کد خبر: 246175
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

نحوه پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهی چگونه است؟

اگرچه آنلاین شدن پرداخت بدهی‌های خودرو، روند انجام این کار را سریع و ساده‌ کرده است، اما همچنان برخی از مالکان خودرو، تسویه این بدهی‌ را فراموش و مشمول جریمه می‌شوند. یکی از این بدهی‌ها، عوارض آزادراهی است که خیلی از ما که در جاده‌های بین شهری تردد می‌کنیم نسبت به اهمیت پرداخت آن آگاه هستیم و می‌دانیم پرداخت این عوارض از جانب ما، صرف نوسازی و نگهداری از آزادراه‌های کشور می‌شود. با وجود آگاهی ما از این موضوع، اما گاه اتفاق می‌افتد که پرداخت این بدهی فراموش می‌شود. اما چگونه می‌توان به سریع‌ترین شیوه ممکن عوارض آزادراهی و به صورت کلی تمام بدهی‌های خودرو را تسویه کرد؟ آیا راهی وجود دارد تا مالکان خودرو با توسل به آن مشمول پرداخت ۲ برابری به دلیل فراموش کردن پرداخت به موقع بدهی خودرو نشوند؟ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با راه‌های مختلف پرداخت عوارض آزادراهی، با راه حل پرداخت خودکار این بدهی آشنا شوید.

راه‌های پرداخت عوارض آزادراهی

یکی از راه‌های پرداخت عوارض آزادراهی، پرداخت از طریق برچسب عوارض الکترونیکی است. با خرید این برچسب و شارژ آن از طریق بانک مسکن، هزینه عوارض آزادراهی به صورت خودکار از حساب کیف پول شما کسر می‌شود، این برچسب قابل شارژ است و دیگر نیاز به پرداخت هزینه برای خرید برچسب نیست.

راه دیگر پرداخت این بدهی، مراجعه به دستگاه‌های خود پرداز و همچنین دستگاه‌های کارت‎‌خوان است که با وارد کردن شناسه قبض و پرداخت، می‌توان هزینه عوارض را پرداخت کرد. با این حال اگر به شناسه قبض و پرداخت دسترسی ندارید، می‌توانید با شماره‌گیری کد دستوری #۸*۷۲۰* عوارض الکترونیکی آزادراهی خودروی خود را استعلام و پرداخت کنید.

در کنار این روش‌ها، اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های آنلاین پرداخت نیز این امکان را به خدمات خود اضافه کرده‌اند و با ثبت پلاک خودرو یا داشتن شناسه‌های قبض و پرداخت به راحتی می‌توان بدهی‌های خودرو را با این سامانه‌ها پرداخت کرد.

راهکاری برای ۲ برابر نشدن بدهی‌های خودرو

راهکار اساسی برای جلوگیری از ۲ برابر شدن بدهی‌های خودرو، یادآوری به موقع و پرداخت خودکار از کیف پول الکترونیکی است. باید بگوییم که برخی از سامانه‌ها چنین امکانی را برای کاربرانشان در نظر گرفته‌اند. به عنوان مثال، یکی از سامانه‌های فعال در حوزه ارائه خدمات خودرویی، با شعار « به تمام دغدغه‌های خودرویی مالکان خودرو» این امکان را برای کاربرانش فراهم کرده است که با فعال کردن گزینه یادآوری پرداخت جرایم خودرو، هشدار رسیدن به پایان موعد را دریافت و برای پرداخت اقدام کنند. همچنین این سامانه یکپارچه، امکان پرداخت خودکار بدهی از کیف پول الکترونیکی کاربر را فراهم کرده است. به این ترتیب برای پرداخت عوارض آزادراهی یا خلافی‌های خودرو، کافیست به این سامانه مراجعه و با چند کلیک ساده، این بدهی را تسویه کنید و با فعال کردن گزینه پرداخت خودکار، عوارض آزادراهی شما بدون نیاز به اقدامی از جانب شما از کیف پول شما پرداخت می‌شود.

با استفاده از این سامانه‌،علاوه بر پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهی، می‌توان بدهی‌های دیگر خودرویی مانند خلافی، عوارض سالیانه و... را استعلام گرفت و پرداخت کرد. علاوه بر این، صدور انواع بیمه نامه‌ها، خدمات غیر حضوری خودرو مانند معاینه فنی و همچنین ارائه اقلام مواد مصررفی خودرو مانند، باتری ماشین و روغن موتور و... از دیگر امکانات سامانه‌ یکپارچه‌ خدمات خودرو است.

در مجموع و با توجه به اینکه راه‌های متعددی برای پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهی در نظر گرفته شده است، استفاده از یک سامانه یکپارچه خدمات خودرویی که با در نظر داشتن تمام نیازهای خودرویی کاربران در تلاش است خدماتی پربار و بی نقص را ارایه دهد، راحت‌تر و سریع‌ترین مسیر برای انجام پرداخت‌های مهم خودرویی و همچنین صدور بیمه نامه‌ها واستفاده از دیگر خدمات خودرویی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

آخرین اخبار