مسیر رشت مشهد، یکی از پرترددترین و البته زیباترین مسیرهای ریلی کشور بوده که به دلیل وجود چشم‌اندازهای زیبا، انتخاب بسیاری از مسافران است؛ البته، ارزان بودن قیمت خرید بلیط قطار رشت مشهد، یکی دیگر از دلایلی بوده که این مسیر را پرتردد کرده است. در ادامه، در رابطه با نحوه خرید و قیمت بلیط‌های رشت به مشهد و ایستگاه‌های این مسیر، نکات بیشتری را بیان می‌کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

نحوه خرید بلیط قطار رشت به مشهد و لذت‌بردن از مناظر زیبای این مسیر

سفر با قطار از رشت به مشهد

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر از رشت به شهر مقدس مشهد بوده و به دنبال بهترین و البته ارزان‌ترین روش سفر به این شهر هستید؛ باید گفت که قطار، یک گزینه ایده آل و مناسب خواهد بود. قطار رشت مشهد، یکی از زیباترین و پرطرفدارترین مسیرهای ریلی را طی می‌کند و مسافران را از غربی‌ترین استان شمالی کشور، به سمت مشهد جابه‌جا می‌کند.

اولین و مهم‌ترین مزیت خرید بلیط قطار رشت مشهد این است که مسافران علاوه بر تجربه‌ سفری راحت و مقرون‌به‌صرفه، می‌توانند از مناظر سرسبز و زیبای مسیر لذت ببرند. از سویی دیگر، مسافت بین شهر رشت تا مشهد، تقریباً زیاد است و اگر مسافر بخواهد با اتوبوس یا خودرو شخصی خود به مشهد سفر کند، حدود ۱۵ ساعت در مسیر خواهد بود؛ بنابراین، سفری بسیار خسته‌کننده خواهد بود. ازاین‌رو، خرید بلیط قطار رشت به مشهد، به آن دسته از مسافرانی که می‌خواهند در زمان خود صرفه‌جویی کنند و این مسیر طولانی را با آسایش بیشتری طی کنند، توصیه می‌شود.

مسیر ریلی زیبا و چشم‌نواز، یکی دیگر از دلایل و مزایای سفر با قطار از رشت به مشهد است. این ویژگی، به‌خصوص برای افرادی که تنها و یا با کودک سفر می‌کنند، بسیار مهم خواهد بود؛ چراکه تماشای جاذبه‌های دل‌نشین و طراوت‌بخش مسیر، از خستگی مسافران می‌کاهد.

نحوه خرید بلیط قطار رشت به مشهد و لذت‌بردن از مناظر زیبای این مسیر

قطار رشت به مشهد از چه ایستگاه‌هایی عبور می‌کند؟

رشت، یکی از سرسبزترین و زیباترین شهرهای شمال کشور بوده که در حاشیه دریای خزر واقع‌شده است. مشهد نیز شهری زیارتی و سیاحتی است که در شمال شرقی کشور قرار دارد. مسیر رشت به مشهد، یکی از زیباترین مناظر طبیعی کشور را دارد که تماشای آن از پنجره‌های قطار، لذتی دوچندان دارد.

یکی از نکاتی‌ که در زمان ورود به ایستگاه راه‌آهن رشت جلب‌توجه می‌کند، سرسبزی محوطه ایستگاه بوده که جلوه خاصی به آن بخشیده است. زیبایی‌های این ایستگاه به‌قدری چشم‌نواز است که بسیاری، ایستگاه راه‌آهن رشت را زیباترین ایستگاه راه‌آهن ایران، به لحاظ طراحی، می‌دانند. قطار رشت مشهد، از ایستگاه‌های قزوین، کرج، تهران و شاهرود عبور می‌کند. ایستگاه مشهد، آخرین ایستگاه این سفر جذاب است و از پرترددترین خطوط ریلی کشور محسوب می‌شود.

نحوه خرید بلیط قطار رشت مشهد

امروزه و با گسترش دنیای مجازی و اینترنت، دیگر خرید حضوری بلیط سفر از دفاتر شرکت‌های ریلی، معنایی ندارد. فلای تودی یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های اینترنتی برای خرید بلیط قطار است که انجام این کار را، تنها در عرض چند دقیقه امکان‌پذیر کرده است.

جهت خرید بلیط قطار رشت به مشهد، کافی است که به نشانی اینترنتی وب‌سایت فلای تودی مراجعه کرده و گزینه خرید بلیط را انتخاب کنید. سپس، مبدأ رشت و مقصد مشهد را انتخاب کرده و تاریخ سفر را نیز مشخص کنید. چنانچه درخواست کوپه جداگانه یا حمل خودرو را نیز دارید، در همین مرحله باید گزینه آن‌ها را فعال کنید. بعد از واردکردن کامل اطلاعات، بلیط‌های قطار رشت مشهد، به ترتیب ارزان‌ترین به گران‌ترین، به شما نمایش داده می‌شوند.

در این مرحله از خرید، لازم است که کلیه اطلاعات سفر همچون، نوع قطار، نوع کوپه، خدمات و امکانات و قیمت بلیط‌ها را چک کنید. سپس، بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب و رزرو کنید. جهت تکمیل عملیات خرید، لازم است که اطلاعات همه مسافران را وارد کنید و پرداخت را انجام دهید. درنهایت، بلیط الکترونیکی شما صادر می‌شود و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید برای سفر برنامه‌ریزی کنید.

نحوه خرید بلیط قطار رشت به مشهد و لذت‌بردن از مناظر زیبای این مسیر

قطارهای مسیر رشت مشهد

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی نیز اشاره کردیم، مسیر رشت مشهد، یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی کشور است؛ به همین دلیل، قطارهای مختلفی مشغول به فعالیت در این مسیر هستند. در ادامه مطلب، بهترین قطارهای این مسیر را بررسی می‌کنیم.

قطار فدک

قطار فدک یکی از باکیفیت‌ترین قطارهای مسیر رشت مشهد است که امکاناتی در حد هتل ۵ ستاره به مسافران خود ارائه می‌دهد. بلیط این قطار، در کلاس‌های مختلف عصرانه، اکونومی، بیزینس و ویژه ارائه می‌شود؛ بنابراین، با هر میزان بودجه‌ای می‌توانید بلیط مناسب خود را خریداری کنید.

قطار زندگی

قطار زندگی یکی دیگر از بهترین قطارهای مسیر رشت مشهد است که امکانات عالی و مناسبی همچون، سیستم صوتی و تصویری، قابلیت اتصال به اینترنت، رستوران دو طبقه مجهز برای پذیرایی و سرو غذا، کتابخانه، پذیرایی غذای اصلی، نوشیدنی، عصرانه، دسر و میوه، ارائه می‌دهد. با خرید بلیط این قطار مطمئن خواهید بود که مسیر طولانی رشت مشهد، به‌هیچ‌وجه خسته‌کننده نخواهد بود.

قیمت بلیط قطار رشت به مشهد

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید بلیط قطار از فلای تودی، دسترسی به ارزان‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین بلیط‌ها است؛ چراکه این مجموعه، با شرکت‌های ریلی مختلفی همکاری دارد و بسته به نوع خدمات می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

با توجه به اینکه مسیر رشت به مشهد بسیار پرتردد است، قیمت بلیط‌ها در تمام طول سال، تقریباً در یک محدوده قرار دارند؛ بااین‌حال، در فصل‌های سرد و بارانی یا مناسب‌های ویژه، ممکن است که قیمت‌ها کمی کاهش یا افزایش پیدا کنند. با استفاده از ابزار تقویم قیمتی فلای تودی می‌توانید ارزان‌ترین بلیط قطار رشت مشهد را در تاریخ‌های نزدیک به تاریخ مدنظر خود بیابید و سفری ارزان‌تر را تجربه کنید.

رزرو هتل در مشهد با فلای تودی

همان‌طور که می‌دانید، شهر مشهد اولین قطب توریستی کشور است و هتل‌ها و اقامتگاه‌های آن، به‌صورت پیوسته در حال فعالیت هستند؛ به همین دلیل، بحث اقامت در بهترین هتل‌های مشهد، موضوعی است که ذهن بیشتر مسافران را درگیر می‌کند. برای حل این چالش، رزرو هتل از فلای تودی، یک راه منطقی و مناسب به نظر می‌رسد. این وب‌سایت اینترنتی، بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های این شهر را با قیمتی مناسب به شما ارائه می‌دهد؛ شما نیز می‌توانید با توجه به جزئیات هر واحد اقامتی، بهترین اتاق را برای خود رزرو کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

آخرین اخبار