کد خبر: 248465
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
بهره‌برداری از ۱۵ ایستگاه شارژ خودرو برقی در نقاط مختلف تهران

حسن قاضیان *

برقی‌سازی صنعت خودرو یکی از روندهای پیشرو و مهم در جهان است که به منظور کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت و افزایش کارایی ایجاد شده است. این روند شامل استفاده از موتورهای الکتریکی، باتری‌های قابل شارژ و توسعه زیرساخت‌های مرتبط با خودروهای الکتریکی می‌شود. مزایای بی‌شماری برای برقی‌سازی صنعت خودرو برشمرده شده است.

کاهش آلودگی نخستین مورد از مزایای برقی‌سازی است. خودروهای برقی با تولید صفر آلاینده به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کنند و در جهت حفظ محیط‌زیست تاثیر
مثبتی دارند.

صرفه‌جویی در سوخت یکی از مهم‌ترین مزایای توسعه خودروهای برقی به ویژه برای کشوری مانند ایران است که مصرف سوخت چند برابر سایر کشورهاست. خودروهای برقی باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شوند و هزینه‌های مربوط به پرکردن سوخت را کاهش می‌دهند.

بحث ایمنی بالای این خودروها نیز مورد دیگری است که بسیار روی آن تاکید شده، برخی خودروهای برقی با استفاده از فناوری‌های پیشرفته ایمنی مانند سیستم‌های اتوماتیک ترمز و کنترل پایداری، ایمنی را افزایش می‌دهند.

بسیاری در سال‌های اخیر بر گران بودن قیمت باتری و برد پایین این خودروها تاکید کرده‌اند. این در حالی است که باتری‌های لیتیومی جدید هم قیمت ارزان‌تری دارند و هم برد بیشتری دارند. توسعه باتری‌های لیتیوم-یون با ظرفیت بالا و طول عمر بیشتر، بهبود عملکرد و قابلیت رانندگی برای خودروهای الکتریکی را فراهم می‌کند.

ضمن اینکه شبکه شارژ این خودروها به سرعت در حال گسترش است. گسترش شبکه‌های شارژ عمومی و خصوصی برای افزایش تسهیلات شارژ خودروهای الکتریکی اهمیت زیادی دارد. توسعه این خودروها در نهایت راه را برای ورود خودروها خودتان فراهم خواهد کرد. برخی خودروسازان به توسعه خودروهای برقی خودران اختصاص داده‌اند که باعث افزایش ایمنی و راحتی رانندگی می‌شوند.

حل مسائل مرتبط با زمینه‌سازی برای گسترش استفاده از خودروهای برقی از جمله چالش‌های اصلی در این حوزه است. توسعه باتری‌های با ظرفیت بالا و زمان شارژ کمتر به عنوان یک چالش مهم در صنعت برقی‌سازی خودروها مطرح است. به منظور پشتیبانی از گسترش استفاده از خودروهای برقی، نیاز به ایجاد شبکه‌های شارژ پویا و پیشرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =