مرکز تست تصادف خودرو

تاجیک گفت: «برنامه ما در افق ۱۴۰۴ این است که هیچ موضوعی در بحث ایمنی در کشور به خاطر محدودیت‌ها معطل نماند.»

تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران از «مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو» شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) بازدید کردند و با توانمندی های این مرکز آشنا شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»، در این بازدید، محمود نجفی عرب؛ رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران و همچنین فریال مستوفی، بهمن عشقی، محمدرضا نجفی‌منش، عباس آرگون، فرزین فردیس، جهانبخش سنجابی، هرویک یاریجانیان، حسن فروزان‌فرد، پیمان سنندجی و جمعی دیگر حضور داشتند.

راه‌اندازی مرکز تست تصادف خودرو توسط ISQI و سه شرکت قطعه‌ساز

اعضای اتاق بازرگانی در این بازدید، با امکانات و سرمایه‌گذاری‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) آشنا شدند.

بازدیدکنندگان همچنین از آزمایشگاه‌های تست خودرو و موتورسیکلت، خودروهای دیزل، کاتالیست کانورتور و آزمایشگاه قطعات آسانسور دیدن کردند.

سعید تاجیک، عضو اتاق بازرگانی تهران و مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد، از راه‌اندازی مرکز تست تصادف خودرو کشور خبر داد و گفت: «برنامه ما در افق ۱۴۰۴ این است که هیچ موضوعی در بحث ایمنی در کشور به خاطر محدودیت‌ها معطل نماند.»

راه‌اندازی مرکز تست تصادف خودرو توسط ISQI و سه شرکت قطعه‌ساز

وی با بیان این‌که درحال‌حاضر خودروهای داخلی برای بسیاری از تست‌های ایمنی به کشورهای دیگر برده می‌شوند، اظهار داشت: «درحال‌حاضر ما تست برخورد و تست خودروهای برقی را در کشور نداریم. اما طبق برنامه‌ای که در حال اجراست، در سال ۱۴۰۴ تبدیل به بزرگ‌ترین مجموعه تست خودرویی در خاورمیانه خواهیم شد. همچنین تبدیل به بزرگ‌ترین دیتاسنتر کشور خواهیم شد.»

تاجیک افزود: «متاسفانه پس از ۶۰ سال تولید خودرو هنوز تست تصادف را در کشور نداریم. در این راستا، کنسرسیومی باهمکاری از مجموعه ما و سه قطعه‌ساز بزرگ کشور برای راه‌اندازی این مجموعه تشکیل شده است.»

وی ادامه داد: «زمین این مرکز و کل تجهیزات آن شامل ریل برخورد، موتورها، دوربین و سنسور خریداری شده است. از همه این‌ها مهم‌تر، آدمک‌های تست تصادف (دامی) است. ما برای ۴ نمونه دامی این تست شامل بزرگسال، کودک، خانم باردار و… ۲میلیون یورو هزینه کردیم.»

راه‌اندازی مرکز تست تصادف خودرو توسط ISQI و سه شرکت قطعه‌ساز

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) درخصوص مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو که در اتوبان کرج-قزوین واقع شده است، تصریح کرد: «این مجتمع در سال ۸۴ و همزمان با خروج آخرین پیکان از خط تولید افتتاح شد. اما متاسفانه به دلیل آتش‌سوزی یکی از خودروهای داخلی، بخش بزرگی از آزمایشگاه سوخت و از بین رفت.»

وی افزود: «در ابتدا آزمایشگاه برای تست یورو۲ و همچنین آزمایش بخارات شکل گرفت و در ادامه طی سال‌های اخیر توسعه پیدا کرد و سطح یورو۳ و یورو۴ هم به مجموعه اضافه شد. درحال‌حاضر تست موتورسیکلت و تست خودروهای سنگین را در اختیار داریم. طی یک سال اخیر نیز آزمایشگان کاتالیست کانورتور به مجتمع اضافه شد.»

راه‌اندازی مرکز تست تصادف خودرو توسط ISQI و سه شرکت قطعه‌ساز

تاجیک با بیان این‌که تست خودروهای برقی نیز در این مجتمع انجام می‌شود، ادامه داد: «سال گذشته همزمان با تولید نخستین اتوبوس برقی در کشور، سطح انرژی آن در این مجتمع تست شد. تست سطح انرژی را نیز در اختیار داریم و برای تست باتری پک هم در حال راه‌اندازی یک آزمایشگاه هستیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

آخرین اخبار