نبکا ET5

از سال گذشته یک خودرو شاسی‌بلند برقی در خیابان‌های تهران و مناطق مختلف کشور در حال تست شرایط مختلف آب‌وهوایی دیده می‌شد که خبر از جدیت و اراده جمعی در عرضه خودرو برقی می‌داد اما اطلاعات چندانی از زمان عرضه این خودرو وجود نداشت. اما در هشتم آبان‌ماه رویدادی کم‌نظیر در صنعت خودرو کشور رقم خورد.

شیوه برگزاری و رونمایی از خودرو که بسیار شبیه رویدادهای عرضه فناوری‌های نو در دنیا بود؛ نوید ارائه یک خودرو مبتنی‌بر آخرین تکنولوژی‌های صنعت خودرو برقی را می‌داد.

از برگزاری خلاقانه این رویداد که بگذریم، باید به برند نوپای «نبکا» بپردازیم.

نخستین خودرو هوشمند برقی کشور به تولید انبوه رسید

شرکت خودرو برقی «نوین ماهان» با برند «نبکا» با سرمایه‌گذاری مشترک گروه صنایع خودروسازی کرمان و گروه صنعتی مپنا با هدف تولید و عرضه خودروهای برقی در کلاس های مختلف تاسیس شد.

اولین محصول این شرکت بدون‌شک یکی از لوکس‌ترین و خاص‌ترین خودروهای مونتاژی ایران و در واقع نخستین خودرو تمام‌برقی هوشمند مونتاژی کشور است.

«نبکا ET5» مجهز به سیستم خودران نسخه 2.5 بوده و به‌عنوان خودرویی «متصل» (Connected) شناخته می‌شود. «نبکا ET5» با سطح امکانات متفاوت در بازارهای مختلفی از آسیا تا اروپا عرضه شده که البته نسخه ارائه‌شده در ایران فول‌آپشن‌ترین مدل این خودرو بوده که با استاندارد روز اروپا در ایران عرضه می‌شود و در نوع خود و در میان مونتاژی‌ها کم‌نظیر است.

نخستین خودرو هوشمند برقی کشور به تولید انبوه رسید

این پروژه که با وسواس بسیار از سوی دو مجموعه بزرگ صنعتی انتخاب شده است، در هفته گذشته تولید آزمایشی را پشت سر گذاشته و از اول آذرماه وارد فاز تولید انبوه شده است.

در حقیقت می‌توان گفت جدی‌ترین پروژه خودرو برقی کشور توسط «نبکا» پا به بازار گذاشته است.

«نبکا ET5» با برخورداری‌از 72کیلووات ساعت، بیشترین ظرفیت باتری را بین خودروهای برقی معرفی‌شده توسط سایر خودروسازان دارد و با این باتری قادر به پیمایش 520 کیلومتر است.

نخستین خودرو هوشمند برقی کشور به تولید انبوه رسید

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =