تحویل نخستین سری محصول وارداتی «شاین‌ مکس» به مشتریان

نسخه هیبرید شاین‌ مکس نیز در روزهای آینده عرضه خواهد شد

نخستین سری از محصول وارداتی «شاین‌مکس» ازسوی گروه صنعتی ایران‌خودرو به مشتریان تحویل داده شد. مدیر بازاریابی شرکت ایران‌خودرو در مراسم تحویل این محصول به مشتریان گفت: «شاین‌مکس در دو مدل هیبرید و بنزینی در برنامه واردات ایران‌خودرو قرار داشته که عرضه نسخه بنزینی آن آغاز شده است و نسخه هیبرید نیز در روزهای آینده عرضه خواهد شد.»

علیرضا اسکویی افزود: «این خودرو از به‌روزترین امکانات و فناوری‌های روز دنیا برخوردار است و با وجود بهره‌گیری از موتور پرقدرت و همچنین اتاق بزرگ و جادار در کلاس D، از خودروهای کم‌مصرف محسوب می‌شود؛ شاین‌مکس توسط یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده خودرو در کشور چین به تولید می‌رسد.»

وی ادامه داد: «ماموریت اصلی ایران‌خودرو به‌عنوان خودروساز، توسعه و تولید محصولات از طریق طراحی و به‌کارگیری فناوری روز دنیا و توسعه نهضت داخلی‌سازی است و درنهایت واردات خودروهای روز دنیا باید منتج به تحقق توسعه داخلی شود؛ در همین راستا و بر اساس سیاست وزارت صمت، ایران‌خودرو برای تامین نیاز بازار، افزایش رقابت‌پذیری و ارتقای سطح فناوری محصولات تولید داخل، نسبت به واردات خودرو نو اقدام کرده است.»

ارائه خدمات پس از فروش مناسب برای «شاین‌مکس»

به‌گفته اسکویی، عملکرد ایران‌خودرو در تمامی ادوار انتخاب محصول به‌روز و باکیفیت بوده و در شاین‌مکس نیز انتخاب بر اساس نیاز بازار در کلاس خودرویی سدان از بهترین و به‌روزترین محصولات موجود صورت پذیرفته است.

مدیر بازاریابی ایران‌خودرو با تشریح امتیازات این محصول، مزیت ایران‌خودرو برای واردات آن را ارائه خدمات پس از فروش مناسب دانست و گفت: «با توجه به گستره نمایندگی‌های ایران‌خودرو در سطح کشور، خدمات پس از فروش به‌موقع به این خودرو ارائه خواهد شد.»

اسکویی ادامه داد: «در حوزه تامین قطعات، این اطمینان را به مشتریان می‌دهیم که قبل از ورود خودرو به بازار، تامین قطعات و همچنین آموزش نیروهای خدمات پس از فروش صورت گرفته است تا خودرو با بالاترین استاندارد به مشتریان تحویل شود.»

تحویل ‌هزار «شاین‌مکس» تا پایان فروردین سال آینده

پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت ایساکوکیش که واردکننده این خودروهاست نیز در این برنامه گفت: «شاین‌مکس برای آزمایش سازگاری با شرایط آب‌وهوایی کشور، در فصول مختلف موردپیمایش قرار گرفته و با ارزیابی نهایی و دریافت مجوز شماره‌گذاری و استاندارد، درحال تحویل به مشتریان است.»

وی ادامه داد: «شاین‌مکس توسط یکی از بهترین شرکت‌های خودروسازی چین طراحی و تولید شده که دارای تجهیزات، آپشن‌ها و امکانات خوبی برای راحتی سرنشینان است و در سامانه یکپارچه مورداستقبال و توجه مشتریان در مقایسه با دیگر برندهای خودروسازی قرار گرفته است.»

سنندجی گفت: «در مرحله اول و تا پایان فروردین سال آینده، شرایط برای تحویل یک‌هزار دستگاه شاین‌مکس بنزینی فراهم است و در موعد مقرر به مشتریان تحویل داده خواهد شد.»

طراحی بدنه و کابین و «شاین‌مکس»

دانگ‌فنگ شاین‌مکس که بر پایه پلت‌فرم DSMA طراحی شده است، از نظر ابعاد به فولکس‌واگن پاسات و کیا اپتیما شباهت دارد و دارای رینگ ۱۷اینچی است. جلوپنجره‌ مشبک و تزئینات کرومی طرفین جلوپنجره به همراه چراغ‌های نسبتا بزرگ، ترکیب مناسبی برای نمای جلویی این سدان رقم زده‌اند.

در نمای جانبی شاین‌مکس شاهد حالت فست‌بک هستیم و شیب ملایم سقف به‌صورت پیوسته به‌ سمت عقب خودرو و انتهای بدنه ادامه دارد. در نمای عقب هم شاهد حجم‌دهی‌های جذاب و پیوستگی ‌چراغ‌ها و ادوات فلزی هم‌رنگ بدنه هستیم که تا انتهای سپر ادامه دارند.

در داخل کابین شاین‌مکس، داشبورد و نمایشگر لمسی در حالت مایل به سمت راننده قرار گرفته‌اند و شاهد استفاده از چرم برای سطح داشبورد و تودری‌ها و خطوط نقره‌ای‌رنگ ظریف هستیم. طرح فرمان، دسته‌دنده مشابه ب‌ام‌و و کنسول میانی هم چشم‌نواز هستند.

این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۷۹۷، ۱۸۷۰ و ۱۴۷۵میلی‌متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۷۰میلی‌متر است. همین فاصله زیاد بین دو محور سبب شده تا کابین در هر دو ردیف برای سرنشینان جادار باشد. حجم صندوق عقب شاین‌مکس نیز ۴۲۰لیتر است.

پیشرانه، گیربکس و سیستم تعلیق «شاین‌مکس»

نسخه بنزینی شاین‌مکس به یک موتور ۱.۵لیتری چهار سیلندر توربو مجهز شده که قادر به تولید ۱۸۸اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰نیوتون‌متر گشتاور است. این پیشرانه از سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره گرفته که بازده آن را نسبت‌به پیشرانه‌هایی بنزینی با سیستم سوخت‌رسانی مولتی‌پورت MPI بیشتر کرده است.

نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس هفت‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه WET ساخت «گترگ» به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شاین‌مکس دارای سه حالت (مود) رانندگی اسپرت، نرمال و اکو بوده که توسط راننده قابل‌انتخاب است. این خودرو در بهترین شرایط در هر ۱۰۰کیلومتر حدود ۶.۲لیتربنزین مصرف می‌کند که برای سدانی با این ابعاد رقم بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

سیستم تعلیق جلو شاین‌مکس از نوع مک‌فرسون و تعلیق عقب از نوع مستقل است که ضمن بهبود پایداری این سدان اسپرت در پیچ‌ها، سواری نرم‌تر و راحت‌تری را نیز برای آن نسبت‌به سدان‌هایی با تعلیق یک‌پارچه عقب رقم می‌زند.

این خودرو به لطف بهره‌گیری از کروزکنترل تطبیقی و سیستم‌های کمکی راننده، دارای قابلیت رانندگی نیمه‌خودران سطح دو است که در شرایط کنترل‌شده با فعال‌کردن سیستم کروز تطبیقی ACC می‌توان پدال گاز و ترمز را رها کرد و صرفا روی کنترل خودرو نظارت داشت. حداکثر سرعت شاین‌مکس نیز ۲۱۰عنوان شده است.

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی گسترده

ازجمله امکانات شاین‌مکس می‌توان به شیفتر الکترونیکی دنده هوشمند، صندلی‌های Zero Gravity، سانروف پانورامیک، سنسور باران به همراه امکان بسته‌شدن اتوماتیک سانروف، قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت به‌صورت دستی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان در ردیف عقب، محفظه کنسول میانی با قابلیت کول‌باکس و گرم‌کن، پاور ویندوز، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در شش جهت و تنظیم گودی کمر با مموری، ماساژور صندلی راننده، سردکن و گرم‌کن صندلی راننده، صندلی سرنشین قابل تنظیم در چهار جهت به‌صورت برقی، ترمز کمکی، شش کیسه ایمنی هوا، دوربین دید ۳۶۰درجه، کروزکنترل تطبیقی با قابلیت توقف و شروع مجدد حرکت و امکان استفاده در تمام سرعت‌ها، هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت تشخیص عابرپیاده و خودرو، هشدار خروج از مسیر، سیستم کمکی تثبیت حرکت خودرو بین خطوط، کمکی حرکت در مرکز خطوط، تابلوخوان مسیر، هشدار برخورد از عقب، کمکی رانندگی در ترافیک، در برقی صندوق‌عقب، رادار خط‌خوان، شارژر بدون سیم برای تلفن همراه و... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

آخرین اخبار