کد خبر: 246747
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
شاهین مستوفی

طبق اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور، پایان بهمن آخرین فرصت پرداخت مالیات مالکان خودروهای لوکس است در صورتی که مالکان در زمان مقرر جهت پرداخت مالیات اقدام نکنند بعد از اتمام این مهلت، از طریق صدور برگ مطالبه هم به‌صورت پیامکی و هم از طریق سامانه‌های سازمان اطلاعات بارگذاری و بصورت الکترونیکی ابلاغ خواهد شد.

بر اساس اعلام، مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، تعداد خودروهای لوکس مشمول مالیات ۱۵۱هزار و ۹۲۴ دستگاه بوده که در مجموع پیش‌بینی می‌شود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات از خودروهای گران‌ دریافت شود.

شاهین مستوفی با اشاره به اینکه کمتر از یک‌ماه از ارسال پیامک به مالکان خودروهای لوکس و گران‌ می‌گذرد، گفت: تاکنون ۷۷۵ نفر، مالیات خود را تسویه کرده‌اند که رقمی حدود شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این طریق وصول شده‌ است.

طبق گفته این مقام مسئول، پیامک پرداخت مالیات تنها برای مالکانی است که هر یک از خودروهای آنها بالای سه‌میلیارد تومان قیمت دارد، اگر کسی چند خودرو داشته ‌باشد و مجموع آنها به بالای این رقم می‌رسد، مشمول مالیات بر خودروهای لوکس نخواهد بود.

طبق این گزارش در این یک‌ماه پس از هشدار سازمان امور مالیاتی، از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، تنها ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مالیات خودروهای گران یعنی معادل کمتر از نیم‌درصد وصول شده که رقم بسیار ناچیزی است.

طبق گزارش سازمان امور مالیاتی، از ابتدای امسال تا پایان مهرماه حدود یک هزار میلیارد تومان مالیات از لوکس‌سواران دریافت شده که این رقم نسبت به سهم چهار هزار میلیارد تومانی مصوب قانون بودجه رشد 222درصدی را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

آخرین اخبار