کد خبر: 246205
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
حمایت گروه آرین‌پارس‌موتور از ورزش

سهیل سیاوشی در سرمقاله امروز ( یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ ) روزنامه «دنیای خودرو» به موضوع « حمایت گروه آرین‌پارس‌موتور از ورزش » پرداخت.

به گزارش «اخبار خودرو»، عضو هیات تحریریه روزنامه «دنیای خودرو» در این‌ باره نوشت:

«لاماری» به‌عنوان برند سازنده خودروهای سواری از گروه آرین‌پارس‌موتور اقدام به فعالیتی در راستای ارتقای شأن و منزلت ایران در برابر نمایندگان ورزشی تیم‌های خاورمیانه‌ کرده که شایسته تحسین است.

برهمین اساس از آنجا که ایران؛ میزبان برگزاری مسابقات جام قهرمان فوتبال آسیاست؛ قرار شده، از محصولات تولیدی این گروه برای بدرقه بازیکنان تیم‌های مطرح آسیا استفاده شود و براساس شنیده‌ها قرار است این روند ادامه داشته باشد.

فارغ از بُعد تبلیغاتی که چنین اقدامی برای خودروساز ملی داشته است اما باید به این نکته نیز اشاره کرد متاسفانه نمی‌توان اتوبوس‌های حامل ورزشکاران تیم‌های آسیایی و حتی داخلی را مدل روز دانست.

باتوجه به محدودیت‌هایی که برای به‌کارگیری اتوبوس‌های به‌روز وجود دارد، اما برای بازیکنان سرشناسی که می‌توانند مهم‌ترین پیام‌آوران کشور باشند، استفاده از خودروهای به‌روز برای بدرقه آنها می‌تواند بسیار موثر باشد مانند اقدامی که در دو رویداد اخیر رخ داد (و البته کمتر کسی از آن بی‌خبر مانده است)، استفاده از لاماری ایماهای سفارشی‌سازی‌شده در بسیاری از کانال‌های ورزشی دیده می‌شود.

این اتفاق را می‌توان ازجمله نکات مثبت حضور ورزشکاران جهانی در کشور دانست. در این میان باید امید داشتیم که پای دو خودروساز اصلی کشور که اقتصاد بازار خودرو ایران را نیز در اختیار دارند، به میدان این حمایت‌ها باز شود.

به‌هرحال طبیعی است که این دو خودروساز بزرگ به بدنه دولت و وزارت ورزش نزدیک‌تر باشند. اما افسوس نه‌تنها در فوتبال، بلکه در ورزش‌های موتوری هم که حضور این دو خودروساز مسبوق‌به سابقه است، در شرایط فعلی انگیزه‌ای برای تعامل وجود ندارد.

به‌رغم تقدیر از این اقدام، اما باید این پرسش را هم مطرح کنیم که چه شرایطی باید ایجاد شود تا استفاده از اتوبوس‌های به‌روزتر برای حمل این مسافران خارجی رواج یابد؟

آیا صرفا تعمیر و مرمت آسفالت معابر منتهی‌به محل برگزاری مسابقات، می‌تواند نشانه شرایط مناسب حمل‌ونقل به‌عنوان یکی از نمادهای صنعتی شدن شهرها و کشورها باشد؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

آخرین اخبار