کد خبر: 247030
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
تعدیل نیرو در صنعت باتری

دو شرکت LGES و SK به‌دلیل مشکلات در بازار باتری خودروهای برقی اقدام به تعدیل نیرو کرده‌اند.

براساس گزارش‌ها، سرعت فروش خودروهای برقی از آن‌چه در ابتدا پیش‌بینی می‌شد، کندتر شده و این روند بر تقاضا در صنعت باتری تاثیرگذار بوده است.

به‌نظر می‌رسد پس از چند سال رشد سریع با سرمایه‌گذاری‌های چند میلیاردی، بازار باتری‌های لیتیوم-یون EV در ایالات‌متحده در آستانه اصلاح است. درمورد رشد در بخش خودروهای الکتریکی شکی وجود ندارد؛ با این حال، گسترش آن به همان سرعتی که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود سریع و روان نیست. به‌همین دلیل، برخی تولیدکنندگان باتری‌های برقی، با توجه به‌کاهش فروش خودروهای برقی توسط خودروسازان، سرمایه‌گذاری خود را در کارخانه‌های باتری جدید کاهش می‌دهند یا به‌تاخیر می‌اندازند.

طبق گزارش «فایننشال تایمز» دو سازنده باتری کره‌جنوبی - LG Energy Solution و SK Innovation SK On - اخیرا نیروی کار خود را در ایالات‌متحده کاهش داده‌اند.

درمورد LG Energy Solution، تعداد اخراجی‌ها به ۱۷۰ کارگر در کارخانه‌ای واقع در میشیگان می‌رسد و این درحالی است که SK On بیش از ۱۰۰ کارگر را در یکی از دو کارخانه خود در جورجیا در ماه سپتامبر اخراج کرد. این علاوه‌بر تاخیر در پروژه مشترک SK On با فورد در کنتاکی است.

ما نگران رشد بلندمدت در بخش خودروهای برقی نخواهیم بود؛ به‌خصوص که بازار ایالات‌متحده از نظر سهم خودروهای تمام‌الکتریکی از فروش خودروهای جدید به‌طور قابل توجهی از اروپا و چین عقب‌تر است.

با این حال، اصلاح یک چیز طبیعی است؛ به‌خصوص در محیطی که کل صنعت برای ساخت کارخانه‌های گیگ عجله داشت.

حدود یک‌هزار گیگاوات-ساعت ظرفیت تولید باتری EV (در کارخانه‌های جدید) بوده که این میزان تا سال ۲۰۳۰ در آمریکای شمالی برنامه‌ریزی شده است. سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های جدید توسط قانون کاهش تورم سال ۲۰۲۲ (IRA) پشتیبانی می‌شود.

انتظار می‌رود هر دو کارخانه LGES و SK On نسبت به قبل باتری‌های EV بیشتری را تولید کنند و به‌فروش برسانند؛ اما ممکن است در کوتاه‌مدت، اصلاحاتی انجام شود. به‌عنوان مثال، پاناسونیک درحال ساخت یک کارخانه جدید در ایالات‌متحده است؛ اما مجبور شد خروجی باتری خود را کاهش دهد (از نوع سلول خاصی که توسط تسلا در مدل S و مدل X - نوع ۱۸۶۵ استفاده می‌شود).

به‌طور کلی، پایه و اساس یک صنعت بزرگ باتری EV در ایالات‌متحده گذاشته شده است و انتظار می‌رود اکثر سرمایه‌گذاری‌ها تکمیل شود. فراز و نشیب‌هایی در مسیر طولانی برق‌رسانی وجود خواهد داشت. به‌یاد داشته باشید که بازار خودروهای تمام‌الکتریکی و تولید باتری برای این مدل خودروها باید همواره مورد توجه قرار گیرد تا به‌برقی شدن صددرصد نزدیک شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =