کد خبر: 246126
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

خرید خودرو مزایده ای چگونه است

خرید خودرو مزایده‌ای کار چندان سخت و پیچیده‌ای نیست. تنها کافیست به موقع از آگهی مزایده خودرو مطلع و یک قیمت عالی را برای خرید خودرو پیشنهاد دهید. به دلایل مختلفی انواع خودروها توسط سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در مزایده به فروش گذاشته می‌شوند. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد تلاش می‌کنند در مزایده خودرو شرکت و برنده شوند، قیمت‌های پایینی خودرو در مزایده نسبت به قیمت بازار است. در ادامه نحوه خرید خودرو در مزایده را بیشتر توضیح خواهیم داد.

مزایده خودرو توسط ارگان‌های مختلف

علاوه بر سازمان‌های خصوصی، سازمان‌های دولتی نیز می‌توانند انواع خودروها را در مزایده به فروش بگذارند. از جمله ارگان‌های دولتی می‌توان به کارخانه‌های سازنده خودرو، قوه قضاییه و گمرک اشاره کرد. مزایده خودرو توسط سایر سازمان‏ها همچون بیمارستان‏ها و شهرداری‎ها نیز انجام می‏شود.

کارخانه‌های تولید کننده خودرو در ایران، برخی از خودروهایی که در حین حمل و نقل دچار آسیب شده‌اند را در مزایده با قیمت بسیار مناسب‌تر به فروش می‌رسانند.

قوه قضاییه نیز یکی دیگر از ارگان‌های دولتی است که می‌تواند انواع خودروها را در مزایده به فروش بگذارد. خودروهایی که توسط این ارگان به مزایده گذاشته می‌شوند در زیر مجموعه‌های مختلفی قرار دارند. بخشی از خودروهایی که توسط این سازمان به مزایده گذاشته می‌شوند، خودروهای افراد بدهکار هستند. به این معنا که خودروهای افراد بدهکار در مزایده به فروش گذاشته می‌شوند تا بدهی فرد بدهکار به فرد طلبکار پرداخت شود. بخش دیگری از خودروهایی که توسط این سازمان به مزایده گذاشته می‌شود، خودروهایی هستند که از قانون سرپیچی کردند. این خودروها بیشتر به هنگام عملیات مبارزه با مواد مخدر توقیف شده‌اند که از طریق مزایده به فروش گذاشته می‌شوند.

برخی از خودروهای وارداتی نیز به دلیل تخلف و رعایت نکردن قانون، سال‌ها در انبار گمرک‌ها نگهداری می‌شوند. سازمان گمرک در یک بازه زمانی، خودروهایی که به دلیل تخلف و قاچاق در گمرک نگهداری می‌شوند را پس از تعیین تکلیف، در مزایده به فروش می‌گذارد.

پیگیری آگهی مزایده خودرو

اما چگونه باید از مزایده خودرو توسط ارگان‌های مختلف مطلع شد؟ بهترین راهکار بررسی سایت‌های معتبر است. تمامی ارگان‌های دولتی و خصوصی برای مزایده خودرو، باید اطلاعات لازم را به صورت آگهی در روزنامه یا سایت منتشر کنند. اگر به روزنامه دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق تلفن همراه خود در یک جستجوی ساده در گوگل، سایت‌های معتبر مزایده خودرو را پیدا و آگهی‌های مربوط به مزایده خودرو را بررسی کنید. سایت ارتباط گستران هزاره با یک تیم کارشناسی دقیق، تمام آگهی‌های مزایده خودرو را در سراسر کشور جمع آوری و به صورت طبقه‌بندی شده در سایت منتشر می‌کند. شما باید متناسب با بودجه، نوع خودرو و شهر محل برگزاری مزایده، آگهی مورد نظر را شناسایی و شرایط شرکت در مزایده را بررسی کنید.

تعیین قیمت پیشنهادی

در آگهی مزایده خودرو اطلاعاتی در خصوص تاریخ، ساعت و روز برگزاری مزایده، میزان مبلغی که باید به عنوان سپرده واریز شود، همچنین اطلاعاتی در خصوص خودرو برای آگاهی بیشتر مزایده‌گر درج می‌شود. اطلاعات مربوط به خودرو، به مزایده‌گر کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتر و بررسی تمام جوانب قیمت پیشنهادی را تعیین کند. اگر خودرو دارای معایب و خرابی است، به صورت کامل توضیح داده می‌شود. در برخی از مواقع عکسی از خودرو نیز در آگهی منتشر می‌شود. در صورت امکان بازدید از خودرو نیز وجود خواهد داشت تا مزایده‌گر با اطمینان بیشتری در مورد قیمت پیشنهادی نظر خود را اعلام کند.

دقت داشته باشید اگر خودرو دارای سال تولید قدیمی است و یا بر اثر تصادف از نظر فنی و ظاهری چندان خودروی سالمی نیست، قیمت را به گونه‌ای در نظر بگیرید که در آینده بتوانید هزینه تعمیرات آن را نیز پرداخت کنید. معمولاً خودروهایی که در مزایده به فروش گذاشته می‌شوند فاقد بیمه هستند، که این موضوع را باید در تعیین قیمت لحاظ کنید.

اعلام برنده مزایده

اگر مزایده خودرو غیر حضوری است، تا تاریخ تعیین شده، قیمت پیشنهادی و مدارک مورد نظر را تکمیل و به صورت مهر و موم شده برای مزایده گذار ارسال کنید. تا تاریخی که برای اعلام نتایج در نظر گرفته‌اند صبور باشید، در روز اعلام نتیجه اگر برنده خودرو باشید، مابقی مبلغ را باید پرداخت و سند خودرو را دریافت کنید. اما اگر مزایده به صورت حضوری برگزار می‎شود، در تاریخ مورد نظر، به محل تعیین شده در آگهی مراجعه و پیشنهاد قیمت خود را به صورت شفاهی اعلام کنید. مزایده‌گران دیگر نیز قیمت‌های خود را اعلام و در نهایت کسی که بالاترین قیمت را نسبت به قیمت پایه اعلام کرده است، به عنوان فرد برنده معرفی می‌شود.

سخن پایانی

برای خرید خودرو ارزان قیمت می‌توانید مسیر شرکت در مزایده خودرو را انتخاب کنید. بسیاری از ارگان‌ها به دلایل مختلف انواع خودروها را در مزایده به فروش می‌گذارند و این موضوع را از طریق آگهی در سایت‌ها و روزنامه‌ها، به اطلاع عموم می‌رسانند تا افرادی که قصد شرکت در مزایده خودرو را دارند، مطلع و با بررسی شرایط و ضوابط در مزایده شرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =