ایستگاه شارژر سریع

شرکت هوندا اعلام کرده است در همکاری با شرکای خود بیش از 100 هزار دستگاه شارژر سریع برای خودروهای خود در سراسر آمریکا ایجاد خواهد کرد.

همچنین بنا به‌اعلام این شرکت، مشتریان خودروهای الکتریکی هوندا به‌سوپرشارژرهای تسلا با آداپتور NACS دسترسی خواهند داشت. به‌این ترتیب خریداران خودروهای برقی هوندا می‌توانند با اطمینان از دسترس بودن شارژرهای سریع این شرکت اقدام به‌خرید خودرو کنند.

بر اساس گزارش‌ها، هوندای آمریکا با Electrify America و EVgo همکاری کرده است تا یک شبکه شارژ سراسری برای دارندگان خودروهای الکتریکی هوندا و آکورا در آینده فراهم کند.

این برندها درحال حاضر یک خودرو الکتریکی اختصاصی درمجموعه خود در ایالات‌متحده ندارند؛ اما در سال 2024 با عرضه محصولاتی مانند هوندا پرولوگ EV و آکورا ZDX SUV الکتریکی، شرایط این شرکت در بازار خودروهای برقی آمریکا تغییر خواهد کرد.

هوندا تخمین می‌زند همکاری با تسلا برای پذیرش استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS) و معامله با Electrify America وEVgo، تا سال 2030 صد هزار دستگاه شارژر سریع DC را برای مشتریان خودروهای برقی خود فراهم کند.

آخرین معامله شامل ترکیب یک برنامه تلفن هوشمند برای همه نیازهای مربوط به‌شارژ است. مشتریان می‌توانند از برنامه‌های HondaLink و Acura EV برای پرداخت هزینه شارژ، مکان‌یابی ایستگاه‌ها، ثبت نام در طرح‌های اشتراک و موارد دیگر استفاده کنند.

این خودروساز ژاپنی ادعا می‌کند نخستین شرکتی است که در ایالات‌متحده اعتبار شارژ را در چندین شبکه ارائه می‌دهد. مشتریان هوندا و آکورا می‌توانند از بین بسته‌های اعتباری شارژ چندگانه، از جمله اعتبار شارژ عمومی ۷۵۰ دلاری EVgo، اعتبار نصب شارژ خانگی ۵۰۰ دلاری، اعتبار شارژ سطح یک و ۲ EVgo 300 دلاری و غیره انتخاب کنند.

هر دو خودرو Prologue EV و ZDX هنگام راه‌اندازی پورت سیستم شارژ ترکیبی (CCS) را دریافت می‌کنند و همچنین برای سازگاری با NACS برنامه‌ریزی شده‌اند (اگرچه هوندا به‌زمان دقیقی برای در دسترس بودن آداپتور NACS اشاره نکرده است).

انتظار می‌رود جزئیات بیشتر نزدیک به‌تاریخ عرضه این دو خودرو برقی باشد. هوندا همچنین قصد دارد در سال 2025 یک خودرو الکتریکی جدید را با پورت NACS در آمریکای شمالی عرضه کند.

هر دو خودرو برقی مبتنی بر پلت‌فرم Ultium جنرال‌موتورز هستند و احتمالا در بحث باتری و واحدهای درایو با مدل‌های جنرال‌موتورز مانند شورولت بلیزر EV مشترک خواهند بود. مدیران هوندا سال گذشته اعتراف کردند که به‌دلیل زیربنای یکسان، تمایز خودروهای برقی هوندا و خودروهای برقی جنرال‌موتورز از نظر عملکرد دشوار خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =