Omoda E5

اومودا E۵، این پرچمدار خودروهای الکتریکی قرار است با بسته باتری پیشرفته لیتیوم-آهن فسفات (LFP) عرضه شود.

باتری LFP با ظرفیت ۶۱ کیلووات-ساعت به‌گونه‌ای مهندسی شده است که درمقایسه با باتری‌های لیتیوم-یونی مانند نیکل-کبالت- منگنز هرچه بیشتر سبب تعادل بهینه برد شده و هزینه کمتر را همراه با دوام و پایداری بیشتر ارائه می‌کند.

اومودا برای بسته باتری یک گارانتی هشت‌ساله ۱۰۰ هزار مایلی ارائه خواهد کرد. نیکل و کبالت مواد حیاتی هستند که تقاضای بسیار بالایی دارند و تولید آن‌ها پرهزینه است.

در مقایسه، مواد درون باتری‌های LFP با زنجیره‌های تامین ساده‌تر و شفاف‌تر ارزان‌تر تمام می‌شوند. آن‌ها همچنین در برابر شارژ مکرر با قدرت بالا تحمل و عملکرد بهتر و بالاتری دارند. به‌همین دلیل Omoda می‌گوید E۵ انتخابی مطلوب و درعین حال قابل دسترس را ارائه می‌دهد.

E۵ با یک بسته باتری ۶۱ کیلووات-ساعتی LFP و یک موتور تکی که اکسل جلو را هدایت می‌کند، ۲۰۴ اسب‌بخار (۱۵۰ کیلووات) قدرت و ۳۴۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

این ترکیب شتاب چشمگیر صفر تا ۶۲ مایل بر ساعت ۷.۶ ثانیه‌ای همراه با برد تا ۲۸۰ مایل (WLTP) را ارائه می‌دهد. با قابلیت شارژ سریع ۱۲۰ کیلوواتی (DC)، شارژ مجدد باتری از ۳۰ تا ۸۰ درصد ظرف ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.

درعین حال شارژر داخلی قدرتمند ۱۱ کیلوواتی شارژ سریع و راحت در خانه را امکان‌پذیر می‌کند.

Chen Chunqing، مدیرعامل Omoda گفت: «تصمیم ما برای استفاده از باتری‌های LFP نشان‌دهنده تعهد ما به‌ارائه یک خودرو برقی مقرون به‌صرفه، با دوام و سازگار با محیط‌زیست به‌شکل Omoda E۵ است.»

وی افزود: «ما معتقدیم با در دسترس‌تر و کارآمدتر کردن وسایل نقلیه الکتریکی می‌توانیم هرچه بیشتر و بهتر درمسیر انتقال به‌سیستم حمل‌ونقل پاک‌تر گام برداریم و به‌بهبود کیفیت هوا و کاهش انتشار کربن کمک کنیم.»

هدفOMODA درکنار اولویت دادن به‌شفافیت، عملکرد و تعهد به‌رفع نیازهای مشتری، بالا بردن سرعت انتقال به‌سیستم حمل‌ونقل الکتریکی و کمک به‌ شکل‌گیری آینده‌ای سبزتر است.

Omoda E۵ از آوریل امسال وارد نمایشگاه‌های بریتانیا خواهد شد و قیمت و مشخصات کامل آن به‌زودی اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =