کد خبر: 247556
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

وزن رول ورق گالوانیزه چند تن است

وزن رول ورق گالوانیزه چقدر است؟ این سوال امکان دارد در ذهن خریداران این محصول شکل بگیرد و باید گفت معیارهای مختلفی در تعیین وزن هر رول دخیل هستند که باید آن‌ها را در نظر گرفت.

رول‌های ورق گالوانیزه از نظر طولی محدودیت خاصی ندارند؛ اما عرض و ضخامت آن‌ها مطابق با استاندارد در نظر گرفته می‌شود و در نهایت نیز می‌توان انتظار داشت که وزن هر رول بین ۲ تا ۸ تن متغیر باشد.

ویژگی های ورق گالوانیزه را بشناسید

با انجام فرایندی تحت عنوان گالوانیزاسیون، ورق‌هایی تولید می‌شوند که از استحکام و مقاومت بسیارخوبی در مقابل عوامل آسیب‌رسان همچون رطوبت و اکسیژن هوا دارند و همین مسئله باعث می‌شود تا برای ساخت وسایل خانگی و انواع خودروها کاربرد زیادی داشته باشند.

فلز روی یا زینک که سطح رویی این ورق‌ها را پوشش می‌دهد از نظر الکترونگاتیوی در مقایسه با آهن فعال‌تر است که این ویژگی می‌تواند باعث شود تا در زمان قرارگیری در مقابل رطوبت نقش آند را برعهده بگیرد و مانع از زنگ‌زدگی فلز زیرین شود.

طول‌ عمر بالا، قابلیت فرم‌پذیری، جوشکاری مناسب و هزینه پایین تعمیرات ازجمله خصوصیاتی است که موجب استفاده گسترده این ورق در کارخانه‌های و کارگاه‌های مختلف می‌شود که در صورت نیاز این صنایع به مقادیر بالا، بررسی وزن رول گالوانیزه اهمیت زیادی دارد.

باید این نکته را ذکر کرد که قیمت این محصولات براساس وزن ورق بیان می‌شود و کسانی که برای مصارف مختلف از ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌کنند باید برآورد مناسبی از این معیار داشته باشند.

وزن رول ورق گالوانیزه چند تن است

تاثیر طول بر وزن رول ورق گالوانیزه

طول رول‌های گالوانیزه یکی از مهم‌ترین عواملی است که تاثیر مستقیمی بر روی وزن آن می‌گذارد و با توجه به اینکه امکان سفارش در اندازه‌های متنوع وجود دارد نمی‌توان مقدار خاصی برای آن در نظر گرفت.

به‌طورکلی طول رول ورق گالوانیزه که از سوی کارخانه‌های در نظر گرفته می‌شود امکان دارد تا ۲۰۰۰ متر هم برسد که مقدار قابل توجهی است و می‌تواند تاثیر زیادی بر روی وزن نهایی داشته باشد.

البته باید این را در نظر داشت معمولا کسانی که به دنبال خرید جزئی ورق‌های گالوانیزه هستند، مراکزی را انتخاب می‌کنند که رول‌ها را در اندازه‌های دلخواه آن‌ها برش می‌دهند.

عرض و تاثیر آن بر وزن رول ورق گالوانیزه

عرض استاندارد برای رول ورق‌های فولادی شامل ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتی‌متری است؛ اما در برخی از موارد امکان دارد مدل‌هایی را در بازار مشاهده کنید که عرض نامتعارفی در حد ۱۰۹ سانتی‌متر دارند.

در کنار طول، با افزایش واحد عرضی هر رول این امکان وجود دارد که وزن نهایی ورق گالوانیزه نیز افزایش پیدا کند که باید قبل از خرید به‌صورت دقیق اندازه مورد نیاز خود را تعیین کنید.

ضخامت و تاثیر آن بر وزن رول ورق گالوانیزه

انواع ورق‌های گالونیزه که به‌صورت رول به بازار عرضه می‌شوند ضخامتی بین ۰.۳ تا ۱.۲ سانتی‌متر دارند که به‌طورکلی این مشخصه نیز از سری معیارهای تعیین‌کننده در مقدار وزن رول مد نظر قرار می‌گیرد.

وزن رول ورق گالوانیزه چند تن است

جمع‌بندی

وزن رول ورق گالوانیزه از سری عوامل موثر بر قیمت نهایی این محصول بوده که متناسب با معیارهای مختلفی همچون طول، عرض و ضخامت دچار تغییر می‌شود به همین خاطر معمولا خریدان سوالاتی دررابطه‌با اینکه هر رول چند کیلوگرم است، می‌پرسند.

با توجه به اینکه امکان سفارشی‌سازی ورق گالوانیزه در ابعاد مختلف وجود دارد، درصورتی‌که نیاز به استفاده از این محصول دارید با مراجعه به وب‌سایت آهن باکس به نشانی www.ahanbox.com می‌توانید اقدامات لازم برای خرید را انجام دهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =