بهروز مشهدی

یک استاد دانشگاه علم‌وصنعت با اشاره به اهمیت فعالیت صنعت خودرو معتقد است راهکار حرکت به سمت خودروهای برقی در کشور و رسیدن به آن سرمایه‌گذاری صنعت در دانشگاه است.

بهروز مشهدی در پاسخ به این سوال که خودرو برقی به لحاظ تخصصی و علمی به چه خودرویی گفته می‌شود، تشریح کرد: ایده‌ خودرو برقی، قدیمی است که دوباره مورد توجه واقع شده زیرا به دلیل استفاده از سوخت‌های فسیلی، شاهد افزایش آلودگی هوا و مصرف بالای انرژی هستیم.

مشهدی با اشاره به رشد صنایع و تکنولوژی در طول زمان و نقش خودروهای احتراقی در توسعه فناوری افزود: اکنون تکنولوژی به نقطه‌ای رسیده که بار دیگر ایده‌ خودروی برقی به میان آمده است.

به نظر این استاد دانشگاه علم‌وصنعت، هرچند ایده‌ای خودرو برقی بیست‌سال قبل نیز موفق نبوده و موتورهای هیدروژنی ایده‌ برتری محسوب می‌شد اما، اکنون شرایط به نفع خودروهای برقی رقم خورده است.

وی دراین باره افزود: این به آن معناست که طی 20سال گذشته همه امیدوار بودند در سال 2025 به خودرو هیدروژنی دست یابیم و به همین دلیل موتور دیزل می‌توانست مبنای خوبی برای این طرح به شمار برود، همان‌طور که اروپایی‌ها هم در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی کرده‌اند.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان تجربیات کشورهای چین و آمریکا در این زمینه بیان کرد: اما چینی‌ها روی اسب دیگری شرط‌بندی کردند و آن باتری بود. جالب اینکه هیچ‌کس باور نمی‌کرد به این زودی‌ها بتوان به نقطه‌ای رسید که خودرو برقی بُرد قابل‌ملاحظه‌ای داشته باشد و برنده این رقابت شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

آخرین اخبار