس‌ترند. هیدرولیک پژو ۲۰۶ که اساسا یک معضل خانمان‌سوز است و تقریبا محال است بعد از مدتی استفاده به مشکل نیفتد. جعبه فرمان و اکسل ماشین هم در اکثر مدل‌های خوب مونتاژ نشده‌اند و هنگام خرید خودرو حتما باید بررسی شوند.

یک انتخاب سخت؛ خرید خودرو ۲۰۶ مدل قدیمی یا انتخاب ۲۰۶ های جدیدتر؟

یک انتخاب سخت؛ خرید خودرو 206 مدل قدیمی یا انتخاب 206 های جدیدتر؟

عمر مفید پژو ۲۰۶ حدودا ۵ سال است، با این وجود خیلی‌ها اصرار دارند که ۲۰۶ های مدل پایین (یعنی اوایل دهه ۹۰ به قبل) ارزش خرید بیشتری نسبت به ۲۰۶ های جدید دارند. حرف این دسته از افراد البته چندان هم بیراه نیست. تا اوایل دهه ۹۰ اکثر قطعات پژو ۲۰۶ از فرانسه وارد می‌شد و در داخل کشور مونتاژ می‌گردید.

از آن زمان تاکنون اما به دلیل تحریم‌ها، ورود قطعات از فرانسه ناممکن شده و ایران خودرو به جای آن از قطعات بی‌کیفیت چینی یا ایرانی استفاده می‌کند.

در مجموع اما نمی‌توان حکم کلی در رابطه با ارزش خرید ۲۰۶ های مدل پایین صادر کرد. در واقع اگر ۲۰۶ قدیمی پیدا کنید که قطعات آن اصل بوده و کارکرد کمی داشته باشد (به شرط آنکه کم کارکرد واقعی باشد)، حتما کیفیت بهتری نسبت به ۲۰۶ های ایرانیزه دارد. اما پیدا کردن چنین خودرویی واقعا سخت است و اکثر نمونه‌های مدل پایین، کم کم مستهلک شده و خریدار را به دوست همیشگی مکانیک‌ شهر تبدیل می‌کنند!

پیشنهاد می‌کنیم ۲۰۶ مدل پایین را حتما صفر تا صد چک کنید و تا زمانی که مطمئن نشده‌اید این ماشین سالم است و همانی است که می‌خواهید، سمت آن نروید.

یک توصیه به کسانی که می‌خواهند پژو ۲۰۶ خود را بفروشند

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، ۲۰۶ بازار خود را دارد و به اصطلاح یکی از نقدترین ماشین‌ها است. در نتیجه به عنوان فروشنده عجله نکنید و مطمئن باشید که خریدار اتومبیل همیشه وجود دارد، البته به شرطی که قیمتی منصفانه برای آن تعیین کرده باشید.

سر فرصت ایرادات خودرو را برطرف کنید و حتی در صورت امکان قطعات مصرفی آن را تعویض کنید تا ماشین بیشتر به دل مشتری بنشیند. همچنین از آنجا که ۲۰۶ های تصادفی بسیار زیادند، بهتر است از قبل ماشین را به تشخیص رنگ ببرید تا خیال خودتان و خریدار از بابت این مسئله هم راحت باشد و معامله خیلی راحت شکل بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =