ریویان

Claire McDonough مدیر مالی Rivian درخصوص تولید باتری‌های جدید توسط این شرکت گفت: «تولید باتری جدید هزاران دلار صرفه‌جویی به‌همراه خواهد داشت و ساخت آن از مدل‌های فعلی بسیار آسان‌تر خواهد بود.»

وی همچنین اعلام کرده است در سال جاری یک بسته باتری جدید تحت عناوین R۱S و R۱T عرضه خواهد شد. مدیر مالی و اجرایی ریویان در تشریح بسته‌ باتری جدید گفت: « Rivian درحال برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری یک مدل باتری جدید در خودروهای R۱ در سال ۲۰۲۴ است. این مورد علاوه‌بر بسته باتری استانداردی است که سال جاری نیز عرضه می‌شود.»

Claire McDonough همچنین تاکید کرد: «این نمونه دیگری از برخی فناوری‌های جدیدی است که در سال جاری وارد عمل شده و به‌بازار ارائه می‌شود. این یک عامل کلیدی برای افزایش کارایی عملیاتی و کاهش هزینه در مجموعه ریویان است.»

بر اساس گزارش‌ها بسته‌های جدید باتری‌ این خودروساز درمقایسه با بسته‌های فعلی نه تنها بسیار ارزان‌تر است، بلکه وزن آن‌ها نیز تا حد چشمگیری کمتر است. به‌گفته مدیران ریویان، این شرکت به‌دنبال تحول در صنعت خودروهای برقی و افزایش رقابت با خودروسازان دیگر است. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود با کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کارایی باتری‌ها، هزینه تولید این شرکت به‌شدت کاهش یابد.

به‌گفته مدیران این شرکت، ساخت باتری جدید ارزان این کمک را به‌ریویان می‌کند که قیمت اولیه فروش خود را کمتر از ۷۰ هزار دلار نگه دارد. مدیر مالی این شرکت آمریکایی می‌گوید با عرضه این باتری‌ها، پیش‌بینی می‌کنیم میزان تقاضا برای محصولی مانند R۱ تا حد بسیاری افزایش یابد.

کاهش قیمت خودروهای R۱ به‌کمتر از ۷۰ هزار دلار، خبر بسیار خوبی برای شرکت و مشتریان احتمالی خواهد بود و اگر اعتبار مالیاتی فدرال را ۷ هزار و ۵۰۰ دلار در نظر بگیریم، دریافت یک ریویان R۱S یا R۱T با قیمت حدود ۶۰ هزاردلار کاملا امکان‌پذیر به‌نظر می‌رسد.

Claire McDonough همچنین گفت خطوط مونتاژ Rivian برای چندین هفته در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ متوقف خواهد شد تا برای معرفی باتری‌ها و پیکربندی‌های جدید در خودروهای R۱ آماده شود.

او گفت Rivian سه بسته باتری، دو واحد درایو مختلف و یک معماری شبکه کاملا جدید را معرفی خواهد کرد.

به‌نظر می‌رسد بسته باتری ارزان‌تر ممکن است جایگزین یکی از سه بسته شناخته‌شده (Standard، Large و Max) شود؛ اما فعلا این فقط حدس و گمان است. احتمالا در آینده، قبل از این‌که پیکربندی‌های جدید به‌تدریج وارد تولید شوند، اطلاعات بیشتری درمورد خط‌تولید باتری ریویان به‌دست خواهیم آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

آخرین اخبار