تخصیص ۱۰هزار وانت‌ نیسان زامیاد به صاحبان صنایع

سعید علی‌زاده، مدیرعامل شرکت زامیاد: خوشبختانه امسال شاهد رشد تولید وانت‌نیسان هستیم و تا پایان سال به آمار تولید ۶۰هزار دستگاه می‌رسیم

با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت و مدیرعامل گروه سایپا، اقدام فداکارانه هموطن مشهدی که با نیسان آبی خود جان 6 نفر گرفتار شده در آتش را نجات داد و همچنین راننده‌ای که معاش خانواده 13 نفره خود را با وانت نیسان تامین می‌کند، مورد تجلیل قرار گرفت و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و حمایت از خانواده به هر کدام از آن‌ها یک دستگاه نیسان‌آبی اهدا شد.

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در آیین قدردانی از اقدام فداکارانه هموطن مشهدی و راننده‌ای که معاش خانواده ۱3نفره خود را با وانت نیسان تامین می‌کند، گفت: «یکی از کارهای که همه صنایع دنبال می‌کنند و در آن موفق هستند موضوع مسئولیت‌های اجتماعی است.»

وی با بیان این‌که بیشتر کارهای خیری که در جامعه در حال انجام است، ریشه در جامعه صنعتی کشور دارد، این اقدامات را در حوزه اشتغال پایدار یا در حوزه رفتارهای فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی نمایان دانست و با اشاره به رفع موانع تولید محصول وانت زامیاد، اظهار داشت: «با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، موانعی که در راه فرایند تولید و فروش شرکت زامیاد وجود داشت، با رئیس‌جمهور مطرح شد و در نهایت تصمیم‌گیری در این خصوص به وزارت صمت سپرده شد. بر این اساس، با اقدامات کارشناسی، تغییرات و اصلاحاتی بر روی محصول وانت زامیاد صورت گرفت و اکنون شاهد رشد کمی و کیفی محصول یادشده هستیم که امیدواریم تولید امسال آن به ۶۰هزار دستگاه برسد.»

برادران با تقدیر از عملکرد گروه سایپا در بخش تولید قطعات یدکی، یادآور شد: «سایپا رتبه نخست را با رشد ۶۰۰ درصدی در تولید قطعات یدکی کسب کرده است.»

وی همچنین با اشاره به امضای تفاهم بین معاونت صنایع عمومی وزارت صمت و سایپا، اعلام کرد: «بیش از ۱۰هزار خودرو نیسان به‌صورت اقساطی به صاحبان صنعتی که ایجاد اشتغال کنند، اختصاص خواهیم داد.»

سه ویژگی خاص نیسان آبی

در این مراسم، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در 23 ماه اخیر تمرکز گروه سایپا بر روی اقتصاد مقاومتی بوده است، گفت: «بدون داشتن روحیه ایثار، امکان حرکت در اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد بود؛ اگر همه مدیران گروه سایپا، روحیه ایثار و حمایت از خانواده را سرلوحه کار خود قرار دهند، گروه سایپا بیش از گذشته موفق خواهد شد.»

تخصیص ۱۰هزار وانت‌ نیسان زامیاد به صاحبان صنایع

وی با اشاره به این‌که نیسان آبی سه ویژگی خاص دارد، افزود: «اولین خصوصیت این خودرو شاسی مقاوم آن است. بر این اساس، با وجود این‌که ظرفیت این خودرو حدود 2 تن است، گاه تا 3.8 تن توان حمل بار را داراست. خصوصیت دوم نیسان آبی، محورها و لاستیک آن است؛ هیچ‌کدام از خودروهای تجاری سبک کشور این شرایط را ندارند. از این رو، می‌توان به نیسان، لقب کامیونت را داد. سومین ویژگی این خودرو موتور، گیربکس و دیفرانسیل آن است.»

تیموری تاکید کرد: «خودروهای وارداتی در این رده، بیش از 90 درصد قطعات آن‌ها وارداتی است، این در حالی است که نیسان آبی بیش از 90 درصد داخلی‌سازی شده است. در سال 1400 میزان تولید نیسان، 36هزار دستگاه بود و سال گذشته این عدد به 49هزار دستگاه رسید. برنامه تولید این محصول برای سال جاری نیز 60هزار دستگاه است.»

تغییر تریم داخلی و بیرونی نیسان آبی تا سال 1404

مدیرعامل سایپا با اشاره به مسیر کیفی‌سازی نیسان،‌ که این گروه خودروسازی دنبال می‌کند، گفت: «تا سال 1404، تریم داخلی و بیرونی نیسان آبی تغییر خواهد کرد. علاوه بر این قوای محرکه این خودرو اصلاح خواهد شد و خودرویی کاملا متفاوت و با شرایط مناسب عرضه خواهد شد.» وی ادامه داد: «درحال‌حاضر نیسان به پاکستان صادر می‌شود و فرمان راست آن نیز در حال دریافت استانداردها و گذراندن تست‌های مربوطه است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در شش ماه دوم سال آینده این خودرو به کنیا صادر خواهد شد.»

تخصیص ۱۰هزار وانت‌ نیسان زامیاد به صاحبان صنایع

اهدا دو نیسان آبی برای تکریم فرهنگ ایثار و حمایت از خانواده

در این آیین، از اقدام فداکارانه هموطن مشهدی و راننده‌ای که معاش خانواده ۱۴نفره خود را با وانت نیسان تامین می‌کند، با اهدا دو دستگاه وانت‌نیسان تقدیر شد. هموطن مشهدی، جوانی به نام حجت لیانی است که به حرفه رانندگی وانت‌بار اشتغال دارد. او چندی پیش، با مشاهده گرفتار شدن چند نفر در حلقه آتش و دود و بسته شدن راه نجات آن‌ها از در خروجی کارگاه که هر لحظه با خطر مرگ همراه بوده است، تصمیم به تخریب بخشی از دیوار بیرونی محل وقوع آتش‌سوزی می‌گیرد و با کوبیدن خودرو وانت به دیوار، راه گریزی در آن می‌گشاید. این کار که قبل از رسیدن نیروی امدادی صورت گرفت، جان 6 فرد محصور در آتش را از مرگ حتمی نجات داد. بدین جهت گروه سایپا از اقدام فداکارانه و خداپسندانه جوان مشهدی تقدیر کرد. همچنین در این مراسم، از شخص دیگری از اهالی استان فارس که با دارا بودن 11 فرزند، معاش خانواده خود را از طریق کار با وانت نیسان تامین می‌کند، تقدیر شد.

تکریم نان‌آوران و حمایت از خانواده سرلوحه فعالیت‌های زامیاد

سعید علی‌زاده، مدیرعامل شرکت زامیاد نیز در حاشیه آیین نکوداشت فرهنگ ایثار و حمایت از خانواده، اظهار داشت: «هدف از تولید در زامیاد صرفا کسب سود نیست، بلکه ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از خانواده جزو اهداف این مجموعه است.»

وی افزود: «در هفته‌های اخیر ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد؛ راننده یک وانت‌نیسان با تخریب دیوار یک کارگاه، جان ۶ نفر را در یک حادثه آتش‌سوزی نجات داد. همچنین گزارشی از رسانه ملی پخش شد که در آن، شخصی از اهالی استان فارس با ۱۱ فرزند برای امرار معاش خانواده خود از یک وانت نیسان استفاده می‌کرد. این موضوعات بهانه‌ای شد تا در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود در شرکت زامیاد از این دو راننده فداکار و بلندهمت تقدیر کنیم.»

علی‌زاده ادامه داد: «اهدای دو دستگاه خودرو وانت‌نیسان کمترین کاری بود که می‌توانستیم برای این دو راننده زحمتکش انجام دهیم و بی‌تردید برکات این امر خیر در زندگی تمام کارکنان زامیاد جاری خواهد شد.»

وی با اشاره به ویژگی‌های وانت‌نیسان گفت: «این خودرو به خاطر توان بالا و هزینه‌های پایین، سال‌هاست وسیله امرار معاش خانواده‌هاست و نقش مهمی را در ناوگان حمل‌ونقل کشور ایفا می‌کند.» مدیرعامل زامیاد تصریح کرد: «خوشبختانه امسال شاهد رشد تولید وانت‌نیسان هستیم و تا پایان سال به آمار تولید ۶۰هزار دستگاه می‌رسیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

آخرین اخبار