سمیه رفیعی

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با تاکید بر اینکه راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در شرایط اضطراری آلودگی هوا باید به‌روز شود، گفت: زوج و فرد کردن خودروها در روزهای آلوده توجیه محیط‌زیستی ندارد.

سمیه رفیعی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا در زمان اوج آلودگی، کاهش تردد خودروهاست، ادامه داد: در زمان تدوین راهکارهای تحقق این امر، راحت‌ترین کار یعنی نصف کردن تردد خودروها و اجرای طرح زوج و فرد دیده شده بود.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در شرایط اضطراری آلودگی هوا باید به‌روز شود، تصریح کرد: اکنون که محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا از طریق مکانیزه کنترل می‌شود و بانک اطلاعات خودروها و میزان آلایندگی آن‌ها موجود است، باید راهکار جایگزین زوج‌وفرد که توجیه محیط‌زیستی هم داشته باشد، جایگزین شود.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس ادامه داد: به‌عنوان‌مثال می‌توان تردد خودروهایی هیبرید یا خودروهایی که معاینه فنی برتر دارند، در روزهای آلوده مجاز باشد که بدین‌ترتیب هم انگیزه خرید خودروهای پاک‌تر و کم‌مصرف‌تر بیشتر می‌شود و هم هدف قانون‌گذار برای کاهش بار آلایندگی و تردد خودروهای پاک‌تر محقق می‌شود.

رفیعی تصریح کرد: درعین‌حال انتظار داریم خودروسازان هم به سمت تولید خودروهای پاک‌تر و کم‌آلاینده‌تر پیش روند و هم اولویت واردات خودرو - چه خودروهای نو و چه دست دوم- با خودروهای هیبرید و برقی و دارای استاندارد بالاتر آلایندگی باشد.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس گفت: دولت و وزارت صمت نیز باید با کاهش و صفر کردن تعرفه واردات قطعات مصرفی خودروهای برقی و هیبرید نظیر باتری و تعرفه برق تحویلی، انگیزه متقاضیان را افزایش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

آخرین اخبار