کد خبر: 248374
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
واردات خودرو

در راستای اجرای این مصوبه، امکان ثبت‌سفارش خودروهای واردشده به مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی قبل از تاریخ ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲ به سرزمین اصلی در سامانه جامع تجارت فراهم شده است.

به دنبال انتشار خبر فراهم شدن امکان ثبت‌سفارش خودروهای واردشده به مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی (پیش‌از ۱۹ دی ماه) به سرزمین اصلی در سامانه جامع تجارت؛ رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه مجوز اخیر ربطی به واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد ندارد، تاکید کرد در حقیقت این مجوز مربوط به واردات خودرو از مناطق آزاد و پلاک‌گذاری آن‌هاست.

طی روزهای گذشته خبری مبنی‌بر اینکه امکان ثبت‌سفارش خودروهای واردشده به مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی پیش از تاریخ این مصوبه (۱۹ دی ماه) به سرزمین اصلی در سامانه جامع تجارت فراهم شده است، منتشر شد. این اقدام در راستای اجرای مصوبه دی ماه سال جاری هیات وزیران در ۱۹دی ماه سال جاری تحت‌عنوان «آیین‌نامه اجرایی بند (ث) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور» صورت گرفته است.

در ماده ۱ آیین‌نامه مصوب ذکر شده است: خودروهایی که تا پیش از ابلاغ این آیین‌نامه، مجاز به تردد در مناطق آزاد تجاری و مناطق صنعتی و ویژه اقتصادی هستند، مشروط به پرداخت کلیه عوارض و بدهی‌های مربوط و حقوق ورودی (مشتمل بر حقوق گمرکی و سود بازرگانی مصوب)، دارا بودن معاینه فنی متصل به سامانه سیمفا و با رعایت قوانین، مجاز به پلاک‌گذاری ملی و واردات به سرزمین اصلی خواهند بود.

حال در راستای اجرای این مصوبه، امکان ثبت‌سفارش خودروهای واردشده به مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی قبل از تاریخ ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲ به سرزمین اصلی در سامانه جامع تجارت فراهم شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

آخرین اخبار