شاهین پلاس

رشد تولید یادشده با برنامه‌ریزی دقیق در تامین قطعات و تلاش تمامی مدیران و پرسنل گروه سایپا محقق شده است

معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا گفت: «با توجه به افزایش تقاضا برای خرید خودرو شاهین،‌ تولید این محصول در سال جاری تاکنون ۷۶ درصد نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.»

حسین کاظمی طرقی افزود: «در دومین مرحله از فروش خودرو در سامانه یکپارچه،‌ خودرو شاهین مورد استقبال عموم متقاضیان قرار گرفت، به‌گونه‌ای که 434هزار متقاضی برای خرید این خودرو، در سامانه یکپارچه پیش‌ثبت‌نام اولیه کرده‌اند.»

وی ادامه داد: «افزایش تقاضا برای خرید خودرو شاهین که ویژگی و قابلیت‌های متعددی دارد، باعث شد طی سال جاری تولید خودرو شاهین 76 درصد افزایش پیدا کند.»

معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا اظهارداشت: «رشد تولید یادشده با برنامه‌ریزی دقیق در تامین قطعات و تلاش تمامی مدیران و پرسنل گروه سایپا محقق شده است.»

استقبال بی‌نظیر برای ثبت‌نام خودرو شاهین اتوماتیک

کاظمی‌طرقی تصریح کرد: «گروه سایپا بر اساس اولویت موعد تحویل هر متقاضی، با صدور بخشنامه و ارسال پیامک، نسبت‌به فراخوان متقاضیان جهت ثبت‌نام نهایی و واریز وجه اقدام کرده است. همچنین در زمان پیش ثبت‌نام هر متقاضی، در سامانه یکپارچه، اطلاع‌رسانی شده و تیپ و مدل خودرو با توجه به برنامه تولید و تعهدات در زمان فراخوان و ثبت نام نهایی اعلام می‌شود.»

وی افزود: «گروه سایپا براساس برنامه تولید و در نظر گرفتن میزان تعهدات نسبت به فراخوان متقاضیان جهت ثبت‌نام برای خودرو شاهین اتوماتیک اقدام کرده است و خوشبختانه براساس این فراخوان، شاهد استقبال بی‌نظیری برای ثبت‌نام خودرو شاهین اتوماتیک، بوده‌ایم.»

معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا تاکید کرد: «جهت آن دسته از متقاضیان خرید خودرو شاهین که موفق به واریز وجه و ثبت نام در بازه زمانی تعیین‌شده، نشده‌اند با توجه به برنامه تولید و تعهدات ثبت‌شده در سیستم فروش، به تعداد خودروهای شاهین که مازاد بر تعهدات، تولید می‌شود، مطابق نوبت در سامانه یکپارچه، نسبت به اعلام فراخوان جدید برای خرید خودرو شاهین اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»

عدم دریافت هزینه اضافه از خریداران بابت استانداردهای اجباری

حدود 20روز پیش، گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد هزینه‌ای بابت سیستم کنترل پایداری در ترمزگیری (ESC) از خریداران خودرو شاهین با گیربکس دستی و شاهین با گیربکس اتوماتیک دریافت نمی‌کند. این خودروساز بزرگ تاکید کرد: «این اقدام در راستای رضایت مشتریان در دستور کار قرار گرفته است.» در همین راستا، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تحویل دو مدل محصول تولیدی این خودروسازی بدون افزایش هزینه به خریداران خبر داد.

براساس اعلام محمدعلی تیموری، قرار شد خریداران دو مدل شاهین بدون این‌که هرینه اضافه‌شدن سیستم تعادل ترمز پایدار را پرداخت کنند، می‌توانند خودرو مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

به عبارت دیگر، مدیران خودروسازی سایپا با دریافت نکردن هزینه یادشده به‌نوعی مبلغ آن را به حساب خریداران دو محصول خود بازگردانده و رضایت حداکثری آن‌ها را جلب کرده‌اند.

به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، برای افزودن این سیستم به خودرو شاهین، از یک‌سو؛ فرایند اعمال تغییرات در بخش‌های فنی این خودرو طی شده و از سوی دیگر؛ فرایند دریافت مجوز برای افزایش قیمت شاهین به‌خاطر اضافه‌شدن این سیستم نیز طولانی و زمان‌بر بوده است.

گفتنی است؛ براساس ابلاغ سازمان ملی استاندارد، شرکت‌های خودروساز موظف بودند از ابتدای تیر 1402 محصولات خود را با استانداردهای 85گانه به مشتریان تحویل دهند و سیستم کنترل پایداری در ترمزگیری نیز یکی از همین استانداردهای تازه ابلاغ‌شده بود.

محمدعلی تیموری تاکید کرد؛ از آن‌جا که فرآیند اخذ قیمت‌های جدید برای خودروهای عرضه‌شده از شورای رقابت زمان‌بر بوده است، این خودروساز تصمیم گرفت برای تحویل شاهین دستی و شاهین اتوماتیک با موعد تحویل تابستان 1402 انعطاف نشان دهد.

سیستم‌های ایمنی جدید «شاهین»

طبق اعلام رسمی شرکت سایپا و همچنین کاتالوگ های رسمی این خودرو که در سایت گروه خودروسازی سایپا به نمایش درآمده‌اند، سایپا شاهین از این پس دارای آپشن‌هایی همچون سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش و سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی خواهد بود. البته شایان ذکر است که در نسخه‌های جدید سیستم ESC یا همان کنترل پایداری (نام ESC مخفف Electronic Stability Control است)، قابلیت کنترل حرکت در سربالایی و کنترل کشش نیز افزوده شده و خودروهایی که به ESC مجهز هستند، این سیستم ها در آن‌ ها نیز فعال است.

مشخصات فنی «سایپا شاهین»

سایپا شاهین به پیشرانه M15 توربوشارژ (M15TC) با حجم دقیق ۱۴۹۷ سی‌سی مجهز است. این پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو، چیدمان چهارسیلندر و هشتسوپاپ دارد و می‌تواند ۱۰۹ اسب‌بخار قدرت را با گشتاور ۱۷۸ نیوتون‌متر تولید کند. این پیشرانه، استاندارد آلایندگی یورو۵ را دارد و در حالت بهینه می‌تواند مصرف سوخت حدود ۷.۲ لیتر به ازای هر صد کیلومتر را داشته باشد. جعبه‌دنده شاهین هم دو مدل دستی پنجسرعته و اتومات CVT است.

امکانات رفاهی شاهین G

سانروف برقی (غیر از مدل GL)، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور نور، سنسور پارک و دوربین عقب، سنسور فشار باد تایرها، استارت دکمه‌ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، زیرآرنجی جلو، نمایشگر لمسی، نمایشگر تعویض دنده (GSI)، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، غربیلک فرمان چرمی، آینه‌های تاشو برقی، دو کیسه هوا و... ازجمله امکانات تیپ G این سدان سایپا به حساب می‌آید. در نسخه اتوماتیک خودرو شاهین نیز شاهد امکانات بیشتری همچون آنتن کوسه‌ای، تریم دورنگ داخلی، دستگیره در صندوق کرومی، کروزکنترل، کف‌پوش سه‌بعدی، جلوپنجره و دستگیره‌های درها با پوشش کروم و مالتی‌مدیا ۱۰ اینچی خواهیم بود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    1 0
    به جای بلوف زدن موتورشو عوض کنید تولیدش ده برابر شه وقتی با موتور تیبا باشه ارزشی نداره
  • م IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    سلام من دونوبت درسامانه خودروثبت نام کردم وطرح اول ۱۴۰۳وطرح دوم سایپاشاهین دستی ثبت نام کردم ۳فرزندهم دارم طرح جوانی وطرح فرزنددوم ازتاریخ که مجلس گفتم هستم زدن زمستان ۱۴۰۳چراپیگیری نمیکنید
  • امیرمرشدزاده IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    چه حالی 8 ماه پول ریختم واسه این لنگ هنوزم فاکتر نشده .. حرف مفت می زنن که افزاش دادن تولیدو ایشالا برشکسته شن....
  • علی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    تمام ایران را دیوار کشیدید خدا ازتان نگذزه ۲ خودرو ساز کار انحصاری کردید که بجزه ماشین شما دو شالاتان ماشین نیست که بنویسند. اگه راست می گید می گداشتید خودرو کاملا وارد می شد .تا معلوم میشد شلوار تنه کیه . ماشین شما را جا خر کود می بردن
  • حامد IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 1
    شرکت سایپا برای بنده و چند تن از آشنایان که در دور دوم سامانه یکپارچه خودرو شاهین اتومات ثبت نام کرده بودیم پیامک واریز وجه فرستاده که ۲۹۰ میلیون تومان واریز کنید برای عقد قرارداد با تاریخ تحویل هفته چهارم اسفند ۱۴۰۳، اگر همین حالا هم میگفتید ۶۴۱ میلیون تومان را واریز کنید و فردا ماشین را تحویل میدهیم هم این کار را نمیکردیم با این قیمت فضایی. چه برسه به اینکه پول بدیم واستیم آیا ۱۸ ماه دیگه با ۳تا۴ بار افزایش قیمت مجدد به ما ماشین تحویل میدید یا خیر؟ شاهین گیربکس دستی با قیمت ۴۲۶ میلیون را در نظر بگیرید، ۴۰ میلیون تومان گیربکس دستی را از روی ماشین برداشتید، بجاش یک گیربکس ۹۰ میلیون تومانی گذاشتید و یه چیزی حدود ۱۵تا۲۰ میلیون هم امکانات استانداردهای جدید و کروز کنترل. نتیجتا بایستی قیمت مدل اتوماتیک حداکثر ۷۰ یا ۸۰ میلیون تومان بیشتر از مدل دستی می شد نه ۲۱۵ میلیون تومان بالاتر. بجاش یک جک جی۴ کم کارکرد مدل ۱۴۰۲ یا یک ام و ام ایکس۲۲ کم کارکرد مدل ۱۴۰۱ از بازار تهیه می کنیم .
  • م IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
    0 0
    چرا اولویت زمستان ۴۰۳برای متقاضیان شاهین دنده ای پیامک واریز وجه ارسال نشده است اما برای متقاضیان شاهین دنده ای برای متقاضیان اولویت بهار تابستان پاییز ۴۰۳ پیامک واریز وجه ارسال شده است لطفا پیگیری کنید شرکت محترم سایپا ومدیر عامل محترم جناب اقای تیموری لطفا به این مهم توجه بفرمایید اینجا ایران سرزمین هزاران شهدای عزیز نظیر حاج قاسم ره است.لطفا به متقاضیان که شرایط احراز خودرو داشتند دقیقا همان خودرو را درهمان زمان که مشخص کرده اید اختصاص فرمایید اعتماد را جلب کنید ممنون
  • جمال IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 1
    با سلام واقعا از این همه دروغ در حیرتم. ثبت نام آذر ماه سال قبل با وعده تحویل خرداد ۱۴۰۲، با وجود تکمیل وجه در تیرماه هنوز تحویل نشده و هیچکس هم جوابگو نیست. بترسید از یوم الحساب و مردم را اذیت نکنید و جریمه های تاخیر را نیز باید پرداخت کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =