کد خبر: 246171
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲

راهنمای کامل خرید لاستیک خودرو

بخش مهمی از سلامت خودرو مدیون سلامتی لاستیک‌ها است. لاستیک نقش مهمی در ایمنی و روانی ماشین دارد و از طرفی لاستیک سالم، از بروز تصادف جلوگیری می‌کند. زمان تعویض لاستیک با توجه به ساییدگی لاستیک و کارکرد ماشین مشخص می‌شود. اگر به داشتن خودروی سالم و سرحال اهمیت می‌دهید، به عمر لاستیک‌ها توجه کنید و در زمان مناسب، آن‌ها را تعویض کنید. در ادامه می‌توانید با ویژگی‌های لاستیک خوب و برندهای معتبر تولیدکننده آشنا شوید.

بهترین شرکت‌های تولیدکننده لاستیک

در ایران و خارج از ایران، شرکت‌های مختلفی وجود دارند که در زمینه تولید لاستیک شهرت دارند. بسیاری از لاستیک‌های ایرانی از نظر کیفیت با لاستیک‌های خارجی برابر هستند و می‌توانند سواری خوبی را فراهم کنند. در ادامه می‌توانید با شرکت‌های ایرانی و خارجی تولیدکننده لاستیک آشنا شوید.

کویر تایر

شرکت کویر یکی از شرکت‌های معتبر ایرانی است که انواع لاستیک را برای خودروهای مختلف تولید می‌کند. کویر تایر در اواخر سال ۱۳۶۶ تاسیس شد و در سال ۱۳۷۷ به بهره‌برداری رسید. شرکت کویر تایر برای تولید لاستیک از ماشین‌آلات به‌روز دنیا استفاده می‌کند و لاستیک‌های این شرکت برای سواری، اتوبوس، مینی‌بوس، کامیون و کامیونت و انواع خودروهای شاسی بلند مناسب است.

لاستیک بارز

شرکت بارز ابتدا با نام مجتمع صنایع لاستیک کرمان کار خود را آغاز کرد و سپس به بارز تغییر نام داد. بارز برای تولید محصولات باکیفیت با کشورهایی مثل روسیه و ایتالیا و همچنین کمپانی کنتیننتال آلمان همکاری کرده است. این لاستیک برای خودروهای سواری، شاسی بلند، وانتی، سنگین و نیمه‌سنگین مناسب است.

ایران تایر

ایران تایر فعالیت خود را از سال ۱۳۴۳ آغاز کرد و در حال حاضر یکی از تولیدکنندگان اصلی لاستیک در ایران محسوب می‌شود. این شرکت برای انواع خودروها، لاستیک‌هایی با سایزهای مختلف تولید کرده است. لاستیک‌های زمستانی، تابستانی و چهار فصل از جمله محصولات شرکت ایران تایر است.

لاستیک هدوی

هدوی یکی از شرکت‌های به‌نام خارجی است که با تولید لاستیک‌های باکیفیت، به رانندگی بهتر کمک می‌کند. هدوی یک برند چینی معتبر است که در زمینه تولید لاستیک با آج‌ها و سایزهای مختلف فعالیت می‌کند. اگر مایل به خرید لاستیک هدوی هستید می‌توانید به وب‌سایت ringo.ir مراجعه کنید و محصول مورد نظرتان را به صورت آنلاین سفارش دهید.

لاستیک فالکن

صنایع لاستیک سومیتومو ژاپن محصولات خود را با نام لاستیک فالکن در مدل‌های مختلف تولید می‌کند. لاستیک فالکن برای انواع خودرو سواری، اس‌یووی، کامیونت‌های سبک و متوسط و اتوبوس مناسب است.

لاستیک پیرلی

شرکت پیرلی در سال ۱۸۷۲ در شهر میلان ایتالیا تاسیس شد. پیرلی علاوه بر تولید لاستیک برای خودرو، برای انواع موتور و دوچرخه نیز لاستیک باکیفیت تولید می‌کند. لاستیک پیرلی یکی از بهترین لاستیک‌های خارجی در بازار است که به خودروی شما قدرت می‌بخشد.

راهنمای کامل خرید لاستیک خودرو

آشنایی با انواع لاستیک

لاستیک‌ها مدل‌های مختلفی دارند که با شناخت آن‌ها می‌توان لاستیک مناسب را برای خودرو انتخاب کرد. الگوی آج لاستیک یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث تغییر در کارکرد لاستیک می‌شود. در ادامه می‌توانید با نمونه‌های مختلف لاستیک آشنا شوید.

لاستیک زمستانی

خودروی شما در فصل زمستان به لاستیک‌هایی نیاز دارد که چسبندگی بالایی داشته باشد. لاستیک زمستانی با الگوی آج منحصربه‌فردی به شکلی است که از لغزندگی خودرو روی سطوح یخ‌زده و مرطوب جلوگیری می‌کند. آج این لاستیک دارای شیارهای عمیقی است که باعث خروج گل و برف اضافی از زیر لاستیک می‌شود.

لاستیک تابستانی

لاستیک تابستانی که برای سه فصل تابستان، بهار و پاییز مناسب است، در هوای گرم و خشک بهترین عملکرد را دارد و به چسبندگی لاستیک‌ها به زمین کمک می‌کند. این لاستیک به گونه‌ای طراحی شده که در دمای بالا آسیب نمی‌بیند و به شما کمک می‌کند روی ماشین خود بهترین کنترل را داشته باشید.

لاستیک چهار فصل

لاستیک چهار فصل یک گزینه کاربردی و به‌صرفه برای همه فصل‌ها است و به رانندگی ایمن کمک می‌کند. لاستیک چهار فصل آج عمیق‌تری نسبت به مدل تابستانی دارد و در برف سبک، چسبندگی خوبی را ایجاد می‌کند. این لاستیک در برف‌های سنگین و یخ‌بندان پاسخگوی نیاز رانندگان نیست.

لاستیک آفرودی

بسیاری از رانندگان به جاده‌های پر پیچ‌وخم علاقه دارند و برای اینکه بتوانند در این جاده‌ها رانندگی کنند، لاستیک آفرودی به کمکشان می‌آید. لاستیک آفرود شیارهای عمیق‌تری نسبت به لاستیک‌های دیگر دارد و دیواره آن محکم‌تر از لاستیک‌های معمولی است. با افزایش عمق آج و فاصله آج‌ها در این لاستیک، گل و لای، برف، شن و ماسه و... راحت‌تر از سطح لاستیک پاک می‌شود.

لاستیک ران فلت

لاستیک ران‌فلت یک لاستیک حرفه‌ای برای انواع خودروها است. این لاستیک به شکلی طراحی شده که حتی وقتی باد لاستیک کم می‌شود، خودرو توانایی حرکت خود را از دست نمی‌دهد و می‌تواند با مراقبت‌هایی، به مسیر ادامه دهد. این لاستیک استحکام بالایی دارد و برای مواقع ضروری مناسب است.

خلاصه‌ای از این مطلب

خرید لاستیک ماشین یک خرید حساس و مهم است که به صورت مستقیم با سلامتی سرنشینان و رانندگی ایمن ارتباط دارد. لاستیک‌های خارجی و ایرانی متنوعی در بازار موجود هستند که در این مطلب می‌توانید با آن‌ها آشنا شوید و لاستیک مورد نظرتان را به راحتی در رینگو سفارش دهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =