باتری‌های حالت جامد تویوتا

تویوتا و شرکت نفتی ایدمیتسو روی فناوری باتری الکترولیت جامد سولفیدی با یکدیگر همکاری می‌کنند. هدف از توافق تویوتا و این شرکت صاحب فناوری، بهبود ایجاد یک زنجیره تامین برای دستیابی به‌تولید انبوه باتری‌های حالت جامد برای وسایل نقلیه الکتریکی با باتری (BEV) است.

شرکت پالایش نفت ایدمیتسو از سال ۲۰۰۱ روی تحقیق و توسعه فناوری‌های عنصری برای باتری‌های تمام حالت جامد کار می‌کند و این درحالی است که تحقیقات تویوتا روی این موضوع به‌سال ۲۰۰۶ بازمی‌گردد. تحقیقات به‌عمل‌آمده برای دستیابی به‌ظرفیت و خروجی بالا در باتری خودروهای پیشرفته است.

بر اساس یافته‌های جدید این توافق، الکترولیت‌های جامد سولفید با نرمی و چسبندگی نسبت به‌مواد دیگر، برای تولید انبوه باتری مناسب‌تر هستند. به‌نظر می‌رسد با به‌نتیجه رسیدن تحقیقات تویوتا، طی سال‌های آینده این شرکت صاحب یکی از مهم‌ترین فناوری‌ها در حوزه باتری خودروهای برقی خواهد شد. باتری‌های با حجم کم و عملکرد بسیار بالا که در عین حال بسیار سبک خواهند بود.

هر دو شرکت گروه‌های ضربتی ایجاد کرده‌اند که در سه فاز کار می‌کنند. فاز نخست برای ایجاد فرآیند بهتر برای تولید الکترولیت‌های جامد سولفیدی، با توجه به‌کیفیت، هزینه و زمان‌های تولید خواهد بود.

فاز دوم ساخت یک مرکز آزمایشی بزرگ است تا امکان فناوری تولید انبوه را فراهم کند. تویوتا توسعه باتری‌های تمام‌حالت جامد را که از الکترولیت‌های جامد سولفیدی در آن استفاده می‌شود و توسعه خودروهای تمام‌برقی را که در آن گنجانده شده‌اند ترویج می‌کند و سپس BEV‌ها با باتری‌های تمام‌حالت جامد را در سال ۲۰۲۸-۲۰۲۷ عرضه خواهد کرد.

فاز سوم تولید باتری‌هایی با فناوری جدید خواهد بود. در این مرحله تولید انبوه و تجاری‌سازی در مقیاس کامل خواهد بود.

کوجی ساتو، مدیرعامل تویوتا گفت: «با کنار هم قرار دادن فناوری‌های توسعه مواد هر دو شرکت، فناوری ساخت مواد ایدمیتسو و فناوری تولید انبوه باتری تویوتا، ما در مقیاس کامل در تولید انبوه باتری‌های تمام‌حالت جامد شرکت خواهیم کرد.»

باتری‌های حالت جامد می‌توانند انرژی بیشتری نسبت به‌باتری‌های الکترولیت مایع فعلی در خود نگه دارند و به‌طور چشمگیری برد رانندگی BEV را بهبود بخشند. خودروسازان و تحلیلگران انتظار دارند انتقال جهانی به‌خودروهای الکتریکی را سرعت بخشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =