خودروهایی با بیشترین افت قیمت جهانی

اگر قانونی برای افت قیمت خودروها در بازار بین‌الملل وجود داشته باشد، احتمالا بسیار شبیه جاذبه است! با این توضیح که هر چه قیمت اصلی خرید بالاتر باشد، ارزش آن بیشتر کاهش می‌یابد. به‌همین دلیل است که در این فهرست با مدل‌های بسیاری از برندهای لوکس مواجهیم.

این خودروها پس از پنج سال ۴۰، ۵۰ یا حتی ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست می‌دهند! دلایل این افت ارزش متفاوت است؛ اما از آن‌جا که این خودروها مستهلک می‌شوند، نگهداری آن‌ها به‌طور فزاینده‌ای گران است. شما یا قیمت خرید بالایی می‌پردازید یا در معرض خطر هزینه‌های تعمیر بالا خواهید بود. به‌همین دلیل، چنین مقاله‌ای گردآوری کرده‌ایم که نشان می‌دهد برخلاف تصوری که برای واردات خودروهای ارزان‌قیمت کارکرده وجود داشت، هرچه خودرو اقتصادی‌تر باشد و هزینه نگهداری آن پایین‌تر باشد، اتفاقا در بازار کارکرده ارزش بیشتری دارد. برای یافتن خودروهایی با بدترین ارزش فروش مجدد، به‌سراغ مرجع‌ بین‌المللی «CarEdge» رفتیم و اطلاعاتی را جمع‌آوری کردیم.

براساس این اطلاعات فهرست قیمت هر مدل را با ارزش فروش مجدد آن پس از ۵ سال مقایسه کردیم.

مرسدس‌بنز GLS

خودروهایی با بیشترین افت قیمت جهانی

GLS را می‌توان کلاس S در بین شاسی‌بلندها دانست؛ به این معنی که بزرگ و زیبا طراحی شده است و با فضای داخلی بسیار زیبا می‌تواند با آپشن‌های خیالی بی‌شماری همراه شود. این خودرو در تریم‌های متعددی از جمله نسخه AMG با عملکرد بالا و میباخ GLS ۶۰۰ بسیار شیک عرضه می‌شود. ارزش این محصول هنگام خرید ۱۱۶ هزار دلار است؛ اما پس از گذشت ۵ سال با افت ۶۲ درصدی به ۴۴ هزار دلار می‌رسد.

مرسدس GLE

خودروهایی با بیشترین افت قیمت جهانی

بنز GLE کلاس شاسی‌بلندی در کلاس متوسط و به‌نوعی نسخه کوچک‌تر از GLS است؛ اما همچنان می‌تواند تا هفت نفر را در سه ردیف جای دهد. طیف وسیعی از انتخاب‌های سطح آپشن و همچنین طیف وسیعی از توان فنی ارائه می‌شود که AMG GLE ۵۳ اسپرت‌ترین حالت است. این خودرو را می‌توان با قیمت ۹۰ هزار دلار خرید؛ اما پس از گذشت پنج سال ۵۶ درصد افت قیمت پیدا کرده و بهای آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار می‌رسد.

لندروور رنجروور

خودروهایی با بیشترین افت قیمت جهانی

پرچمدار محصولات لندروور نخستین شاسی‌بلند لوکس در بازار جهانی بود. این محصول هم شیک و هم توانمند در خارج از جاده است؛ اگرچه استفاده از آن برای بالا رفتن از صخره‌ها و درختان افتاده نیاز به‌جسارت دارد. به‌علاوه چه نو و چه کارکرده، هزینه‌های نگهداری از آن بسیار بالاست؛ همان‌طور که در فهرست ما از گران‌ترین خودروها برای نگهداری محسوب می‌شود. رنجروور به‌طور میانگین قیمت ۱۳۰ هزار دلاری دارد؛ اما مشتری کارکرده بیشتر از ۵۷ هزار دلار بابت آن پرداخت نمی‌کند؛ بنابراین افت ۵۶ درصدی دارد.

ب‌ام‌و سری ۷

خودروهایی با بیشترین افت قیمت جهانی

سدان پرچمدار باواریا چه در نمای خارجی و همچنین داخل کابین زیبا طراحی شده و به‌اندازه کافی جادار است که به‌عنوان یک خودرو تشریفاتی برای حمل افراد مهم استفاده شود. جدیدترین سری ۷ اسپورت‌تر از حد معمول شده، طیف وسیعی از موتورهای قدرتمند و حتی یک گزینه الکتریکی را ارائه می‌کند. وقتی نسخه‌های جدید و دست‌دوم نسل قبلی به مرور زمان ارزان‌تر می‌شوند، خود این مدل‌های جدید باعث افت قیمت مدل‌های قبلی می‌شود. سری هفت را با کف قیمت ۱۰۷ هزار دلاری عرضه می‌کنند و با درنظر گرفتن افت ۵۳ درصدی در پنج سال، انتظار قیمت بیشتر از ۵۰ هزار دلار را نباید داشت.

بنز CLA

خودروهایی با بیشترین افت قیمت جهانی

مرسدس‌بنز CLA جایگزینی کوپه برای سدان کلاس A این برند به‌حساب می‌آید که سقف آن با زاویه زیادی به‌سمت عقب متمایل شده است. تریم AMG آن دارای موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ AMG با توان ۳۸۲ اسب‌بخاری است. قیمت ۵۸ هزار دلاری نسخه پایه سبب شده که افت زیادی داشته باشد و با درنظر گرفت قیمت نمونه‌های پنج ساله ۲۷ هزار دلاری، درصد این کاهش را ۵۲ درصد می‌دانیم.

اینفینیتی QX۸۰

خودروهایی با بیشترین افت قیمت جهانی

شاسی‌بلند فول‌سایز QX۸۰تا ۸ سرنشین را به‌راحتی درخود جا می‌دهد و می‌تواند مسیرهای خارج از جاده را با سیستم چهار چرخ محرک تمام‌وقت و دو سرعته طی کند. V۸ بزرگ آن با قدرت شتاب می‌گیرد؛ اگرچه سیستم تعلیق با فنر نرم در بسیاری از چالش‌های اتوکراس پیروز نمی‌شود؛ اما لوکس‌ترین محصول اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی با قیمت ۷۷ هزار دلار عرضه می‌شود؛ نمونه‌های کارکرده آن تا ۳۶ هزار دلار هم تخفیف می‌خرند و از لحاظ افت قیمتی تفاوت آن‌چنانی با سری ۷ ب‌ام‌و ندارند.

آئودی A۸

خودروهایی با بیشترین افت قیمت جهانی

بزرگ‌ترین سدان آئودی هم با وجود این‌که خوش‌تیپ و راحت است و با سیستم چهار چرخ محرک و تعدادی از ویژگی‌های فنی چشمگیر عرضه می‌شود، اما به‌همین بلا دچار است. مالکان یا اجاره‌کنندگان اولیه این خودرو زیان زیادی را هنگام فروش آن متحمل می‌شوند و مجبورند با افت ۵۱ درصدی خودرویی که حداقل ۹۵ هزار دلار خریدند را با برچسب ۴۶ هزار دلاری آگهی کنند.

جگوار XF

خودروهایی با بیشترین افت قیمت جهانی

تک‌محصول سدان جگوار با استایل کلاسیک خودروهای بزرگ، کابینی شیک و تنوعی از پیشرانه‌ها، ظاهر سنتی این برند را حفظ می‌کند. با این حال، زمانی که بازار لوکس به‌سمت خودروهای شاسی‌بلند و خودروهای برقی ممتاز تغییر پیدا کرد، تمایل نسبت به آن کاهش یافت. محصول انگلیسی پس از افت ۵۰ درصدی قیمتش پس از ۵ سال حتی ‌زیر ۳۰ هزار دلار هم فروخته می‌شود؛ اما در زمان فروش برچسب قیمت ۶۰ هزار دلاری دارد.

آئودی A۷

خودروهایی با بیشترین افت قیمت جهانی

آئودی A۷ شیک در اصل همان A۶ در سگمنت متوسط است؛ اما به‌خاطر سقف تیزش آن را اسپرت بک می‌نامند. در حالی که این ویژگی از لحاظ بصری یک امتیاز به‌حساب می‌آید، فضای سر عقب را قربانی کرده و ورود راحت را به‌یک چالش تبدیل می‌کند. چالشی که حدود ۴۰ هزار دلار خرج خواهد داشت و سبب فروش محصول ۸۰ هزار دلاری با افت قیمت حدود ۴۸ درصدی می‌شود.

آئودی SQ۵

خودروهایی با بیشترین افت قیمت جهانی

آئودی SQ۵ نسخه اسپرت‌شده از شاسی‌بلند جمع‌وجور Q۵ است. درحالی که این خودرو از توربوشارژ ۶ سیلندر ۳۴۹ اسب‌بخاری خود بسیار خوب بهره‌ می‌برد، اما به‌عنوان بهترین مدل بین سایر رقبای لوکس اروپایی به‌حساب نمی‌آید. سرعت افت قیمت این خودرو اگرچه به‌اندازه سدان‌های هم‌برندش نیست، اما با درنظر گرفتن قیمت ۶۳ هزار دلاری هنگام خرید، هیچ مشتری از افت ۴۸ درصدی و فروش خودرو کارکرده‌اش به‌قیمت ۳۲ هزار دلار پس از پنج سال کارکرد راضی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =