به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان «ایرج حسن‌پور» مدیرکل صنعت، معدن و تجارت این استان از طرح درحال ایجاد کارخانه «هامون تایر» در شهرک صنعتی رامشار شهرستان هامون بازدید کرد.

این بازدید با هدف بررسی مسائل و ارزیابی آخرین وضعیت این پروژه انجام شد. گفتنی است قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک خودرو در زابل بین شرکت صنایع آریا تایر هامون (از شرکت‌های تابعه ایدرو) و شرکت ساختمانی سد و تاسیسات آبیاری (سابیر) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این امضا شده بود.

میزان کل سرمایه‌گذاری این پروژه ۸ هزار و 400 میلیاردریال و مدت اجرای عملیات ساخت این کارخانه چهار سال بود که اشتغال‌زایی مستقیم آن یک هزار و ۳۴۴ نفر و غیرمستقیم آن 5 هزار نفر برآورد شده بود.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) مجری این طرح است که شرکت «آریا تایر» هامون به‌نمایندگی از آن، در این طرح حضور دارد و صددرصد سهام آن نیز متعلق به ایدرو است.

نعمت‌زاده وزیر صمت وقت در مراسم امضای قرارداد کارخانه تولید لاستیک خودرو در زابل که با حضور مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مدیرعامل شستا و استاندار سیستان و بلوچستان در محل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: «ساخت این کارخانه با هدف صادرات نیمی از تولید انجام می‌شود و توسعه بخش مرکزی استان سیستان‌وبلوچستان را به‌همراه خواهد داشت.»

نعمت‌زاده افزود: «استان سیستان و بلوچستان استانی گسترده و بزرگ است که شمال، جنوب و مرکز آن جای توسعه و کار بسیار دارد.»

ربیعی، وزیر تعاون وقت هم در این مراسم با بیان این‌که نرخ بیکاری و محرومیت‌ها به‌عنوان شاخص‌های اصلی در جهت‌گیری‌های اشتغال‌زایی کشور در نظر گرفته شده است، گفت: «راه‌اندازی کارخانه تولید تایر زابل، چهره اشتغال را در استان سیستان‌وبلوچستان دگرگون خواهد کرد.»

ربیعی افزود: «این پروژه از نظر دولت چندوجهی بوده و صِرف ساخت یک کارخانه لاستیک‌سازی دنبال نشده است.» ربیعی اهداف دولت از اجرای این پروژه را عادلانه کردن سهم مناطق از رشد اقتصادی، ارتقای رشد منطقه‌ای و ارتقای سهم استان سیستان‌وبلوچستان در درآمد ناخالص داخلی عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =