تایرهای بایاس

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران از افزایش ۲۰۰ هزار حلقه‌ای ظرفیت تولید صنعت تایر کشور تا دو سال آینده خبر داد.

به گزارش «دنیای‌خودرو» به نقل از صداوسیما جمال میرزایی افزود: سالانه حدود ۳۰۰ هزار تن تایر تولید می‌شود و ۱۵‌هزار نفر به صورت مستقیم در این صنعت فعالیت می‌کنند البته با به بهره‌برداری رسیدن مجموعه‌های جدید در مناطق مختلف کشور این تعداد افزایش چشمگیری خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی مجموعه صنعتی کرمان , ۴۴ هزار تن با اشتغال‌زایی‌ ۸۰۰ نفر است گفت: بخش عمده تولیدات این سایت، تولید تایر باری و اتوبوسی و بقیه تایر سواری، راهسازی و معدنی است، که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۳۰هزار تن آن تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران افزود: علاوه‌بر این مجموعه، کارخانه دیگری در کرمان درحال احداث است که ۲۸ تا ۳۰هزار تن ظرفیت تولید تایرهای معدنی دارد و ۸۵۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

میرزایی گفت: سایت ایران‌تایر با ظرفیت اسمی ۲۵هزار تنی هم تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ۷۵۰ نفر هم آنجا مشغول به‌کار خواهند شد. وی افزود: سایت دیگری در الیگودرز راه‌اندازی می‌شود که ۵۰ هزار تن ظرفیت تولید خواهد داشت و ۹۵۰نفر در این سایت مشغول به فعالیت خواهند شد بنابراین با افزایش ظرفیت‌های تولید، کمک زیادی به بخش اشتغال‌زایی کشور می‌شود.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران ادامه داد: اکنون بخشی هم درحال اجرایی شدن است به طور نمونه در بخش کویرتایر ۱۵هزار تن و در بخش سبلان رازی ۲۲هزارتن به ظرفیت تولید اضافه شده ضمن اینکه ظرفیت تولید درحال تکمیل است.

میرزایی گفت: در سبلان‌رازی یک خط تولید اضافه شده و در حال رسیدن به ظرفیت است، همچنین در کویرتایر ماشین‌آلات نصب شده، اما به دلیل مشکلات ارزی، تولید تا حدودی کاهش پیدا کرده که اگر ارز تامین شود، کاهش تولید جبران خواهد شد و افزایش تولید را شاهد خواهیم بود.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت:‌ در کردستان روزانه ۱۲۰ تن تایر تولید می‌شود و می‌توانیم تا پایان سال به رقم ۱۲۵هزار تن برسیم. در کرمان هم ۶هزار تن ظرفیت اسمی ایجاد شده و بدین‌ترتیب تا پایان سال شاهد افزایش تولید خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =