تاکسی برقی  GRE

محصول برقی «GRE» از مدل‌های معتبر کشور چین و خودرو مطلوب شبکه تاکسیرانی کشور است

خودرو برقی مدرنی که توسط ایران‌خودرو برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران و سایر کلانشهرها در نظر گرفته شده، به تهران رسید و به‌زودی شاهد حضور تاکسی‌های برقی در کلانشهرها خواهیم بود. گروه صنعتی ایران‌خودرو براساس مسئولیت‌های اجتماعی خود و سیاست‌های وزارت صمت در تامین خودروهای برقی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی کلانشهرها، به تامین خودرو برقی برای تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی کلانشهرها اقدام کرده است. بزرگ‌ترین خودروساز کشور همان‌گونه که در طراحی و توسعه خودرو برقی با برند داخلی تارا و ری‌را پیشگام بوده، براساس راهبردهای وزارت صمت در استفاده از خودروهای برقی، تا زمان به ثمر نشستن پروژه‌های داخلی، در تامین خودرو برقی برای شبکه تاکسیرانی کشور نیز پیشگام شده است.

بر همین اساس، ایران‌خودرو واردات نخستین سری خودروهای برقی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی کلانشهرهای کشور را آغاز کرده و آماده است مبتنی‌بر تقاضای شهرداری تهران و سایر کلانشهرها، به‌زودی با انعقاد قرارداد با شهرداری‌ها به‌ویژه تهران، این خودروها را وارد ناوگان حمل‌ونقل کشور کند.

داخلی‌سازی تاکسی‌برقی وارداتی در دستور کار ایران‌خودرو

در واردات این خودروها توجه به داخلی‌سازی در آینده نزدیک و عمق‌بخشی به تولید داخل نیز در دستور کار قرار داده خواهد شد. ایران‌خودرو افزون بر این‌که برندی معتبر و باکیفیت را برای تاکسیرانان و رفاه حال مسافران حمل‌ونقل عمومی انتخاب کرده، ارائه  قطعات و لوازم و همچنین خدمات پس از فروش در دسترس و مطمئن را برای این خودروها تضمین می‌کند.

بدون شک با توجه به زمان‌بر بودن فرآیند توسعه خودروهای برقی در خودروسازان داخلی، واردات خودروهای برقی در شرایط فعلی یک کار پسندیده و راه حلی کوتاه‌مدت است، اما قطعا ارزش افزوده صنعت خودرو ایران در آینده تولید خودروهای برقی در بستر خودروسازان داخلی است؛ آن هم به معنای زنجیره‌ای کامل در طراحی، مهندسی و تولید.

اگر نگاهی به خودروهای برقی در جهان بیندازیم، دانش فنی این خودروهاست که اهمیت بالایی دارد، زیرا آن برندی که صاحب دانش فنی و فناوری طراحی و تولید این خودروهاست، در واقع به‌عنوان راهبر بازار و محل مراجعه دیگر خودروسازان برای خرید آن فناوری شناخته می‌شود. از این رو، خودروسازانی چون ایران‌خودرو که سرمایه‌گذاری‌های کلانی در حوزه طراحی و مهندسی خودروهای برقی چون ری‌را و تارا انجام داده‌اند، در آینده نزدیک حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهند داشت.

محصول برقی GRE؛ خودرو مطلوب شبکه تاکسیرانی

محصول برقی GRE  از مدل‌های معتبر کشور چین است که با مشخصات فنی، خودرویی مطلوب شبکه تاکسیرانی کشور و متناسب با نیازهای اساسی تاکسیرانان است و تجربه سفر درون‌شهری مناسبی را برای مسافران فراهم می‌کند. این خودرو در ابعادی به طول ۴۶۷۵میلی‌متر، عرض ۱۸۳۵میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۸۰میلی‌متر دارای فاصله محوری ۲۷۵۰میلی‌متر است.

ظرفیت باتری این خودرو ۴۳.۹کیلووات است که با یک بار شارژ کامل در شرایط استاندارد، قادر به پیمایش ۴۰۰کیلومتر است.

پیشرانه این خودرو قادر به تولید حداکثر توان ۱۱۰ کیلووات و گشتاور ۲۲۵ نیوتون‌متر بوده و حداکثر سرعت آن ۱۴۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز 9.5 ثانیه به ثبت رسیده است.

این محصول برقی وارداتی، دارای سه سال گارانتی یا ۱۰۰هزار کیلومتر پیمایش بوده و باتری آن نیز دارای گارانتی شش‌ساله یا ۵۰۰هزار کیلومتر پیمایش است. گروه صنعتی ایران خودرو با دارا بودن گسترده‌ترین شبکه خدمات پس از فروش در کشور، شرایط ویژه‌ای را برای ارائه  خدمات به این محصول در دوره گارانتی و وارانتی تدارک دیده است.

ایران‌خودرو با حضور خود در نمایشگاه تحول صنعت خودرو امسال، در عمل نشان داد با جدی‌گرفتن راهبرد ایجاد عمق ساخت داخل خودروهای برقی و جلوگیری از خروج ارز از کشور، هم‌جهت با اهدافی آینده‌نگر گام برمی‌دارد که برای صنعت خودرو کشور ترسیم شده است.

غرفه این خودروساز در نمایشگاه تنها غرفه‌ای بود که علاوه بر نمایش خودروهای جذاب، فضایی را برای نمایش دستاوردها در حوزه‌های تحولی و برقی‌سازی خودروها اختصاص داده بود که نشان از اهمیت دادن این گروه به فعالیت‌های تحقیق، توسعه و نوآوری در صنعت خودرو دارد. خودرویی چون ری‌را که از همان ابتدای تعریف پروژه تولید نسخه برقی هم در آن دیده شده، قطعا خودرویی متمایز به حساب می‌آید، زیرا از نظر راندمان و هزینه‌های تولید و تعمیرات نسبت به پلت‌فرم‌هایی که از نسخه بنزینی به برقی تغییر یافته‌اند، جلوتر خواهد بود.

از طرفی این پلت‌فرم، به‌روزترین پلت‌فرم با مالکیت برند در کشور است که می‌تواند با تیراژ بالا و استانداردهای کیفی مناسب بازارهای صادراتی را نیز فتح کند. ارزش افزوده دیگر تولید محصولاتی چون ری‌را برقی در ایران‌خودرو، افزایش توان طراحی و تولید در بخش قطعه‌سازی کشور خواهد بود. به این سبب، هرچند امروز کشور باید از همه ظرفیت‌های خودروهای برقی استفاده کند، اما دستیابی به دانش فنی طراحی و تولید این خودروهاست که در مرتبه بالاتری نسبت به واردات انواع آن قرار می‌گیرد.

درحقیقت مالکیت برند و دانش فنی بومی خودروهای برقی و هیبرید چیزی نیست که برندهای صاحب آن در جهان به‌راحتی در اختیار خودروسازان داخلی کشوری که در تحریم قرار دارد، بگذارند. از این رو، تلاش برای بومی‌سازی خودرو برقی در ایران‌خودرو به‌موازات پیشگامی این خودروساز در تامین این خودروها برای شبکه تاکسیرانی کشور از طریق واردات را باید به فال نیک گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =