Titan Silicon

پاناسونیک با سیلا که یک شرکت تولید نسل جدید مواد باتری خودروهای برقی است، یک قرارداد تجاری برای آند سیلیکونی نانو کامپوزیت با کارایی بالا امضا کرده‌اند.

سرعت رشد فناوری باتری خودروهای برقی حتی از سرعت رشد فروش این خودروها بیشتر است. هر روز یک دستاورد جدید و کاربردی در حوزه باتری خودروهای برقی معرفی می‌شود. فناوری‌های تازه به کمک خودروها و شرکت‌ها می‌آیند تا فرآیند تولید را آسان، ارزان و البته عملکرد باتری را افزایش دهند.

از فناوری اتوماسیون تولید باتری گرفته تا مواد جدید برای این باتری‌ها طی یکی دو سال اخیر به‌شدت افزایش یافته و امیدها را برای جایگزینی خودروهای برقی با محصولات احتراقی افزایش داده است.

مانند فناوری باتری گوشی‌های تلفن‌همراه، به‌زودی شاهد شارژ سریع باتری‌ها و افزایش زمان استفاده از باتری‌ها خواهیم بود. دور از انتظار نیست که طی یکی دو سال آینده بسیاری از خودروهای برقی بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر برد را تنها با ۱۰ دقیقه شارژ طی کنند.

به‌تازگی در راستای توسعه صنعت باتری، شرکت پاناسونیک برای به‌دست آوردن ماده Titan Silicon شرکت Sila اقدام کرده است. سیلا می‌گوید افزایش ۲۰ درصدی مسافت قابل پیمایش امروز امکان‌پذیر است و احتمال افزایش ۴۰ درصدی نیز در آینده وجود دارد.

پاناسونیک با سیلا که یک شرکت تولید نسل جدید مواد باتری خودروهای برقی است، یک قرارداد تجاری برای آند سیلیکونی نانو کامپوزیت با کارایی بالا امضا کرده‌اند.

پاناسونیک افزایش قابل توجهی در چگالی انرژی را هدف قرار داده است و انتظار دارد خودروسازان را قادر سازد تا با «افزایش چشمگیر برد خودرو» و کاهش زمان شارژ، «عملکرد بی‌نظیر خوروهای برقی» را ارائه دهند.

Titan Silicon سیلا چیست؟

باتری لیتیوم-یونی از سه عنصر اصلی آند، الکترولیت و کاتد تشکیل شده است. آند معمولا یک گرافیت یا گرافیت با افزودنی‌های سیلیکونی برای بهبود چگالی انرژی است.

Sila Titan Silicon (سیلیکون نانو کامپوزیت) یک جایگزین آند گرافیتی است که برای تولید در مقیاس انبوه مهندسی شده است. با این فرمول باتری‌های کوچک‌تری تولید خواهند شد که سریع‌تر شارژ می‌شوند.

طبق بیانیه مطبوعاتی، مواد آند غنی از سیلیکون سیلا برای باتری‌های لیتیوم-یون نسل بعدی پاناسونیک بهینه‌سازی شده و در کارخانه سیلا در دریاچه موزس، WA تولید خواهد شد.

پاناسونیک مشخصات دقیق سلول‌های باتری آینده خود را فاش نمی‌کند؛ اما هدف کلی آن تا سال مالی ۲۰۳۱-۲۰۳۰ افزایش چگالی انرژی حجمی به ۱۰۰۰ Wh/L است. درعین حال، تولید جهانی باتری‌های برقی پاناسونیک چندین برابر خواهد شد و سالانه به ۲۰۰ گیگاوات-ساعت خواهد رسید.

در مقاله‌ای از سال ۲۰۲۲ شویچیرو واتانابه، مدیر ارشد فناوری انرژی پاناسونیک نشان داد که این شرکت به‌دنبال افزایش ۲۰ درصدی چگالی انرژی (به‌احتمال زیاد حجمی) است.

سیلا اکنون می‌گوید از طریق بهینه‌سازی «دستاوردهای عملکردی اثبات‌شده‌ای که قبلا با Titan Silicon به‌دست آمده است، پاناسونیک می‌تواند گام بزرگی در جهت دستیابی به‌هدف خود یعنی ۱۰۰۰ Wh/L بردارد».

به‌گفته سیلا، Titan Silico نخستین جایگزین آند گرافیت اثبات‌شده در بازار بوده که برای مقیاس انبوه و کارایی بالا مهندسی شده است.

این مساله می‌تواند ضمن بالا بردن چگالی انرژی و در نتیجه برد خودروهای برقی تا ۲۰ درصد، یک جهش توسعه‌ای تا ۴۰ درصد را رقم بزند. بهبود چگالی انرژی حجمی به‌این معنی است که باتری کوچک‌تر خواهد شد و هیچ کلمه‌ای در مورد چگالی انرژی گرانشی برای سبک کردن باتری وجود ندارد (ممکن است از طریق راه‌حل‌های دیگر سبک‌تر باشد یا صرفا به این دلیل که باتری از نظر فیزیکی کوچک‌تر خواهد بود).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =