StoreDot

StoreDot، پیشرو در فناوری شارژ سریع (XFC) برای وسایل نقلیه الکتریکی (EVs)، از پیشرفت قابل توجهی در نقشه راه محصول ۱۰۰in۴  خود خبر داده است.

این شرکت نمونه اولیه سلول‌هایی را با موفقیت توسعه داده است که می‌توانند برد ۱۰۰ مایلی را تنها با ۴ دقیقه شارژ تضمین کنند و از نقطه عطف قبلی ۱۰۰in۵ سریع‌تر از فرا رسیدن موعد مقرر پیشی بگیرند.

این استارت‌آپ پیش از این نیز از شارژ وسیله‌نقلیه برقی در ۵ دقیقه و امکان پیمایش ۱۰۰ مایلی خبر داده بود و حالا این شرکت این زمان را یک دقیقه دیگر نیز کاهش داده است.

۱۰۰in۴ جدید مبتنی بر سیلیکون، با ۱۰ درصد بهبود در چگالی انرژی نسبت به‌نمونه‌های قبلی خود مواجه شده‌ و تحت فشار کم آزمایش شده‌اند و درعین حال استانداردهای StoreDot را برای حداقل انبساط حجمی حفظ می‌کنند.

این سلول‌ها به ۱۱۰۰ چرخه XFC با چگالی انرژی بالا دست یافته‌اند و چگالی انرژی ۳۴۰Wh/kg را در یک ضریب مشخص برای خودروهای برقی نشان می‌دهند.

StoreDot این فناوری را از سلول ۳ آمپر ساعتی به‌نسخه ۱۴۰ آمپر ساعتی افزایش می‌دهد و هدف آن آماده‌سازی تولید انبوه در سال ۲۰۲۶ است. این شرکت همچنان در مسیر تولید سلول‌های XFC است که می‌تواند برد ۱۰۰ مایلی را با ۵ دقیقه شارژ در سال ۲۰۲۴ تضمین کند و این میزان را به ۴ دقیقه در سال ۲۰۲۶ و ۳ دقیقه تا سال ۲۰۲۸ کاهش می‌دهد.

StoreDot به‌نقطه عطف شارژ سریع دست می‌یابد

سلول‌های نمونه اولیه ۱۰۰in۴ XFC StoreDot درمقایسه با نسل ۱۰۰in۵ خود، ۱۰ درصد بهبودی را در چگالی انرژی نشان می‌دهند.

دکتر Doron Myersdorf، مدیرعامل StoreDot بر رویکرد کلی‌نگر در مورد طراحی باتری تاکید کرد و اظهار داشت: «با اتخاذ رویکردی متعادل و در سطح سیستم، ما از پتانسیل کامل فناوری باتری XFC خود برای به‌حداکثر رساندن عملکرد باتری‎ها در دنیای واقعی استفاده می‌کنیم و به‌جای اولویت‌بندی سرعت شارژ، طرح ما بر پیشرفت‌های فناوری در سراسر صفحه باتری تمرکز دارد. این شامل چگالی انرژی، طراحی سلول و بسته، شیمی و بهینه‌سازی خنک‌کننده خواهد بود و صرفا روی شارژ باتری کار نمی‌کنیم.»

پیشرفت‌های StoreDot به‌سرعت شارژ محدود نمی‌شود؛ بلکه تا ‌افزایش چگالی انرژی و پیشرفت‌های فناوری جامع نیز گسترش می‌یابد.

هدف این استراتژی بهینه‌سازی عملکرد در زیرساخت‌های شارژ موجود است و شارژ سریع را در دسترس‌تر و کارآمدتر می‌کند.

StoreDot در خط مقدم توسعه باتری‌های خودروهای الکتریکی XFC با هدف از بین بردن برد و اضطراب شارژ است. فناوری StoreDot با استفاده نوآورانه از ترکیبات آلی و معدنی اختصاصی، به‌دنیال بهینه‌سازی این باتری‌ها توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی خودروهای الکتریکی است.

در این صورت می‌توان باتری را به‌طور کامل در کمتر از ۱۰ دقیقه شارژ کرد.

StoreDot با نقشه راه محصول «۱۰۰inX» خود در جهت ارائه «Range onDemand™» کار می‌کند که به‌شکل قابل توجهی به‌بالا رفتن سرعت استقبال از خودروهای برقی کمک خواهد کرد.

این شرکت توسط سرمایه‌گذاران و شرکای استراتژیک از جمله BP، دایملر و ولوو کارز حمایت می‌شود و با شرکت EVE Energy همکاری می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =