هتل‌داران مشهد

با توجه به ظرفیت هفت‌نفره خودرو هایما 7X، این محصول در حوزه تشریفات ویژه می‌تواند مورد استفاده علاقه‌مندان قرار گیرد

شماری از هتل‌داران شهر مشهد، به‌منظور ارتقای سطح کیفی خودروهای تشریفات خود، خودرو هایما 7X، محصول جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو را مورد تست و بررسی قرار دادند و از مشخصات ظاهری، فنی و عملکردی آن اظهار رضایت کردند. این هتل‌داران و نمایندگی‌های مجاز ایران‌خودرو در مشهد، مشخصات فنی و عملکردی هایما 7X را مورد ارزیابی قرار دادند. خودرو 7X از ابعاد مختلف فنی، عملکردی و ظاهری مورد بررسی حاضران قرار گرفت تا با توجه به ظرفیت هفت‌نفره، در حوزه تشریفات ویژه مورد استفاده علاقه‌مندان قرار گیرد. هایما 7X، از خودروهای روز و مدرن گروه صنعتی ایران خودرو به شمار می‌رود که در سایت خراسان این گروه صنعتی به تولید می‌رسد. طراحی زیبا، امکانات و قابلیت‌های فنی و خدمات پس از فروش مناسب و مطلوب به مشتریان در سراسر کشور از مزیت‌های رقابتی این محصول به شمار می‌آید.

جذاب، زیبا، راحت

به‌گفته استودیو مشهور پینین‌فارینا (تاسیس 1930، ایتالیا) که طراح هایما 7S بوده، ایده خلق ظاهر این خودرو، قایق‌های تفریحی بوده است. به همین دلیل برخلاف بسیاری از مینی‌ون‌ها و کراس‌اوورها، نمای جانبی این خودرو تورفتگی و برآمدگی‌های متعددی دارد تا از سادگی آن اجتناب شود.

همچنین در نمای جانبی این خودرو، رینگ‌های آلومینیومی 19اینچی خودنمایی می‌کنند. در نمای مقابل این خودرو شاهد یک جلوپنجره‌ بسیار بزرگ با خطوط عمودی و مقداری تورفتگی هستیم که در نمای عقب هم ادامه یافته‌اند.

قسمتی از درِ صندوق عقب این خودرو مشکی‌رنگ است که حس اسپرت‌بودن را القا می‌کند. در داخل کابین هایما 7X شاهد یک صفحه نمایش عریض و دوگانه برای نمایش اطلاعات سیستم سرگرمی و همچنین اطلاعات کاربردی خودرو هستیم. در کابین هایما 7X برخلاف بسیاری از خودروهای چینی جدید، شاهد تعدد دکمه‌های فیزیکی هستیم که برای تنظیم حالت‌های رانندگی یا سیستم تهویه هستند.

داشبورد این خودرو تریم دو رنگ مارون و مشکی دارد و روکش چرمی صندلی‌ها هم به رنگ مارون است. فرمان هایما 7X از نوع دوشاخه و دی‌کات است و سبک طراحی دریچه‌های تهویه، خودروهای نسل قبل ب‌ام‌و را تداعی می‌کند. طول، عرض و ارتفاع هایما 7X به‌ترتیب معادل ۴۸۱۵، ۱۸۷۴ و ۱۷۲۰ میلی‌متر بوده و فاصله بین دومحور آن نیز ۲۸۶۰میلی‌متر اعلام شده است.

چیدمان صندلی‌های این خودرو سه‌ردیفه و به‌صورت 3/2/2 است و سرنشینان به‌سادگی از بین صندلی‌های مجزا از هم ردیف دوم می‌توانند به ردیف سوم دسترسی داشته باشند.

کنترل کودکان در هر سه ردیف صندلی در خودرویی با این ابعاد شاید کار دشواری باشد، اما زمانی که در هایما 7X در حال رانندگی هستید، می‌توانید سرنشینان عقب را در هر زمان به‌وسیله دوربینی که روی سقف تعبیه شده است، در نمایشگر میان داشبورد مشاهده کنید و در هر لحظه، از وضعیت فرزند خود در مسیر مطلع شوید.

«ون» اما فرز و چابک

گرچه خودروهای MPV با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت فضای داخلی خودرو به‌منظور حمل مسافر یا بار طراحی شده‌اند و از آن‌ها انتظار نمی‌رود که فرز و چابک باشند، اما اتفاقا هایما 7X خودرو بسیار سریعی است که از یک پیشرانه قدرتمند و پربازده بهره می‌برد.

این خودرو به یک موتور ۱.۶لیتری چهارسیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت‌رسانی تزریق مستقیم GDI مجهز شده که قادر به تولید ۱۹۲اسب‌بخار قدرت و ۲۹۳نیوتون‌متر گشتاور است.

این نیرو توسط گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک AT با قابلیت تعویض دنده‌ها به‌صورت تیپ‌ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و عملکرد مطلوبی را برای این خودرو لوکس ۱۶۷۰کیلوگرمی به ارمغان می‌آورد. شتاب صفر تا صد این خودرو از سوی برخی منابع خارجی، در شرایط ایده‌آل کمتر از 9.5ثانیه اعلام شده است.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو عظیم‌الجثه 8.3لیتر در هر 100کیلومتر است. حداکثر سرعت این خودرو نیز نزدیک به ۱۹۰کیلومتر بر ساعت است. تعلیق جلو این خودرو از نوع مک‌فرسون است و در بخش عقب آن از ساختار مولتی‌لینک (مستقل چند اتصالی) استفاده شده که سواری بسیار نرمی را برای آن رقم زده است.

آپشن‌های خاص و جذاب و ایمنی بسیار بالا

علاوه‌بر برخی آپشن‌های خاص و کاربردی مثل دوربینی سقفی داخل کابین و... که به آن‌ها اشاره شد، هایما 7X آپشن‌های جذاب دیگری نیز دارد. سامانه پارک خودکار (اتوپارک) از ویژگی‌های مورد توجه این خودرو است.

هایما 7X با کمک سامانه رادار بوش شامل ۱۲رادار در بخش‌های مختلف، قابلیت یافتن جای پارک، انجام پارک دوبل و پارک موازی را دارد. یکی از ویژگی‌های متمایزکننده هایما 7X که در کمتر خودرویی در بازار ایران مشاهده می‌شود، سیستم پارک اتوماتیک است.

به لطف این فناوری، رانندگان تازه‌کار هم می‌توانند خودرو را به‌راحتی و بدون دخالت راننده (فقط با فشردن یک دکمه) پارک کنند. هایما 7X همچنین دارای سیستم هشدار یادآور حضور کودک در خودرو است؛ این سیستم متشکل از چهار حسگر اولتراسونیک است که پس از قفل شدن درهای خودرو، وجود حرکت در خودرو را تشخیص می دهد و با هشدار به راننده، فلاشر خودرو روشن می‌شود و حضور کودک در خودرو را به راننده یادآوری می‌کند.

داشبورد هایما 7X متشکل از دو نمایشگر دیجیتالی ۱۲.۳اینچی یکپارچه؛ یکی در پشت فرمان و یکی با عملکرد لمسی در میان داشبورد است. این خودرو دارای قابلیت اجرای دستورات صوتی برای سرنشینان جلو است.

هایما 7X دارای در صندوق عقب برقی است که با ریموت هوشمند و نزدیک شدن به خودرو و یا حرکت پا در زیر سپر عقب، به‌صورت برقی و خودکار قابل باز و بسته شدن است.

ساختار فولادی با استحکام بالای استفاده‌شده برای بدنه هایما 7X و طرح قفس مانند آن موجب مقاومت بالای کل ساختار بدنه خودرو شده و به همین دلیل این خودرو تست تصادف CNCAP چین را با دریافت پنج‌ستاره و بالاترین امتیاز پشت سر گذاشته است.

هایما 7X همچنین دارای۱۲ رادار پیرامونی، سیستم کروزکنترل تطبیقی، دوربین 360درجه، سیستم ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص عابرپیاده، خودرو و موتورسوار، سیستم هشدار خروج از خط موسوم به LDW و... است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =