روح‌اله عباسپور

ازآنجاکه یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید خودروهای برقی قیمت آنهاست، خودروسازان داخلی، مونتاژکاران و تجار واردکننده خودروهای برقی و هیبرید باید با تعیین قیمت منطقی و متعارف برای محصولات خود زمینه را برای استقبال مردم از خودروهای برقی فراهم کنند.

در ادامه روح‌اله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به مزیت‌های تولید و واردات خودروهای برقی به بیان نظرات خود می‌پردازد.

ضرورت تولید خودروهای برقی در کشور چیست؟

باتوجه به شرایط موجود در کشور و تردد حجم عظیمی از خودروهای بنزینی و افزایش آلودگی هوا به‌خصوص در کلان‌شهرهایی مانند تهران، تولید یا واردات خودروهای برقی مزیت‌های برای جامعه و کشور به همراه خواهد داشت.

تولید و ورود خودروهای برقی دستاوردهای مهمی برای کشور به دنبال دارد، از طرفی به سبب مصرف روزانه 120میلیون لیتر بنزین فرصت صادرات این سرمایه مهم کشور را که عامل ایجاد ارزش افزوده است، از دست داده و به واردکننده بنزین تبدیل شده‌ایم درحالی‌که با جایگزینی خودروهای برقی با خودروهای سوخت فسیلی به خصوص در ناوگان حمل‌ونقل عمومی ازجمله تاکسی‌ها می‌توان بخشی از بنزین و گازوئیل مصرفی را که ارزش افزوده بیشتری برای کشور دارد، صادر کرد.

برخی کشورهای توسعه‌یافته در ایجاد تقاضا برای خودروهای برقی با موانعی روبه‌رو شدند، به نظر شما برای سرعت بخشیدن به جایگزینی خودروهای برقی با محصولات احتراق داخلی چه اقداماتی موثر واقع خواهد شد؟

البته الزام و مزیت های خودرو برقی نباید موجب سوءاستفاده تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو شود و مهم‌ترین فاکتور برای استقبال متقاضیان خرید از محصولات برقی قیمت آنها به‌نظر می‌رسد، خودروسازان داخلی، مونتاژکاران و شرکت‌های واردکننده خودروهای برقی و هیبرید باید با تعیین قیمت اقتصادی برای محصولات خود زمینه را برای استقبال مردم از این خودروهای را فراهم کنند در غیر این صورت مصرف‌کنندگان اقبال خوبی نسبت‌به خرید خودرو برقی نخواهند داشت و بدین ترتیب تولیدکنندگان و وارد کنندگان متضرر شده و شرایط فعلی در کشور تداوم خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =