نشست خبری مدیر بخش محصولات جک شرکت آرین‌موتور

آرین‌دیزل در روزهای پایانی سال نشست خبری خود را با هدف ارائه برنامه‌ها و اهداف سال 1403 برگزار کرد.

در این مراسم مدیر بخش محصولات تجاری جک از برنامه‌های این شرکت برای افزایش سهم بازار تا 40 درصد خبر داد. همچنین قرار است در سال آینده محصول 12 تن این شرکت نیز رونمایی و وارد بازار شود. همچنین مدیر بخش محصولات تجاری شکموتو نیز از عرضه دو تیپ کشنده شکموتو x6000 در سال آینده خبر داد که قرار است به عنوان محصول پرچمدار این شرکت عرضه شود.

برنامه آرین دیزل برای افزایش سهم بازار تا 40 درصد در سال 1403

مدیر بخش محصولات تجاری جک در نشست خبری این خودروسازی در خصوص برنامه‌های این شرکت برای افزایش سهم بازار گفت: «در حال حاضر سهم 24 درصدی از بازار را در اختیار داریم و در نظر داریم سال آینده به سهم 40 درصدی از بازار برسیم و سعی می‌کنیم محصولاتی را وارد بازار کنیم که هم از لحاظ رقابتی مزیت داشته باشند و هم بازار را بزرگ کنند.»

سعید محمودی افزود: «محصول 12 تن یکی از این محصولاتی است که می‌تواند به توسعه بازار کامیونت‌ها کمک کند.»

طرح های نوسازی ناوگان فرسوده قابلیت اجرایی ندارند

وی در خصوص نوسازی ناوگان کشور و مشارکت آرین دیزل در این بخش اظهار کرد: «با توجه به موتور و سن خودروهای تجاری که شاید حدود 30 سال است و عمده آنها مستهلک و فرسوده هستند، طرح‌های نوسازی بسیاری در این سال‌ها وجود داشته است که آخرین آن‌ها طرح کلید به کلید بوده است.»

وی ادامه داد: «عمده مشکل این طرح‌ها که باعث عدم اجرای آنها شده است، بودجه بوده است. برای ورود مدل‌های جدید و خروج فرسوده‌ها از ناوگان، باید بسته‌های کمکی ارائه شود و برای نوسازی باید وام‌هایی با سود کم و بازپرداخت‌های طولانی ارائه شود. این وام‌ها نیازمند منابعی هستند که در سیستم بانکی کشور به اندازه کافی وجود ندارد. با این شرایط بعید می‌دانم که در اینده نزدیک شاهد اجرای طرح‌های نوسازی باشیم.»

وی تصریح کرد: «ناوگان فرسوده کشور نیازمند نوسازی است ونیاز به تسهیلات دارد. اگر این تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار نگیرد، نوسازی عمل نمی‌شود.»

آرین موتور برای کسب ۴۰ درصد بازار خودروهای تجاری در سال ۱۴۰۳ برنامه‌ دارد

واردات کشنده و کامیون تاثیر مثبتی بر بازار نداشت

مدیر بخش محصولات تجاری جک همچنین در خصوص واردات مدل‌های کارکرده عنوان کرد: «واردات کشنده‌ها و کامیون‌ها قرار بود به کاهش قیمت خودروها در بازار کمک کند و اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه را کاور کند و کمبود خودرو در بازار را تامین کند. اما بعد از واردات این خودروها، هیچ یک از این اتفاقات نیفتاد و کمکی به کاهش قیمت نکرد. به دلیل این که فروش این خودروها با تسهیلات بانکی نیست و متقاضیان باید آن‌ها را نقد خریداری کنند»

وی افزود: «سال آینده در نظر داریم طرح‌های فروش لیزینگی را در بازار اجرا کنیم که 50 تا 60 درصد قیمت خودروها را به صورت لیزینگی پرداخت کنیم.»

سرنوشت ون جک

محمودی همچنین در خصوص ورود این شرکت به بازار ون اظهار کرد: «ون جک در سال 99 به سبد محصولات ما اضافه شد و تا اوایل سال جاری در سبد محصولات ما وجود داشت اما به لحاظ میزان و حجم بازار اقتصادی نبود و به زیر 500 دستگاه رسید.»

وی گفت: «ارائه خدمات پس از فروش آن یکی از هزینه‌برترین محصولات برای ما بود و مجبور بودیم این خدمات را تنها برای 500 دستگاه عرضه کنیم.»

وی بیان کرد: «دورنمای شرکت‌ها از ورود به این بازار، یک بازار غیرواقعی است که به دلیل تورم به آن برمی‌خوریم. بیش از 80 درصد خریداران خودروهای تجاری، مصرف‌کننده نهایی نبودند و شرکت‌هایی که به این بازار ورود کرده‌اند بر مبنای بازار غیرواقعی این اقدام را انجام داده‌اند.»

رونمایی از محصول 12 تن در بخش تجاری های سبک

محمودی در زمینه توسعه محصولات و برنامه‌های شرکت اظهار کرد: «برای سال آینده محصول 12 تن را ر بخش تجاری‌های سبک رونمایی خواهیم کرد. همچنین روی فیس‌لیفت کامیونت‌های جک کار می‌کنیم که این اتفاق تا اواخر 1404 یا اوایل 1405 خواهد بود. در بازار خودروهای کمتر از 6 تن هم کار خواهیم کرد که اطلاع‌رسانی می‌شود.» وی افزود: «گروه آرین یکی از شرکت‌هایی خواهد بود که تجاری‌های متنوعی خواهد داشت و سهم بزرگتری را در توسعه ناوگان کشور ایفا خواهد کرد.»

رونمایی از نخستین کامیونت برقی جک در سال آینده

مدیر بخش محصولات تجاری جک با اشاره به روند تولید خودروهای برقی، در خصوص اختلاف قیمت این خودروها با محصولات درون‎سوز اظهار کرد: «بحث خودروهای برقی امروز در صنعت خودرو بسیار داغ است و دلیل اصلی آن است که می‌تواند بخشی از آلودگی را کنترل کند. این که منابع تامین برق وجود دارد یا منبع تامین این برق از سوختت‌های پاک است یا آلاینده، یک مساله جداست. از زاویه دید یک خودروساز، خودروهای تجاری برقی گران تر از مدل‌های احتراق داخلی تولید می‌شود. این اختلاف قیمت بین 2 تا 2.5 برابر است.

امروز حداقل برای مدل‌های تجاری باید صرفه اقتصادی را در نظر گرفت.» وی افزود: «اگر ورود آن‌ها به ناوگان را بررسی کنیم باید حمایت‌های مالی اتفاق بیفتد تا انگیزه و جذابیت آن برای مصرف کننده وجود داشته باشد. این انگیزه در بخش سواری مهیاتر است. با این حال در سال آینده نخستین نمونه کامیونت‌های برقی جک را در نمایشگاه رونمایی خواهیم کرد.»

محمودی در ادامه همچنین تصریح کرد: «این مدل‌ها مخصوص حمل ونقل داخل شهری و مویرگی است چرا که محدودیت آن‌ها برای تردد در جاده‌ها نسبت به دیزلی‌ها بیشتر است و جذابیت آن در حمل ونقل شهری بیشتر خواهد بود.»

شکموتو X6000 در دو تیپ اقتصاد و لوکس عرضه می شود

مدیر بخش محصولات تجاری شکموتو نیز در خصوص سبد شکموتو در سال آینده گفت: «در سال آینده دو تیپ کشنده اقتصادی و کشنده لوکس x6000را در سال آینده عرضه خواهیم کرد.»

سروش قاسمیه عنوان کرد: «X6000 پرچمدار محصولات ماست که در نیمه دوم سال آینده عرضه خواهد شد و به برندینگ شکموتو کمک خواهد کرد و در بازار یونیک خواهد بود.»

وی افزود: «در خصوص خدمات هم برنامه‌های ویژه‌ای داریم و نگاه ما به شبکه نمایندگان خاص خواهد بود. تنها در صورت نیاز برای ارتقای شبکه خدمات، نمایندگی‌هایی را اضافه خواهیم کرد.»

قاسمیه اظهار کرد: « در سال آینده دو تیپ کشنده اقتصادی و کشنده لوکس x6000را در سال آینده عرضه خواهیم کرد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

آخرین اخبار