کیا

تصور حاکم این است که کیا به‌عنوان برند دوم گروه هیوندای همیشه کنترل شده تا به‌اندازه هیوندای پیشرفت نکند؛ اما چنین تفکری هیچ‌گاه حقیقت نداشته است. به‌عنوان مثال می‌توان به‌بازار ایالات‌متحده اشاره کرد که کیا با فروش ۷۲۲ هزار دستگاه خودرو تا پایان نوامبر، رکورد فروش سالانه قبلی خود در آمریکا را طی ۱۱ ماه شکسته است.

در زمینه‌های دیگر نیز کیا به‌عنوان تنوع‌دهنده به‌محصولات گروه هیوندای عمل می‌کند و البته این گزینه ثانویه در برخی شرایط محبوب‌تر از گزینه اصلی نیز بوده است. در بحث فناوری‌ها نیز همیشه سعی شده هر دو برند پایاپای هم حرکت کنند و هیچ کمبودی در هیچ نسلی در نسخه مشابه وجود نداشته باشد. این روند حتی در آینده این شرکت نیز نقش داشته و برای توسعه فناوری‌های برقی نیز نوآوری‌هایی در هر دو شرکت در جریان است.

موفقیت در آمریکا

این شرکت تا ماه نوامبر موفق به‌فروش ۷۲۲ هزار و ۱۷۶ دستگاه خودرو در ایالات‌متحده شده است. این دومین‌باری است که فروش سالانه کیا در آمریکا از ۷۰۰ هزار دلار فراتر می‌رود و این درحالی است که هنوز یک ماه تا پایان سال باقی‌ مانده است. رکورد فروش قبلی کیا ۷۰۰ هزار و ۸۶۲ دستگاه بود که در سال ۲۰۱۶ ثبت شد.

رکورد فروش جدید کیا به‌لطف تقاضای بالا برای مدل‌های اسپورتیج، فورته و تلوراید حاصل شده است که هر سه تا این‌جای سال بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه فروخته‌اند. سورنتو هم خیلی با این سه مدل فاصله ندارد. موضوع عجیب اما مینی‌ون کارنیوال است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر فروخته است.

تا نوامبر امسال، فروش این خودرو ۴۰ هزار و ۸۴ دستگاه بوده که افزایش چشمگیری را نسبت به ۱۸ هزار و ۴۸۰ دستگاه سال قبل نشان می‌دهد. این روند می‌تواند ادامه پیدا کند؛ زیرا کارنیوال به‌تازگی فیس‌لیفت شده و با ظاهر جسورانه‌تر و کابین لوکس راهی بازار خواهد شد.

تقریبا تمام محصولات کیا فروش بیشتری نسبت به‌سال قبل داشته‌اند؛ به‌جز EV۶ که یک‌هزار و ۷۶۱ دستگاه کمتر از سال ۲۰۲۲ فروخته است. البته K۵ و استینگر هم کمتر فروخته‌اند که عجیب نیست؛ زیرا استینگر پس از شکست در بازار، روزهای آخر عمر خود را سپری می‌کند و K۵ هم به‌تازگی فیس‌لیفت شده و هنوز راهی بازار آمریکا نشده است.

معاون ارشد فروش کیای آمریکا می‌گوید: «تقاضا برای خودروهای کیا به‌بالاترین حد خود رسیده و شکستن رکورد فروش سالانه قبلی ما فقط در ۱۱ ماه نشان‌دهنده قدرت برند کیاست. در حال حاضر بیشتر از همیشه خریداران جدیدی سراغ کیا می‌آیند و روند پیروزمندانه ما به‌لطف مدل‌هایی مثل EV۹ و فیس‌لیفت سورنتو تا سال بعد هم ادامه پیدا خواهد کرد.»

توسعه در سرعت شارژ

در دنیای خودروهای الکتریکی، علاوه‌بر شعاع حرکتی از دیگر مواردی که اهمیت زیادی دارد، سرعت شارژ است. به‌همین دلیل، ادموندز روش آزمایش تازه‌ای را با هدف ایجاد استاندارد جدیدی برای اندازه‌گیری سرعت شارژ خودروها ارائه کرده است.

در این آزمایش، بیش از ۴۰ خودرو برقی مورد بررسی قرار گرفته و زمان شارژ باتری‌های آن‌ها از ۱۰ تا ۸۰ درصد در جایگاه‌های شارژ سریع سطح ۳ اندازه‌گیری شده است. در این آزمایش، تکنولوژی گروه هیوندای بهترین عملکرد را داشته است.

هیوندای آیونیک ۶ محرک عقب (تک موتوره) بیشترین سرعت شارژ را داشته و با یک ساعت شارژ (در چندین مرحله) برد ۱۳۹۷ کیلومتری را ارائه کرده است. همچنین افزودن ۱۰۰ کیلومتر به‌برد این خودرو هم تنها ۶ دقیقه و ۵۴ ثانیه زمان برده و در این بخش از آزمایش هم بهترین عملکرد را داشته است.

جالب این‌که از ۶ خودرویی که در آزمایش ادموندز سریع‌ترین سرعت شارژ را داشته‌اند، پنج خودرو ساخت هیوندای یا کیا هستند. تنها استثنای این بخش پورشه تایکان ۴S است که با سرعت شارژ ۱۱۱۰ کیلومتر بر هر ساعت در جایگاه چهارم قرار گرفته و مانع از تمام‌کره‌ای شدن صدر جدول شده است.

مرسدس‌بنز EQS۴۵۰+ با میانگین سرعت شارژ ۹۵۴ کیلومتر بر هر ساعت، در جایگاه هفتم قرار گرفته و جنسیس G۸۰ الکتریکی با ۹۴۶ کیلومتر و پورشه تایکان GTS با ۹۴۰ کیلومتر رتبه‌های بعدی را از آنِ خود کرده‌اند. تسلا اما در بین ۱۰ خودرو برتر تنها یک نماینده دارد. این خودرو مدل ۳ است که با هر ساعت شارژ برد ۹۱۶ کیلومتری را ارائه می‌کند.

خودروهای الکتریکی آمریکایی اما کندترین سرعت شارژ را داشته‌اند. عنوان پایین‌ترین سرعت شارژ به‌شورولت بولت EUV با تنها ۲۷۷ کیلومتر در هر ساعت اختصاص دارد و فورد موستانگ Mach-E GT با ۴۱۳ کیلومتر و ریویان R۱S با ۵۰۲ کیلومتر هم دیگر قعرنشینان هستند. به‌گفته ادموندز، این مطالعه نشان می‌دهد حتی خریدارانی که سراغ خودروهای لوکس نمی‌روند نیز همچنان می‌توانند از تکنولوژی پیشرو در صنعت خودروهای الکتریکی لذت ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

آخرین اخبار