شرکت کویر تایر

در شرایطی که بازار در انتظار افزایش قمیت رسمی تایر و اعلام سبدهای معوق توسط تایرسازان است اما برخی اخبار حکایت از موافقت نهایی دولت با آزادسازی نرخ تایرهای رادیال سواری داشت که درنهایت یک مقام آگاه در وزارت صمت ضمن رد این خبر، هرگونه افزایش قیمت دراین صنعت را از اختیارات شخص وزیر اعلام کرد.

به گزارش «دنیای‌خودرو» به‌گفته این مقام آگاه که نخواست نامی از او برده شود، ستاد تنظیم بازار خروج تایر از قیمت‌گذاری دستوری، افزایش ۳۰درصدی قیمت‌ها یا ثابت ماندن نرخ‌های فعلی را به وزیر صنعت، معدن و تجارت محول کرده و البته تاین لحظه نیز وزیر در این خصوص تصمیم خود را به صورت رسمی ابلاغ نکرده است.

وی برخی اظهارنظرها در صنعت تایر مبنی بر آزاد شدن نرخ‌گذاری تایر را برداشت شخصی فعالان این صنعت از نظر وزیر صمت دانست و اعلام کرد: «هرگونه تغییر در قیمت تایر منوط به نظر وزیر است و تایرسازان در هر صورت باید سبدهای فروش خود را به بازارعرضه کنند.»

مهندس جمال میرزایی، رئیس انجمن صنعت تایر نیز در گفت‌وگو با «دنیای‌خودرو» ضمن اظهار بی‌اطلاعی از افزایش یا عدم افزایش قیمت تایر در هفته جاری گفت: «هنوز ابلاغیه رسمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به انجمن صنفی صنعت تایر ایران ابلاغ نشده است.»

وی ضمن رد هرگونه کمبود تایر در سایزهای پرمصرف نیز افزود: «کمبودی در بازار وجود ندارد. آنچه سبب ایجاد التهاب در بازار تایر شده، تقاضای کاذب با هدف کسب سود در ازای خرید تایر با نرخ دولتی است.»

وی تاکید کرد: «تایر به میزان کافی در بازار وجود دارد و درصورت موافقت دولت با بالارفتن قیمت آن، بی شک رقابت منفی بین تولیدکنندگان شکل خواهد گرفت. حداکثر تا دو ماه آینده تقاضای کاذبی برای خرید این محصول در بازار وجود نخواهد داشت.»

وی با گلایه از افزایش هزینه‌های صنعت تایر به واسطه افزایش ۴۰درصدی نرخ کائوچو مصنوعی و بالارفتن قیمت دیگر مواداولیه مانند روغن‌های آروماتیک نیز افزود: «قیمت کائوچوی مصنوعی ظرف دو ماه گذشته از کیلویی ۴۷هزارتومان به ۶۱هزار تومان افزایش پیدا کرده و قیمت هر کیلوگرم روغن آروماتیک نیز از۱۲هزار و ۵۰۰تومان به ۱۸هزار و ۷۰۰تومان رسیده است. همین افزایش قیمت خوراک برای کارخانه‌های تایرسازی این واحدهای صنعتی را با زیان مواجه کرده است که امیدواریم با تصمیم وزارت صمت مشکلات پیش روی صنعت برطرف شود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =