خـودرو کوییـک GX

کوییک GX با توجه به مزایایی مثل استهلاک پایین، مجموعه فنی بهبودیافته و آپشن‌های قابل‌قبول، ارزش خرید خوبی دارد

گروه خودروسازی سایپا در اواخر سال ۱۴۰۱ از عرضه یک محصول جدید از خانواده کوییک با نام کوییک GX خبر داد. این خودرو نسخه فول‌آپشن از جدیدترین فیس‌لیفت کوییک به شمار می‌رود که نسخه پایه آن را با نام کوییک S می‌شناسیم. تفاوت مدل GX با S در بخش فنی و امکانات این خودرو است. اصلاح راندمان موتور، کاهش مصرف سوخت، استهلاک فنی و هزینه نگهداری پایین، امکانات بیشتر نسبت به نسخه‌های قبلی و ردیف عقب جادار از مهم‌ترین مزایای این محصول به شمار می‌رود.

قوای محرکه کوییک جی‌ایکس

بررسی مشخصات فنی کوییک GX نشان می‌دهد که سایپا تصمیم تغییراتی را در موتور M15 اعمال است. اضافه شدن سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVTi)، مهم‌ترین تفاوت موتور کوییک GX با مدل قبلی است. همچنین خروجی دود این موتور نیز تغییر کرده و حالا از جنس استیل (موسوم به هدرز) است.

همچنین گفته می‌شود که شرکت سایپا تغییراتی نیز در سرسیلندر، سیستم پاشش سوخت و سامانه جرقه‌زنی اعمال کرده است تا موتور جدید درمجموع راندمان بهتر و مصرف سوخت پایین‌تری را داشته باشد. درنتیجه تغییرات اعمال‌شده روی پیشرانه کوییک GX، حداکثر قدرت و بیشینه گشتاور آن نیز مقداری افزایش پیدا کرده است.

حالا این موتور می‌تواند ۹۰اسب‌بخار قدرت و ۱۳۷نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. علاوه بر این، بیشینه توان و گشتاور موتور کوییک جدید، در دورهای پایین‌تری نسبت به قبل قابل دستیابی خواهد بود. با توجه به تغییرات موتور، انتظار داریم شتاب صفر تا ۱۰۰ کوییک GX نسبت به گذشته کمی سریع‌تر شده باشد و احتمالا بهبود ۰.۳ تا ۰.۵ ثانیه‌ای را شاهد خواهیم بود.

بنا بر اعلام سایپا، میانگین مصرف سوخت موتور کوییک جی ایکس برابر ۰.۳ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر کمتر شده و به ۶.۹۳ لیتر رسیده است که در مسافت‌های طولانی می‌تواند تا حدودی دلگرم‌کننده باشد.

سیستم انتقال قدرت نیز از همان گیربکس دستی ۵ سرعته برای رساندن نیرو به چرخ‌های جلو بهره می‌برد. با توجه به تغییرات مورد اشاره، هنگام فشردن پدال گاز، پیشرانه نسبت به گذشته واکنش نسبتا سریع‌تری نشان خواهد داد و شتاب‌گیری خودرو نیز کمی ارتقا پیدا خواهد کرد.

همچنین سواری این خودرو خشک نیست و می‌تواند رضایت نسبی مشتریان را به دست آورد. سایپا همچنین عایق‌بندی بهتری نسبت به محصولات قبلی برای کابین کوییک GX انجام داده است تا میزان نفوذ سروصدا به داخل مقداری کمتر شود.

بدنه و کابین کوییک GX

کوییک GX که مدل فول‌آپشن کوییک S به حساب می‌آید، از نظر طراحی ظاهری همان نمای کلی کوییک S را دارد. نمای جلو این هاچ‌بک با خطوط پهن مشکی‌رنگ که نشانگر حمایت سایپا از یوز ایرانی است، شاخصه اصلی چهره کوییک GX است.

در نمای جانبی نیز شاهد استفاده از رینگ‌های ۱۴اینچی آلومینیومی هستیم که می‌تواند جلوه جذاب‌تری نسبت‌به کوییک S برای این خودرو به وجود بیاورد. وجه تمایز نمای عقب نیز غیر از لوگوتایپ GX، شیشه دودی است.

کابین کوییک GX نیز نسبت‌به سایر کوییک‌ها کمی دچار تغییر شده و این تغییرات بیشتر مربوط به آپشن‌های اضافه‌ای است که بر روی آن قرار گرفته است؛ این خودرو در بخش داشبورد میانی میزبان یک صفحه نمایش بزرگ ۷اینچی برای سیستم مالتی‌مدیاست.

همچنین صفحه‌کیلومتر نیز تغییر پیدا کرده و البته کلیدهای کنترلی نیز به غربیلک فرمان افزوده شده‌اند. کابین و صندلی‌های ردیف عقب این خودرو کوییک جی‌ایکس در مقایسه با محصولاتی مثل پژو ۲۰۶ و پژو۲۰۷ کمی عریض‌تر و جادارتر است و تناسب بیشتری با کاربردهای خانوادگی دارد. صندوق عقب نیز طبق روال گذشته ۲۲۵ لیتر فضا در اختیار کاربران می‌گذارد.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی

کوییک GX علاوه‌بر مشخصات فنی، در بحث آپشن هم نسبت‌به دیگر نسخه‌ها بهبود پیدا کرده و امکاناتی مانند چراغ مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایت (چراغ روز)، سنسور نور، چراغ بدرقه، سیستم‌ مالتی‌مدیا، USB، AUX، بلوتوث، نویگیشن (مسیریاب)، مانیتور 7اینچی لمسی، کلیدهای کنترلی روی غربیلک فرمان، رینگ‌های 14اینچی آلومینیومی، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، شیشه‌های عقب دودی، تهویه مطبوع الکتریکی، صندلی با روکش چرمی، تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت و صندلی سرنشین جلو در 4 جهت، صندلی عقب تاشو و مجهز به ایزوفیکس به آن اضافه شده است. تجهیزات ایمنی GX نیز شامل ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای، ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و 2 ایربگ می‌شود. از سایر امکانات کوییک جی‌ایکس هم باید به سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، سنسور فشار باد لاستیک (TPMS)، شارژر USB تلفن همراه، کامپیوتر سفری و فرمان هیدرولیکی با طرح D کات اشاره کرد.

ارزش خرید نسخه «GX کوییک»

تولید کوییک GX همراه با ارتقای فنی و افزایش امکانات، یک حرکت مثبت از سوی سایپا تلقی می‌شود. با این تفاصیل، اگر در فکر خرید یک خودرو اقتصادی شهری هستید؛ کوییک GX با توجه به مزایایی مثل استهلاک پایین، مجموعه فنی بهبودیافته و آپشن‌های قابل قبول، ارزش خرید خوبی دارد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    3 0
    چون پلتفرمش x200 هست و پلتفرم x200 هم یه پلتفرم قدیمی و از رده خارج هست نباید انتظار زیادی ازش داشت کیفیت همچنان پائین .
  • ذلف IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    آقا جان ما ۹ ماه پیش دو سوم قیمت کوییک gx رو واریز کردیم.... الان هم دو برابر واریزی از ما پول میخان آی داد آی داد بیداد آیا کسی هست حرف ما را بشنود آیا کسی هست قانون ۴۷۳ را اجرا کند آی مسئول آی رئیس آی رئیسی آی دهقان فداکار مرگ بر اسرائیل که خواهیم گفت اون ربطی به این ندارد
  • کاکایی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    بنده یکسال پیش دو سوم قیمت جی ایکس رو پرداخت کردم،الان چرا باید ۲۰۰تومان دیگه هم بدم؟این چه قانونی هست؟مگه نگفتن پیش فروش شامل گرانی نمیشن؟اگه این ظلم آشکار نیست پس چیه؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =