باتری‌های جامد

برای این‌که خودرو الکتریکی به‌معنای واقعی کلمه دارای «آلودگی صفر» باشد، باتری‌ها نیز باید با استفاده از روش‌های کارآمد و پایدار تولید شوند. این درواقع گران‌ترین و پیچیده‌ترین عنصر یک خودرو الکتریکی است. این‌جاست که چالش زیست‌محیطی واقعی حمل‌ونقل آینده مطرح می‌شود.

تا چند سال پیش، صنعت بیشتر بر افزایش حجم تولید برای پاسخگویی به‌تقاضای فزاینده باتری متمرکز بود تا روش‌های تولید آن‌ها. اما همه‌چیز در حال تغییر است. شرکت‌های این بخش رویکردی جهانی را اتخاذ می‌کنند. آن‌ها درحال ایجاد راهکارهایی مدرن‌تر و کارآمدتر هستند. نیاز به آکومولاتورهای متنوع و فزاینده، همراه با پیشرفت‌های تکنولوژیکی و قوانین سختگیرانه، صنعت‌باتری را به‌سمت یک انقلاب عمیق سوق می‌دهد. بسیاری از بازیگران جدید و شرکت‌های قدیمی در حال تلاش برای توسعه روش‌های جدید تولید و ارائه محصولات جدید هستند.

اولویت‌های زیادی وجود دارد. از یک سو، دوام تا حد زیادی مورد توجه است و از سوی دیگر، سادگی بیشتر خطوط، امکان افزایش تولید، جست‌وجوی باتری‌های قابل اطمینان‌تر و در عین حال کارآمدتر مورد توجه قرار گرفته است.

شرکت‌ها برای دستیابی به‌اهداف خود رویکردی کلی‌نگر را برای تولید اتخاذ کرده‌اند. درواقع با در نظر گرفتن فرآیندها به‌عنوان یک کل است که می‌توانیم به‌طور مداوم بدون به‌خطر انداختن کیفیت محصول (کیفیتی که علاوه‌بر این در حال افزایش است) و بدون از دست دادن کنترل هزینه‌ها، نوآوری کنیم. اما چگونه این روند ‌عملی می‌شود؟

نخستین کاری که کسب و کارها باید انجام دهند، نوآوری است. روزی نیست که چیز جدیدی در زمینه باتری وجود نداشته باشد. معماری، ترکیب شیمیایی، مواد و به‌طور کلی همه‌چیز بر چگالی انرژی، کنترل هزینه، ایمنی و طول عمر باتری تاثیر می‌گذارد.

در حال حاضر، با توجه به‌پیچیدگی زنجیره‌تامین، کل فرآیند به‌طور کامل درک نشده است. از طریق یک رویکرد کل‌نگر، شرکت‌ها می‌توانند بینش مفیدی درمورد وابستگی متقابل بین مواد و فرآیندها به‌دست آورند که می‌تواند به‌تحقق سریع‌تر محصولات نوآورانه کمک کند. پورشه درحال حاضر روی تجزیه و تحلیل سلامت باتری تمرکز کرده است تا ببیند در کجا می‌توان پیشرفت‌هایی داشت.

تجزیه و تحلیل کلی‌نگر تولید همچنین امکان توسعه روش‌هایی را فراهم می‌کند که صرفه‌جویی در مقیاس را بهینه می‌کند. شرکت‌ها باید بتوانند بدون به‌خطر انداختن کیفیت باتری به‌سرعت رشد کنند و برای انجام این کار، هر خط باید به‌شیوه‌ای منسجم و هماهنگ توسعه یابد. با این حال، ابزارهای نظارتی پیشرفته و یک نمای کلی واضح مورد نیاز است. درنهایت، تولید باتری باید با مقررات سختگیرانه مطابقت داشته باشد. این امر مستلزم اتخاذ پلت‌فرم‌های دیجیتالی پیشرفته برای ذخیره و سازماندهی تمام اطلاعات مورد نیاز قانون است.

با تمام این موانع که باید بر آن غلبه کنیم، می‌دانیم که توانایی داشتن یک چشم‌انداز جهانی و استفاده از ابزارهای تحلیلی که قادر به‌همبستگی همه داده‌های حاصل از زنجیره ارزش هستند، می‌تواند با چنین دیدگاهی از جمله کیفیت، دوام و کارایی تفاوت داشته باشد.

سیستم‌های مدیریت تولیدی وجود دارند که حتی توانایی آن را دارند کیفیت تولید را قبل از به‌اتمام رساندن آن کنترل و پیش‌بینی کنند. یعنی قبل از تولید باتری، کیفیت آن را تجزیه و تحلیل کنند.

این مساله صنعت باتری را قادر می‌سازد تا رو به‌جلو حرکت کند و درنهایت به‌وسایل نقلیه الکتریکی اجازه می‌دهد به‌عنوان راه‌حلی معتبر برای کاهش اثرات زیست‌محیطی در بخش حمل‌ونقل ایفای نقش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =